We wtorek, 25 maja 2021 roku, na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Dawidem Paszkiem, Prezesem Zarządu CStore S.A.. W trakcie czatu uczestnicy pytali m.in. o dotychczasowy rozwój Spółki, sprzedaż i jej strukturę, plany na przyszłość, czy też o trwającą ofertę publiczną.
Sytuacja bieżąca Spółki
Jedną z ważniejszych kwestii dla uczestników czatu była bieżąca sytuacja Spółki. Stąd pytali o sytuację pracowniczą, o strukturę sprzedaży, czy o samą sprzedaż generowaną przez biznes.
W przeliczeniu na pełne etaty zatrudniamy 16 osób. Cześć osób pracuje w niepełnym wymiarze czasu. Nie planujemy istotnego zwiększenia zespołu w perspektywie 12 miesięcy. Obecna struktura zespołu jest dla nas optymalna. Nasi pracownicy są dobrze wynagradzani, nie odczuwamy znaczącej presji z ich strony czy też konkurencji. Główne cele związane są ze zwiększeniem nakładów marketingowych w celu pozyskania większej ilości klientów – wyjaśniał Dawid Paszek, Prezes Zarządu Spółki.
Odnosząc się do kwestii struktury sprzedaży, odpowiedział, że:
Pod kątem pozyskanych klientów eksport i krajowy rynek, główna sprzedaż pochodzi z rynku polskiego. W październiku 2020 założyliśmy spółkę CStore Inc na rynek Amerykański, w grudniu zeszłego roku pozyskaliśmy pierwszego klienta #1 www.xomoxjewelry.com/ na platformę B2B. Na rynku Czeskim jesteśmy w trakcie finalizacji pierwszych klientów. Działania na rynku Włoskim rozpoczęliśmy w tym miesiącu.
Uzupełniając informacje dotyczące sprzedaży Prezes Spółki wyjaśnił dodatkowo:
Część naszego przychodu pochodzi z SAAS i stale rośnie. Jest to przychód powtarzalny, który w kolejnym okresach nie generuje nam proporcjonalnie wzrostu kosztu.
Wypowiedź Prezesa została dodatkowo uzupełniona o wykresy obrazujące sprzedaż:
Źródło: CStore |
Klienci i docelowe rynki
Internauci biorący udział w czacie pytali również o liczbę klientów, z którymi spółka współpracuje i z którymi dotychczas współpracowała, o wartość największych umów, czy też o kluczowe rynki, na których Spółka chciałaby się rozwijać.
Na dzień dzisiejszy:
- Ilość klientów w modelu Saas - 160
- Ilość aktywnych klientów - 358
- Łączna liczba firm która korzystała z naszych rozwiązań – 839
Od początku 2020 rozpoczęliśmy aktywne działania marketingowo - sprzedażowe, ym samym zwiększając ilość klientów, głównie w modelu Saas – odpowiedział Dawid Paszek.
Odnosząc się do pytania o największą dotychczasową umowę, wyjaśnił dodatkowo że:
Dla jednej transakcji to było 329 000 pln plus dalsza opłata z tytułu wsparcia / abonamentów itp. W przypadku największej wartości klienta (w całym okresie współpracy) na szybko nie jestem wstanie wyliczyć kwoty – wyjaśnił Prezes Zarządu Spółki odnosząc się do kwesto największych umów.
Duże oczekiwania wiążemy z rynkiem Amerykańskim, który z punktu widzenia technologicznego w obrębie cyfryzacji sprzedaży hurtowej, jest wiele lat za polską. Aktualnie podejmujemy działania mające na celu ekspansję US / UE. W aktualnej fazie rozwoju spółki mamy gotowy produkt, zespół, określoną niszę w której działamy (cyfryzacja sprzedaży hurtowej), doświadczenie i realizacje. Przeprowadzamy pilotażowe działania w US / UE mające na celu pozyskanie klientów. Chcemy stać się globalnym dostawcą rozwiązań do cyfryzacji sprzedaży hurtowej – podsumował Dawid Paszek.
Emisja akcji
Nie zabrakło także pytań dotyczących realizowanej emisji akcji. Pytano m.in. o cele emisyjne, ale także o przyczynę wyboru emisji zamiast np. innych form finansowania rozwoju.
Głównym celem zbieranych środków jest ekspansja naszej firmy na rynek Amerykański. Aktualnie mamy już gotowy produkt, zespół, realizacje i doświadczenie. Chcemy pozyskać więcej kontaktów do potencjalnych klientów i dostarczyć im nasze rozwiązanie. Rozkład budżetu wygląda następująco:
1 000 000zł - Promocja na rynek Amerykański
* Budowa świadomości marki w USA / Działania związane z SEO (pozycjonowaniem) / Wygenerowanie leadów sprzedażowych
500 000zł - Promocja na rynek Europejski
* Pilotażowe kampanie w EU w zakresie generowania leadów sprzedażowych
500 000zł - Promocja na rynek Polski
* Zwiększenie świadomości marki / Działania związane z SEO (pozycjonowaniem) / Wygenerowanie leadów sprzedażowych
300 000zł - Automatyzacja procesów sprzedaży
* Udostępnienie klientom możliwości zamówienia i uruchomienia platformy B2B i sklepu internetowego, bez konieczności kontaktu z działem sprzedaży CStore (pełen SaaS). / Wdrożenie procesów marketing automation w celu zwiększenia konwersji klientów – odpowiedział Prezes Zarządu Spółki.
Z naszego zeszłorocznego doświadczenia przy prowadzeniu emisji akcji, wynika że ta forma pozyskania finansowego daje nam najwięcej korzyści m.in.:
- duża kampania reklamowa, budująca świadomość marki,
- nowych klientów, nowe relacje które dostarczają nam aktualni Inwestorzy,
- pozyskanie środków.
Z inwestorem branżowym prowadzimy rozmowy, natomiast zależy mu na dość szybkim objęciu 51% (70%) udziałów naszej firmy. My jako Akcjonariusze większości, chcemy mieć kontrolne nad strategią rozwoju i widzimy bardzo duży potencjał rozwoju spółki. Tym samym chcemy jeszcze popracować, przyprowadzić wynik i wtedy można rozważać opcję sprzedaży – podsumował Dawid Paszek.
Zapoznaj się z pełnym zapisem czatu ze Spółką CStore