Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy spółki Huuuge, odpowiadał na pytania inwestorów podczas czatu inwestorskiego zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Głównym tematem wydarzenia były wyniki Huuuge za 2021 rok, ale dyskutowano również o skupie akcji własnych spółki oraz branży gamingowej.
Omawiając wyniki Huuuge, inwestorzy pytali o czynniki, które w największym stopniu wpłynęły na poprawę wyniku netto spółki w czwartym kwartale 2021 rok w ujęciu rocznym.
- Na poprawę wyników w czwartym kwartale 2021 roku względem czwartego kwartału 2020 roku wpłynął przede wszystkim inny rozkład wydatków na pozyskiwanie użytkowników (UA) w ciągu roku. W 2020 roku wydatki czwartego kwartału były zdecydowanie wyższe niż w ostatnim kwartale 2021 roku. Na wynik netto w czwartego kwartału 2020 roku wpłynął również duży koszt finansowy z tytułu wyceny akcji uprzywilejowanych serii C. W pierwszym kwartale 2021 roku akcje te zostały zamienione na akcje zwykłe i od tego czasu nie mają one już wpływu na wynik netto - tłumaczył dyrektor finansowy podczas czatu inwestorskiego.
Zwrócono również uwagę na stratę netto spółki za 2021 rok, która wyniosła 45,21 mln USD, wobec 125,68 mln USD straty rok wcześniej, a także perspektywy wynikowe na kolejne lata.
- Huuuge Inc. jest typową spółką holdingową, jej wartość należy oceniać z perspektywy spółek Grupy. Na wyniki 2021 roku oraz 2020 roku decydujący wpływ miały koszty wyceny akcji uprzywilejowanych serii C które wyniosły odpowiednio ok. 39m USD oraz 128m USD - mówił Grzegorz Kania.
Na pytanie o największą pozycję kosztową Huuuge, przedstawiciel spółki odpowiedział: Największą pozycją kosztów operacyjnych za rok 2021 są koszty kampanii marketingowych - pozyskania użytkowników, które stanowiły 39,5% sumy kosztów operacyjnych. Koszty wynagrodzeń (bez kosztów ESOP) stanowiły za 2021 rok 15,4% sumy kosztów operacyjnych.
Monetyzacja gier
Inwestorzy pytali również o kluczowe dla spółki gry, a także generowane w 2021 rok przychody z reklam.
- Huuuge Casino i Billionaire Casino stanowiły 88% naszych przychodów, a Traffic Puzzle 9%. Nasze gry w większości monetyzują się przez mikropłatności jednak udział reklam w przychodach stale rośnie, chociażby ze względu na Traffic Puzzle. W czwartym kwartale 2021 roku przychody z reklam wyniosły 3,8m USD (wzrost o 27% rok do roku), a w całym roku wyniosły 15m USD (wzrost 115% rok do roku) - podał Grzegorz Kania.
Z kolei w kwestii spadku przychodów z flagowych gier kasynowych dyrektor finansowy mówił: Rynek social casino w ostatnich latach wzrastał dzięki rosnącym parametrom monetyzacji graczy, podczas gdy liczba graczy już od kilku lat nie rośnie. Chcemy żeby nasze gry generowały przychody jeszcze przez wiele lat, skupiamy się na optymalizacji parametrów takich jak konwersja, a nie dalszemu zwiększaniu przychodu na gracza (ARPDAU).
- Parametry monetyzacji (np. ARPDAU) plasują TP w czołówce gier typu puzzle. W kwietniu oraz maju planujemy kilka ważnych aktualizacji gry, które powinny te KPI istotnie poprawić. Rynek gier typu social casino jest kategorią ponadczasową, która z roku na rok przynosi coraz większą wartość. Dane rynkowe pokazują, że tworzenie wartości odbywa się bardziej poprzez dostarczanie rozrywki i angażowanie obecnej bazy graczy, niż poprzez pozyskiwanie zupełnie nowych graczy. Dlatego naszym strategicznym celem w najbliższym czasie jest poprawa pierwszych wrażeń z rozgrywki dla nowych graczy, jak i optymalizacja wydatków na ich pozyskiwanie dla tych flagowych tytułów. Poprawi to rentowność naszych flagowych gier, a wygenerowane środki pieniężne ułatwią nam inwestowanie w nowe tytuły - mówił przedstawiciel Huuuge.
Skup akcji własnych
Spółka informowała pod koniec marca o rozpoczęciu skupu akcji własnych. W związku z tym inwestorzy pytali o powody tego typu transakcji.
- Ogłosiliśmy skup akcji własnych na potrzeby pracowniczego programu opcji na akcje (ESOP). Aktualna cena naszych akcji jest znacząco poniżej ceny z pierwszej oferty publicznej i uważamy, że utrzymujący się obecnie sentyment rynkowy nie odzwierciedla długoterminowej wartości Huuuge. Naszym zdaniem skup akcji na potrzeby ESOP jest bardzo dobrą alternatywą w stosunku do rozwodnienia. Jednocześnie, biorąc pod uwagę fakt, że Huuuge jest firmą generującą solidne przepływy gotówkowe, możemy przeprowadzić skup akcji bez negatywnego wpływu na realizację naszej strategii „Build & Buy” - podano podczas czatu.
Dodano również, że skup akcji własnych odbywa się po cenie rynkowej.
Niedawno Huuuge informowało o zniesieniu ograniczeń w stosunku do akcji spółki, wynikające z amerykańskiej rekomendacji S. O tej sprawie przedstawiciel spółki powiedział: Po zniesieniu ograniczeń wynikających z rekomendacji S można zauważyć wyższe wolumeny obrotu akcjami Huuuge.
Strategia
Podczas czatu wspomniano również o strategii “Buduj i Kupuj”, o której opisanie został poproszony przedstawiciel Huuuge.
- Polega ona na tym, że spółka opiera swoją działalność na takich filarach jak: rozwój gier tworzonych wewnętrznie, wzrost poprzez działalność wydawniczą, fuzje i przejęcia - mówił Grzegorz Kania.
Poruszono także kwestie 16 możliwości, o której spółka wspomina w jednym z komunikatów.
- Wspomniane możliwości dotyczą naszej działalności wydawniczej (Huuuge Publishing 2.0) - skomentowano.
Inwestycje i zadłużenie
- Jakie na koniec 2021 roku spółka miała zadłużenie oraz jak pod tym kątem ocenia Pan wyniki spółki? - pytano podczas czatu inwestorskiego.
- Na koniec 2021 roku grupa posiadała gotówkę netto na poziomie 187m USD. Przychody grupy wzrosły 12% rok do roku i skorygowana EBITDA również wzrosła 12% rok do roku, co w trudnym otoczeniu rynkowym (zmiany polityki prywatności, wychodzenie gospodarek z lock-down) oceniamy bardzo dobrze - skomentował Kania.
Z kolei w kwestii inwestycji mówiono: W 2021 roku spółka dokonała największej w swojej historii akwizycji kupując grę Traffic Puzzle za prawie 39m USD. Z tej kwoty 9.5m USD zostało zapłacone w 2021 roku, a 25m USD zostało zapłacone w pierwszym kwartale 2022 roku.
Branża gier mobilnych
Podczas czatu inwestorskiego jeden z inwestorów pytał o szansę dorównania segmentu gier mobilnych do segmentu gier przeznaczonych na PC i konsole.
- Gry mobilne już teraz stanowią największy segment rynku gier, z udziałem w rynku przekraczającym 50% - tłumaczył Grzegorz Kania.
Z kolei na temat gier casual mówił: To jedna z największych i najszybciej rosnących kategorii gier mobilnych, odnotowujący dwucyfrowe dynamiki wzrostu. Oczekujemy, że ten trend się utrzyma w najbliższych latach.
Inwestorzy pytali również o grupę odbiorców, oferowanych przez spółkę gier oraz porównanie jej do segmentu gier przeznaczonych na komputery i konsole.
- Gracze mobilni to grupa dużo bardziej uniwersalna, potencjalni gracze to wszyscy, którzy posiadają telefon komórkowy, więc dziś prawie każdy ma taką “konsolę” w swojej kieszeni, często też gracze mobilni nie postrzegają siebie jako graczy. Z kolei rynek konsoli i PC jest dużo węższy - dodał dyrektor finansowych Huuuge.
Sytuacja w Ukrainie
Pytano także wpływ niestabilnej sytuacja za wschodnią granicą Polski na działalność Huuuge.
- Zgodnie z informacją przekazaną w sprawozdaniu finansowym, sytuacja ta nie ma obecnie istotnego wpływu na działalność Huuuge. Spółka nie jest jednak w stanie wiarygodnie ocenić wpływu, jaki sytuacja w Ukrainie będzie miała na przyszły stan gospodarki europejskiej, a w związku z tym również na przyszłą działalność Grupy - podsumowano.