Informacja prasowa
Grupa Lubawa opublikowała raport roczny za 2020 rok. W pandemicznym roku Grupa Lubawa osiągnęła najwyższy odnotowany dotąd skonsolidowany wynik netto – ponad 31 mln zł.
W minionym roku skonsolidowane przychody Grupy Lubawa wyniosły 237,7 mln zł, wobec 258,1 mln zł w roku poprzednim co oznacza zmniejszenie o 7,9%. Skonsolidowany zysk netto osiągnięty w okresie sprawozdawczym wyniósł 31,1 mln zł, co oznacza wzrost o 10,83 mln zł czyli o 53,4%.
Znaczące zwiększenie zysku Grupy Lubawa w tak trudnym roku uznajemy za duży sukces. Potwierdza to słuszność przyjętej strategii, której wdrożenie oznaczało optymalizację procesów produkcyjnych, bardzo precyzyjne zarządzanie kosztami oraz poprawę struktury sprzedaży skutkującą zwiększeniem udziału produktów o lepszej zyskowności. Dzięki sprawnemu przeorganizowaniu produkcji, a także wprowadzeniu nowych procedur bezpieczeństwa spółkom z Grupy Lubawa udało się uniknąć przestojów produkcyjnych i stabilnie przejść przez miniony rok. – powiedział Marcin Kubica, Prezes Lubawy.
Najwyższe przychody, o 3,5 mln zł wyższe niż w roku ubiegłym, zanotował segment Tkanin, którego wynik wyniósł 23,4 mln zł, to jest o 9,3 mln zł więcej niż przed rokiem. Segmenty Materiałów reklamowych i Sprzętu specjalistycznego osiągnęły odpowiednio 79,6 mln zł i 36,2 mln zł przychodów oraz 9,5 mln zł i 4,2 mln zł zysku.
Mimo tego, że ubiegły rok nie należał do łatwych poprawiliśmy wyniki we wszystkich segmentach, nasze wiodące spółki wprowadziły nowe produkty, wychodzące naprzeciw związanym z pandemią COVID-19 potrzebom klientów. Osiągnięte w 2020 roku wyniki pokazują, że Grupa Lubawa opiera się na solidnych fundamentach i potrafi dostosować się do zmieniającej się rzeczywistości – dodał Prezes Kubica.
W okresie sprawozdawczym Lubawa S.A. osiągnęła 41,5 mln zł jednostkowych przychodów, wobec 52,2 mln zł w roku 2019, co oznacza spadek o 10,7 mln zł (20,5%). Jednostkowy wynik netto spółki dominującej wyniósł 3,5 mln zł, co oznacza zmniejszenie o 0,4 mln zł to jest o niespełna 10% wobec wyniku netto odnotowanego w okresie porównawczym (3,9 mln zł). Należy jednak zaznaczyć, że w 2019 r. istotny wpływ na wynik netto miała wspomniana wcześniej sprzedaż udziałów Izabella PL. Jednostkowy wynik ze sprzedaży w 2020 roku był lepszy o niemal 4 mln zł niż w poprzednim.
Wszystko wskazuje, że nadchodzące kwartały wciąż będą wiązały się ze zmaganiem gospodarki światowej i polskiej z pandemią COVID-19, jednak doświadczenia zdobyte w ubiegłym roku pozwalają oczekiwać, że Grupa Lubawa sprosta nadchodzącym wyzwaniom, podobnie jak to miało miejsce w 2020 roku – podsumował Prezes Kubica.
(mln zł.) |
2020 |
2019 |
zmiana |
% |
Skonsolidowany przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów |
237,68 |
258,12 |
-20,44 |
-7,9% |
Skonsolidowany zysk netto ze sprzedaży |
38,64 |
22,94 |
15,70 |
68,5% |
Skonsolidowany zysk netto |
31,12 |
20,29 |
10,84 |
53,4% |
Jednostkowy przychód ze sprzedaży Lubawa S.A. |
41,48 |
52,15 |
-10,67 |
-20,5% |
Jednostkowy wynik netto ze sprzedaży |
4,06 |
0,11 |
3,95 |
3491,2% |
Jednostkowy wynik netto |
3,52 |
3,91 |
-0,39 |
-10,0% |
Grupa Lubawa
Grupa Kapitałowa Lubawa to koncern produkcyjno-usługowy, obejmujący dynamicznie rozwijające się spółki, wśród których podmiotem dominującym jest notowana na GPW Lubawa S.A. Główną osią działalności Grupy jest wytwarzanie, przetwórstwo i sprzedaż tkanin i dzianin oferowanych klientom publicznym oraz biznesowym. Sprzedaż wyrobów i usług realizowana jest na każdym etapie procesu obróbki - od surowego materiału po zaawansowany technologicznie produkt finalny.
Za sprawą ścisłej współpracy między spółkami zależnymi, w zakładach produkcyjnych powstają produkty znajdujące zastosowanie w wielu branżach - od reklamowej, przez motoryzacyjną oraz medyczną, po militarną. Przedsiębiorstwa wchodzące w skład Grupy Kapitałowej Lubawa oferują m. in. parasole i produkty reklamowe, przedsionki do przyczep kempingowych, tkaniny techniczne i dekoracyjne, namioty oraz specjalistyczne produkty i wyposażenie dla służb mundurowych i BHP.