W 2020 roku Answear.com odnotował istotną poprawę wyników operacyjnych. Przychody zwiększyły się do 409,5 mln zł, tj. o 31,6% rdr., natomiast zysk na sprzedaży wyniósł 23,4 mln zł, rosnąc o 239% rdr. Wynik na poziomie zysku netto wyniósł 8,5 mln zł, co oznacza spadek o 21,4% rdr., jednak zarówno w 2019, jak i w 2020 roku, był on zaburzony przez zdarzenia jednorazowe.
Rynek e-commerce w 2020 roku
Jak szacują analitycy PwC, odzież i obuwie było jedną z najdynamiczniej rosnących kategorii rynku e-commerce w ostatnich latach. Średnioroczne tempo wzrostu w latach 2019-2020 tego segmentu wyniosł 46,1%, wyższą dynamikę odnotowała jedynie kategoria produktów spożywczych (57,5%). Choć oczekuje się, że w kolejnych latach dynamika spowolni, to wciąż średnioroczne tempo wzrostu sprzedaży odzieży w kanale e-commerce ma wynieść 12,3% w latach 2020-2026. Nominalnie wartość tego segmentu rynku ma się zwiększyć z 13 mld zł w 2020 roku do 27 mld zł w 2026 roku.
Źródło: PwC. |
Wyniki finansowe
Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe za okres IV kw. i całego 2020 roku Answear.com wraz z ich porównaniem do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Wybrane dane finansowe (tys. zł) | 4Q20 | 4Q19 | Zmiana rdr | 2020 | 2019 | Zmiana rdr |
Przychody ze sprzedaży | 146 024 | 105 542 | 38,4% | 409 457 | 311 207 | 31,6% |
Wynik brutto na sprzedaży | 61 671 | 43 824 | 40,9% | 170 318 | 129 577 | 31,4% |
Wynik na sprzedaży | 10 288 | 5 741 | 79,2% | 23 432 | 6 915 | 239% |
Wynik operacyjny | 10 011 | 3 430 | 191,9% | 22 103 | 4 374 | 405% |
Wynik brutto | 7 736 | 3 137 | 146,6% | 12 492 | 1 466 | 752% |
Wynik netto | 4 189 | 2 602 | 61,0% | 8 542 | 10 874 | -21,4% |
Wynik EBITDA | 11 920 | 5 195 | 129,5% | 30 164 | 9 614 | 214% |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.