We wtorek, 10 sierpnia 2021 roku, na stronie internetowej Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych odbył się czat inwestorski z Maciejem Adamaszkiem, Prezesem Zarządu FerrumLabs S.A., sprzedającą kosmetyki dla mężczyzn pod marką True™ men skin care. W trakcie czatu internauci pytali m.in. o trendy w branży, czy perspektywy rozwoju.
Marka True™ men skin care
Liczne pytania w trakcie czatu dotyczyły marki stworzonej przez spółkę.
Nasze produkty są połączeniem „dwóch światów”. Jakością odpowiadają produktom z segmentu premium, kosztującym nierzadko ponad 1000 pln za opakowanie; natomiast cena odpowiada produktom średniej półki. Ponadto jesteśmy pierwszą polską marką kosmetyków dla mężczyzn obecną w kanale profesjonalnym (gabinety kosmetyczne i dermatologiczne oraz medycyny estetycznej). To świadczy o jakości naszych produktów. Niemniej ważne, możemy pochwalić się tym, że Kosmetyki True™ men skin care są w 100 proc. wegańskie, nietestowane na zwierzętach, produkowane w Polsce, a surowce i opakowania pochodzą w 100% z UE. W swoim składzie są wolne od olejów mineralnych, parabenów, oleju parafinowego, siarczanów, SLS, SLES, DEA i alkoholu. Ponadto wyróżniają się najwyższym dopuszczalnym stężeniem składników aktywnych.
W tej chwili dostępne są 3 SKU w ramach naszej pierwszej linii Advanced Age and Pollution Defence. Jeszcze w tym roku (Q4) wprowadzamy 2 kolejne produkty w ramach tej linii. W przyszłym roku planujemy wprowadzenie drugiej linii, skierowanej do szerszej grupy odbiorców. W ramach nowej linii planujemy wprowadzenie nawet kilkunastu produktów.
Skupiamy się na rozwoju marki True men skin care. Naszym celem strategicznym jest zbudowanie wartości tej marki w wysokości 100 milionów pln w ciągu 10 lat – tłumaczył Maciej Adamaszek, odpowiadając na liczne pytania o produkty FerrumLabs.
Internauci pytali także o plany na 2022 rok.
Stworzenie nowej linii produktowej dla znacznie szerszej grupy odbiorców. Umocnienie naszej pozycji i świadomości marki w ramach dotychczasowej linii i rynków, na których jesteśmy obecnie dostępni – podsumował.
Dystrybucja kosmetyków
Jedno z pytań w trakcie czatu dotyczyło sposobu dystrybucji kosmetyków spółki.
W Europie jesteśmy dostępni online w 7 krajach poprzez platformę Amazon Prime. Podpisaliśmy już umowy dystrybucyjne i jesteśmy na etapie onboardingu w dwóch paneuropejskich sieciach drogerii internetowych - Notino oraz Makeup. W Polsce równolegle do działań online, mocno inwestujemy w dystrybucję poprzez gabinety kosmetyczne i medycyny estetycznej. Jesteśmy również dostępni w największej drogerii internetowej w Polsce - Topestetic.pl – wytłumaczył Maciej Adamaszek.
Prowadzimy sprzedaż poprzez własną stronę internetową, nad której udoskonaleniem cały czas pracujemy – dodał w odpowiedzi na inne pytanie.
Na pytanie o najważniejsze rynki zagraniczne pod względem potencjału sprzedażowego prezes krótko stwierdził, że są to Niemcy i Wielka Brytania.
Inwestorzy dopytywali również o planowane środki promocji marki.
Promujemy markę w mediach społecznościowych, prasie (w tym w magazynach lifestylowych - przy okazji możemy się pochwalić, że zauważył nas magazyn GQ - edycja brytyjska), poprzez dystrybutorów. Planujemy również dużo działań marketingowych w offlinie, w ramach nowej linii. Jesteśmy w trakcie rozmów z potencjalnymi ambasadorami/ twarzami marki – podsumował Adamaszek.
Otoczenie rynkowe
Jeden z uczestników czatu zapytał, jaka jest konkurencja na rynku w obszarze pielęgnacyjnych kosmetyków dla meżczyzn.
Temat jest szeroki. W dużym skrócie rynek podzielony jest na dwa segmenty: marki popularne i tanie sprzedawane w popularnych drogeriach; z drugiej strony luksusowe produkty w bardzo wysokiej cenie – wytłumaczył Maciej Adamaszek.
Internauci pytali także o perspektywy rynku kosmetyków dla mężczyzn.
Rynek kosmetyków męskich w Polsce stanowi w dalszym ciągu około 5% tortu (~1,2 mld pln). Do poziomu zachodnioeuropejskiego (ponad 20%) brakuje dużo, ale jest to dla naszej marki duży potencjał do wzrostu. Nakładają się na to zmiany demograficzne. Największą obecnie grupę mężczyzn w Polsce stanowią 35 latkowie, którzy jako świadomi konsumenci, będą przez kolejne lata stanowić główną siłę zakupową. Jesteśmy marką o globalnych ambicjach, dlatego nie ograniczamy się do rynku polskiego. W dłuższej perspektywie rynek polski będzie dla nas rynkiem piątym-szóstym jeśli chodzi o przychody – podsumował Adamaszek.
Padło także pytanie o najważniejsze trendy rynkowe.
Po pierwsze kosmetyki naturalne i wegańskie. Po drugie less is more, czyli zastąpienie dużej ilości produktów do pielęgnacji, wielofunkcyjnymi zaawansowanymi preparatami korzystającymi z najnowszych osiągnięć biotechnologicznego hi-tech. Marka True men skin care wpisuje się w oba te trendy – wymieniał Adamaszek.
Wyniki finansowe
Pytania w trakcie czatu dotyczyły także parametrów finansowych. Jeden z internautów pytał jaki jest satysfakcjonujący poziom marż.
Branża kosmetyczna charakteryzuje się bardzo wysokimi marżami. Trzeba jednak pamiętać, że dużą część marży należy oddać dystrybutorowi i detaliście. Total marżę realizujemy tylko sprzedając przez własny sklep. Biorąc pod uwagę różne kanały dystrybucji satysfakcjonujący dla nas poziom marży to 60% – podsumował Adamaszek.
Inne pytanie dotyczyło oczekiwanego przekroczenia progu rentowności.
Próg rentowności planujemy uzyskać jeszcze w tym roku. Naszym celem jest osiągnięcie 1 mln pln przychodów w skali roku w czasie 12 miesięcy od zakończenia trwającej emisji akcji. Patrząc jednak na tempo rozwoju, realnym się wydaje osiągnięcie tego poziomu szybciej – powiedział.
Internauci byli także ciekawi, co generuje największe koszty działalności.
Produkcja kremów i opakowań + marketing – stwierdził Maciej Adamaszek.
Zapraszamy do zapoznania się z pełnym zapisem czatu z FerrumLabs S.A.