Chat with us, powered by LiveChat

Maciej Adamaszek (FerrumLabs): „Naszym celem strategicznym jest zbudowanie wartości marki True™ men skin care na poziomie 100 milionów zł”

Skomentuj artykuł

We wtorek, 10 sierpnia 2021 roku, na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Maciejem Adamaszkiem, Prezesem Zarządu FerrumLabs S.A., sprzedającą kosmetyki dla mężczyzn pod marką True™ men skin care. W trakcie czatu internauci pytali m.in. o trendy w branży, czy perspektywy rozwoju. 

 

Marka True™ men skin care

Liczne pytania w trakcie czatu dotyczyły marki stworzonej przez spółkę.

 

Nasze produkty są połączeniem „dwóch światów”. Jakością odpowiadają produktom z segmentu premium, kosztującym nierzadko ponad 1000 pln za opakowanie; natomiast cena odpowiada produktom średniej półki. Ponadto jesteśmy pierwszą polską marką kosmetyków dla mężczyzn obecną w kanale profesjonalnym (gabinety kosmetyczne i dermatologiczne oraz medycyny estetycznej). To świadczy o jakości naszych produktów. Niemniej ważne, możemy pochwalić się tym, że Kosmetyki True™ men skin care są w 100 proc. wegańskie, nietestowane na zwierzętach, produkowane w Polsce, a surowce i opakowania pochodzą w 100% z UE. W swoim składzie są wolne od olejów mineralnych, parabenów, oleju parafinowego, siarczanów, SLS, SLES, DEA i alkoholu. Ponadto wyróżniają się najwyższym dopuszczalnym stężeniem składników aktywnych. 

 

W tej chwili dostępne są 3 SKU w ramach naszej pierwszej linii Advanced Age and Pollution Defence. Jeszcze w tym roku (Q4) wprowadzamy 2 kolejne produkty w ramach tej linii. W przyszłym roku planujemy wprowadzenie drugiej linii, skierowanej do szerszej grupy odbiorców. W ramach nowej linii planujemy wprowadzenie nawet kilkunastu produktów.

 

Skupiamy się na rozwoju marki True men skin care. Naszym celem strategicznym jest zbudowanie wartości tej marki w wysokości 100 milionów pln w ciągu 10 lat – tłumaczył Maciej Adamaszek, odpowiadając na liczne pytania o produkty FerrumLabs.

 

Internauci pytali także o plany na 2022 rok.

 

Stworzenie nowej linii produktowej dla znacznie szerszej grupy odbiorców. Umocnienie naszej pozycji i świadomości marki w ramach dotychczasowej linii i rynków, na których jesteśmy obecnie dostępni – podsumował.

 

Dystrybucja kosmetyków

Jedno z pytań w trakcie czatu dotyczyło sposobu dystrybucji kosmetyków spółki.

 

W Europie jesteśmy dostępni online w 7 krajach poprzez platformę Amazon Prime. Podpisaliśmy już umowy dystrybucyjne i jesteśmy na etapie onboardingu w dwóch paneuropejskich sieciach drogerii internetowych - Notino oraz Makeup. W Polsce równolegle do działań online, mocno inwestujemy w dystrybucję poprzez gabinety kosmetyczne i medycyny estetycznej. Jesteśmy również dostępni w największej drogerii internetowej w Polsce - Topestetic.pl – wytłumaczył Maciej Adamaszek.

 

Prowadzimy sprzedaż poprzez własną stronę internetową, nad której udoskonaleniem cały czas pracujemy – dodał w odpowiedzi na inne pytanie.

 

Na pytanie o najważniejsze rynki zagraniczne pod względem potencjału sprzedażowego prezes krótko stwierdził, że są to Niemcy i Wielka Brytania.

 

Inwestorzy dopytywali również o planowane środki promocji marki.

 

Promujemy markę w mediach społecznościowych, prasie (w tym w magazynach lifestylowych - przy okazji możemy się pochwalić, że zauważył nas magazyn GQ - edycja brytyjska), poprzez dystrybutorów. Planujemy również dużo działań marketingowych w offlinie, w ramach nowej linii. Jesteśmy w trakcie rozmów z potencjalnymi ambasadorami/ twarzami marki – podsumował Adamaszek.

 

Otoczenie rynkowe

Jeden z uczestników czatu zapytał, jaka jest konkurencja na rynku w obszarze pielęgnacyjnych kosmetyków dla meżczyzn.

 

Temat jest szeroki. W dużym skrócie rynek podzielony jest na dwa segmenty: marki popularne i tanie sprzedawane w popularnych drogeriach; z drugiej strony luksusowe produkty w bardzo wysokiej cenie – wytłumaczył Maciej Adamaszek.

 

Internauci pytali także o perspektywy rynku kosmetyków dla mężczyzn.

 

Rynek kosmetyków męskich w Polsce stanowi w dalszym ciągu około 5% tortu (~1,2 mld pln). Do poziomu zachodnioeuropejskiego (ponad 20%) brakuje dużo, ale jest to dla naszej marki duży potencjał do wzrostu. Nakładają się na to zmiany demograficzne. Największą obecnie grupę mężczyzn w Polsce stanowią 35 latkowie, którzy jako świadomi konsumenci, będą przez kolejne lata stanowić główną siłę zakupową. Jesteśmy marką o globalnych ambicjach, dlatego nie ograniczamy się do rynku polskiego. W dłuższej perspektywie rynek polski będzie dla nas rynkiem piątym-szóstym jeśli chodzi o przychody – podsumował Adamaszek.

 

Padło także pytanie o najważniejsze trendy rynkowe.

 

Po pierwsze kosmetyki naturalne i wegańskie. Po drugie less is more, czyli zastąpienie dużej ilości produktów do pielęgnacji, wielofunkcyjnymi zaawansowanymi preparatami korzystającymi z najnowszych osiągnięć biotechnologicznego hi-tech. Marka True men skin care wpisuje się w oba te trendy – wymieniał Adamaszek.

 

Wyniki finansowe

Pytania w trakcie czatu dotyczyły także parametrów finansowych. Jeden z internautów pytał jaki jest satysfakcjonujący poziom marż.

 

Branża kosmetyczna charakteryzuje się bardzo wysokimi marżami. Trzeba jednak pamiętać, że dużą część marży należy oddać dystrybutorowi i detaliście. Total marżę realizujemy tylko sprzedając przez własny sklep. Biorąc pod uwagę różne kanały dystrybucji satysfakcjonujący dla nas poziom marży to 60% – podsumował Adamaszek.

 

Inne pytanie dotyczyło oczekiwanego przekroczenia progu rentowności.

 

Próg rentowności planujemy uzyskać jeszcze w tym roku. Naszym celem jest osiągnięcie 1 mln pln przychodów w skali roku w czasie 12 miesięcy od zakończenia trwającej emisji akcji. Patrząc jednak na tempo rozwoju, realnym się wydaje osiągnięcie tego poziomu szybciej – powiedział.

 

Internauci byli także ciekawi, co generuje największe koszty działalności.

 

Produkcja kremów i opakowań + marketing – stwierdził Maciej Adamaszek.

 

 

 

Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zapisem czatu z FerrumLabs S.A.

Autor artykułu

 

Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII Adrian Mackiewicz, główny analityk rynku akcji SII

Posiadacz tytułu CFA i licencji doradcy inwestycyjnego (nr licencji 571). Ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych współpracuje od 2014 roku, obecnie na stanowisku dyrektora działu analiz. Autor licznych komentarzy rynkowych i analiz spółek notowanych na polskiej giełdzie. Prowadzi cykliczne webinary poświęcone analizie spółek z GPW oraz edukacyjny portfel akcyjny. Można go posłuchać w podcaście SII Echa Rynku. Prelegent na konferencjach inwestorskich. Autor wielu materiałów edukacyjnych, artykułów i webinarów, poświęconych zagadnieniom związanym z inwestowaniem i analizowaniem instrumentów finansowych. Zwolennik fundamentalnego podejścia do inwestowania.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie