Chat with us, powered by LiveChat

Dawid Paszek (CStore): „Duże oczekiwania wiążemy z rynkiem Amerykańskim"

Skomentuj artykuł

We wtorek, 25 maja 2021 roku, na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Dawidem Paszkiem, Prezesem Zarządu CStore S.A.. W trakcie czatu uczestnicy pytali m.in. o dotychczasowy rozwój Spółki, sprzedaż i jej strukturę, plany na przyszłość, czy też o trwającą ofertę publiczną. 

Sytuacja bieżąca Spółki

Jedną z ważniejszych kwestii dla uczestników czatu była bieżąca sytuacja Spółki. Stąd pytali o sytuację pracowniczą, o strukturę sprzedaży, czy o samą sprzedaż generowaną przez biznes.


W przeliczeniu na pełne etaty zatrudniamy 16 osób. Cześć osób pracuje w niepełnym wymiarze czasu. Nie planujemy istotnego zwiększenia zespołu w perspektywie 12 miesięcy. Obecna struktura zespołu jest dla nas optymalna. Nasi pracownicy są dobrze wynagradzani, nie odczuwamy znaczącej presji z ich strony czy też konkurencji. Główne cele związane są ze zwiększeniem nakładów marketingowych w celu pozyskania większej ilości klientów – wyjaśniał Dawid Paszek, Prezes Zarządu Spółki.

 

Odnosząc się do kwestii struktury sprzedaży, odpowiedział, że:


Pod kątem pozyskanych klientów eksport i krajowy rynek, główna sprzedaż pochodzi z rynku polskiego. W październiku 2020 założyliśmy spółkę CStore Inc na rynek Amerykański, w grudniu zeszłego roku pozyskaliśmy pierwszego klienta #1 www.xomoxjewelry.com/ na platformę B2B. Na rynku Czeskim jesteśmy w trakcie finalizacji pierwszych klientów. Działania na rynku Włoskim rozpoczęliśmy w tym miesiącu.

 

Uzupełniając informacje dotyczące sprzedaży Prezes Spółki wyjaśnił dodatkowo:


Część naszego przychodu pochodzi z SAAS i stale rośnie. Jest to przychód powtarzalny, który w kolejnym okresach nie generuje nam proporcjonalnie wzrostu kosztu. 

 

Wypowiedź Prezesa została dodatkowo uzupełniona o wykresy obrazujące sprzedaż:

 

 

 

 Źródło: CStore

Klienci i docelowe rynki

Internauci biorący udział w czacie pytali również o liczbę klientów, z którymi spółka współpracuje i z którymi dotychczas współpracowała, o wartość największych umów, czy też o kluczowe rynki, na których Spółka chciałaby się rozwijać.

 

Na dzień dzisiejszy:

  • Ilość klientów w modelu Saas - 160
  • Ilość aktywnych klientów - 358
  • Łączna liczba firm która korzystała z naszych rozwiązań – 839


Od początku 2020 rozpoczęliśmy aktywne działania marketingowo - sprzedażowe, ym samym zwiększając ilość klientów, głównie w modelu Saas – odpowiedział Dawid Paszek.

 

Odnosząc się do pytania o największą dotychczasową umowę, wyjaśnił dodatkowo że:

 

Dla jednej transakcji to było 329 000 pln plus dalsza opłata z tytułu wsparcia / abonamentów itp. W przypadku największej wartości klienta (w całym okresie współpracy) na szybko nie jestem wstanie wyliczyć kwoty – wyjaśnił Prezes Zarządu Spółki odnosząc się do kwesto największych umów.

 

Duże oczekiwania wiążemy z rynkiem Amerykańskim, który z punktu widzenia technologicznego w obrębie cyfryzacji sprzedaży hurtowej, jest wiele lat za polską. Aktualnie podejmujemy działania mające na celu ekspansję US / UE. W aktualnej fazie rozwoju spółki mamy gotowy produkt, zespół, określoną niszę w której działamy (cyfryzacja sprzedaży hurtowej), doświadczenie i realizacje. Przeprowadzamy pilotażowe działania w US / UE mające na celu pozyskanie klientów. Chcemy stać się globalnym dostawcą rozwiązań do cyfryzacji sprzedaży hurtowej – podsumował Dawid Paszek.

Emisja akcji

Nie zabrakło także pytań dotyczących realizowanej emisji akcji. Pytano m.in. o cele emisyjne, ale także o przyczynę wyboru emisji zamiast np. innych form finansowania rozwoju.

 

Głównym celem zbieranych środków jest ekspansja naszej firmy na rynek Amerykański. Aktualnie mamy już gotowy produkt, zespół, realizacje i doświadczenie. Chcemy pozyskać więcej kontaktów do potencjalnych klientów i dostarczyć im nasze rozwiązanie. Rozkład budżetu wygląda następująco:

1 000 000zł - Promocja na rynek Amerykański
* Budowa świadomości marki w USA / Działania związane z SEO (pozycjonowaniem) / Wygenerowanie leadów sprzedażowych


500 000zł - Promocja na rynek Europejski
* Pilotażowe kampanie w EU w zakresie generowania leadów sprzedażowych

500 000zł - Promocja na rynek Polski
* Zwiększenie świadomości marki / Działania związane z SEO (pozycjonowaniem) / Wygenerowanie leadów sprzedażowych

300 000zł - Automatyzacja procesów sprzedaży
* Udostępnienie klientom możliwości zamówienia i uruchomienia platformy B2B i sklepu internetowego, bez konieczności kontaktu z działem sprzedaży CStore (pełen SaaS). / Wdrożenie procesów marketing automation w celu zwiększenia konwersji klientów – odpowiedział Prezes Zarządu Spółki.

 

Z naszego zeszłorocznego doświadczenia przy prowadzeniu emisji akcji, wynika że ta forma pozyskania finansowego daje nam najwięcej korzyści m.in.:

 

  • duża kampania reklamowa, budująca świadomość marki,
  • nowych klientów, nowe relacje które dostarczają nam aktualni Inwestorzy,
  • pozyskanie środków. 

 

Z inwestorem branżowym prowadzimy rozmowy, natomiast zależy mu na dość szybkim objęciu 51% (70%) udziałów naszej firmy. My jako Akcjonariusze większości, chcemy mieć kontrolne nad strategią rozwoju i widzimy bardzo duży potencjał rozwoju spółki. Tym samym chcemy jeszcze popracować, przyprowadzić wynik i wtedy można rozważać opcję sprzedaży – podsumował Dawid Paszek.

 

Zapoznaj się z pełnym zapisem czatu ze Spółką CStore

 

Autor artykułu

 

Michał Masłowski Michał Masłowski

Wiceprezes Zarządu Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. Doktor nauk ekonomicznych Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz pracownik Katedry Badań Operacyjnych na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu w latach 2000-2008. Przewodniczący Rady Nadzorczej spółki IFIRMA SA. Organizator kilkudziesięciu konferencji WallStreet i Profesjonalny Inwestor. Autor podcastów Echa Rynku (zawodowo) i MacGadka (hobbystycznie).

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie