Relpol to spółka, która działa od 1958 roku, a jej akcje są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 1996 roku, czyli od 25 lat. Emitent przeprowadza duży program inwestycyjny, który ma przyczynić się do skokowego wzrostu skali biznesu i poprawy osiąganej rentowności.
O Spółce
Relpol jest producentem przekaźników. Przekaźnik to urządzenie, które otwiera i zamyka obwód elektryczny, co umożliwia wpływanie na pracę innych urządzeń znajdujących się w układzie sterowania. Może on realizować funkcję włącz-wyłącz. Przekaźniki są wykorzystywane praktycznie w każdej maszynie, czy systemie sterowania. Produkty Spółki są stosowane głównie w obszarach automatyki przemysłowej i energetycznej, energoelektroniki, elektroniki przemysłowej i użytkowej, telekomunikacji, AGD i innych. Poniższy materiał wideo przybliża produkty Emitenta i ich zastosowanie.
Produkty Relpolu i ich zastosowanie |
Źródło: Emitent. |
Głównym produktem Emitenta są przewodniki przemysłowe, z których wywodzi się firma. W 2020 roku odpowiadały one za 30,6% przychodów. Drugą pozycją są przekaźniki miniaturowe, których udział w sprzedaży wyniósł 26,5% w minionym roku. Emitent wskazał, ze widzi spory potencjał w rozwoju sprzedaży przekaźników solarnych (udział odpowiednio 20,4%) i przekaźników modułowych (w tym dzięki przeprowadzanym inwestycjom, udział 2,1%). Ponadto, Relpol wyszczególnia jeszcze takie kategorie produktowe, jak gniazdka do przekaźników (udział 8,5%), przekaźniki interface (5,3%) oraz pozostałe akcesoria (6,5%).
Największe rynki dla Emitenta to Niemcy – 42% sprzedaży w minionym roku, i Polska – odpowiednio 30%. Prawie całość sprzedaży kierowana jest na rynki europejskie – 93%, a pozostałe 7% to sprzedaż poza Europę. Jak pokazuje powyższe zestawienie, eksport odpowiadał za 70% (największy udział sprzedaży w walucie euro – ponad 50%), a sprzedaż krajowa to 30%.
Największym kanałem sprzedaży są partnerzy strategiczni, dla których Emitent jest w stanie dostarczać przewodniki o zindywidualizowanych parametrach. Grupa ta odpowiadała za około 45 sprzedaży w 2020 roku. Kolejnymi kanałami sprzedaży są dystrybutorzy – udział 38%, oraz OEM i inne kanały – 17%.
Poniżej przyglądamy się bliżej działalności Emitenta, otoczeniu rynkowemu, wynikom finansowym o raz strategii i perspektywom rozwoju.