Ze wstępnych szacunków wynika, że w sierpniu 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły ponad 108,7 mln zł. Były zatem wyższe o 53,8% od przychodów osiągniętych rok wcześniej. Tym samym po raz pierwszy w historii spółki wzrost miesięcznych przychodów ze sprzedaży r/r przekroczył 50%. Dynamicznie rozwija się także 3LP SA - spółka świadcząca usług dla e-commerce.
Sierpień 2021 r. to drugi najlepszy pod względem przychodów ze sprzedaży miesiąc od rozpoczęcia przez TIM działalności w 1987 r. Suma przychodów po ośmiu miesiącach 2021 r. zbliża się już do 800 mln zł (789,1 mln zł, +33,4% r/r). Przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów od stycznia do sierpnia 2021 r. zdecydowanie przekroczyły 0,5 mld (558,7 mln zł) i są wyższe o 33,2% od osiągniętych w analogicznym okresie 2020 r.
– Okres wakacyjny pokazał siłę naszego modelu biznesowego. W sierpniu zanotowaliśmy rekord wszech czasów pod względem liczby klientów – było ich ponad 14 tysięcy (+30% r/r). Przed nami jesień, która tradycyjnie jest najlepszym okresem sprzedażowym w roku. Wierzę, że tak będzie i teraz – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
Rośnie nie tylko TIM, ale i spółka 3LP, specjalizująca się w usługach logistycznych dla sektora e-commerce. Trwają przygotowania do IPO, a 31 sierpnia 2021 r. nastąpiło przekazanie wykonawcy placu budowy na potrzeby kolejnej inwestycji w podwrocławskich Siechnicach.
– W obecnie funkcjonujących obiektach 3LP SA zarządza powierzchnią około 80 tysięcy metrów kwadratowych. Od kwietnia 2022 roku, po oddaniu do użytku nowej, w pełni zautomatyzowanej hali o powierzchni 25 tysięcy metrów kwadratowych, będzie to już ponad 105 tysięcy metrów kwadratowych. To zwiększy potencjał operacyjny spółki w zakresie obsługi klientów spoza Grupy TIM – podkreśla Krzysztof Folta.
TIM SA
TIM SA prowadzi największą platformę e-commerce B2B w Polsce TIM.pl, jest też największym (pod względem przychodów ze sprzedaży) dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce (według magazynu „Elektrosystemy”, nr 5/2020, oraz https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/). Od 2013 r. łączy unikalne, kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży technicznej i elektrotechnicznej z nowoczesnymi technologiami e-handlu, który stanowi główny kanał sprzedaży TIM-u.
Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Na podstawie wyboru 100 analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych i zarządzających, reprezentujących domy i biura maklerskie, fundusze emerytalne i inwestycyjne, TIM znalazł się na 2. miejscu głównego zestawienia rankingu Giełdowa Spółka Roku 2020, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”.
Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.
Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA - operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.
Więcej o TIM SA i Grupie Kapitałowej TIM na www.timsa.pl.