W komentarzu na koniec tygodnia krótko przyglądamy się wynikom 5 spółek, które w ostatnich dniach opublikowały raport za pierwsze półrocze 2021 roku. Wybraliśmy te spółki, którym udało się istotnie poprawić osiągnięte rezultaty finansowe.
Zobacz także:
- LSI Software – mocne odbicie wyników w 2Q21
- Agora – widownia kin
- Sanok Rubber Company vs surowce
- Ailleron – cele programu motywacyjnego na lata 2022-2025
Brand24
Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe za II kw. 2021 roku wraz z ich porównaniem do I kw. 2021 roku oraz do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Wybrane dane finansowe (tys. zł) | 2Q21 | 1Q21 |
Zmiana kw/kw |
2Q20 |
Zmiana rdr. |
Przychody ze sprzedaży | 3 815 | 3 539 | 7,8% | 3 324 | 14,8% |
Wynik brutto na sprzedaży | 2 162 | 1 854 | 16,6% | 1 729 | 25,0% |
Wynik na sprzedaży | 297 | 158 | 88,1% | -25 | - |
Wynik operacyjny | 284 | 134 | 112% | -41 | - |
Wynik brutto | 189 | 52 | 264% | -151 | - |
Wynik netto | 122 | 35 | 252% | -147 | - |
Wynik EBITDA | 848 | 677 | 25,1% | 593 | 43,0% |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.
Brand24 odnotował wzrosty wyników finansowych zarówno w ujęciu rdr., jak i kw/kw. Szczególnie zwracamy uwagę na wyraźną poprawę względem I kw. 2021 roku. Emitent osiągnął 3,8 mln zł w II kw. 2021 roku przychodów wobec 3,5 mln zł trzy miesiące wcześniej, co oznacza poprawę o 7,8% kw/kw. Wskaźnik MMR (powtarzalne miesięczne przychody) wzrósł do 1,23 mln zł (+4,2% kw/kw). Liczba aktywnych klientów na koniec czerwca wyniosła 3.737, a w samym II kw. Emitent pozyskał 127 klientów netto (+4% kw/kw).
Jeszcze lepiej sytuacja wygląda na poziomie zysków i rentowności. Jak widać w powyższej tabeli, wzrost zysków charakteryzował się istotnie wyższymi dynamikami niż zmiana przychodów. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł 2,2 mln zł, co oznacza wzrost o 16,6% kw/kw, a marża sięgnęła 56,7% wobec 52,4% kwartał wcześniej. Zysk operacyjny podwoił się do 284 tys. zł, co przełożyło się na marżę operacyjną na poziomie 7,4% (wobec 3,8% w 1Q21). Grupa zamknęła kwartał z zyskiem netto na poziomie 122 tys. zł, co przełożyło się na rentowność netto na poziomie 3,2%.
Brand24 – plany produktowe na drugą połowę 2021 roku |
Źródło: Emitent. |
Jako ciekawostkę zwracamy uwagę, że zgodnie z poprzednimi zapowiedziami Emitent rozpoczął zabezpieczanie kursów walutowych. W lipcu i sierpniu br. spółka zawarła dwa kontrakty typu Window Forward odpowiednio:
- o wartości ok. 1,90 mln zł po kursie 1 USD = 3,80 PLN z terminem rozliczenia przypadających na styczeń 2022 roku,
- o wartości ok. 1,945 mln zł po kursie 1 USD = 3,89 PLN z terminem rozliczenia przypadających na sierpień 2022 roku.