W 2021 roku CD Projekt osiągnął 888,2 mln zł przychodów i 208,9 mln zł zysku netto. Emitent podał szacunki, że do dnia 14 kwietnia 2022 roku sprzedał ponad 18 mln egzemplarzy Cyberpunka 2077. Dodatek do gry ma zostać wydany w 2023 roku.
Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe Grupy CD Projekt za ostatnie kwartały.
Wybrane dane finansowe (tys. zł) | 1Q20 | 2Q20 | 3Q20 | 4Q20 | 1Q21 | 2Q21 | 3Q21 | 4Q21 |
Przychody | 192.972 | 171.026 | 104.518 | 1.670.359 | 197.632 | 272.985 | 144.463 | 273.092 |
Wynik brutto na sprzedaży | 145.481 | 111.115 | 68.090 | 1.322.825 | 135.360 | 173.086 | 91.536 | 237.956 |
Wynik operacyjny | 97.625 | 58.459 | 28.517 | 972.476 | 43.198 | 79.416 | 15.632 | 94.657 |
Wynik brutto | 100.958 | 59.891 | 27.755 | 976.345 | 37.051 | 78.814 | 16.400 | 86.843 |
Wynik netto | 91.979 | 54.778 | 23.382 | 984.188 | 32.487 | 72.561 | 16.342 | 87.518 |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.
W 2021 roku CD Projekt osiągnął 888,2 mln zł przychodów wobec 2,14 mld zł rok wcześniej. W samym IV kw. 2021 roku przychody wyniosły 273,1 mln zł i były nieporównywalne do analogicznego okresu roku poprzedniego z premierą Cyberpunka 2077, w którym sprzedaż sięgnęła 1,67 mld zł. Emitent podał, że do 14 kwietnia 2022 roku szacunkowa sprzedaż Cyberpunka przekroczyła 18 milionów sztuk. Sprzedaż gier z sagi wiedźmińskiej przekroczyła 65 mln sztuk, z czego wiedźmin 3: Dziki Gon został sprzedany w liczbie ponad 40 mln egzemplarzy. Emitent dodał, że 2021 rok był drugim najlepszym w historii okresem sprzedaży Wiedźmina 3, tuż po 2015 roku, kiedy miała miejsce premiera gry.
Najwięcej przychodów Emitent generuje w Ameryce Północnej – w 2021 roku było to 650 mln zł (73,2% łącznych przychodów), a w 2020 roku 1,5 mld zł (70,2%). Druga jest Europa z wynikiem odpowiednio 140,3 mln zł (15,8%) i 374,3 mln zł, a trzecim Azja z wynikiem 66,1 mln zł (7,4%) i 137,8 mlmn zł (6,4%) odpowiednio w 2021 i 2020 roku. Z kolei w podziale na kanały dystrybucji większośc zysków generowana jest ze sprzedaży cyfrowej – w 2021 roku było to 768,2 mln zł ( 86,5% łącznych przychodów), a w 2020 roku 1,94 mld zł (90,9%). Sprzedaż dystrybucji pudełkowej wyniosła 87,2 mln zł i 163,6 mln zł odpowiednio w 2021 i 2020 roku.
Porozmawiajmy o spółce na Forum SII
W 2021 roku Emitent dokonał dwóch przejęć – w lipcu nabył kanadyjskie studio deweloperskie Digital Scapes, a w październiku The Molasses Flood z siedzibą w Bostonie.
Emitent podał, że koszty prac nad aktualizacjami i rozwojem gry Cyberpunk 2077 zwiększyły koszty sprzedaży Grupy o 80,8 mln zł w 2021 roku. Zmiany rezerw na zwroty oraz koszty z tytułu fizycznej dystrybucji gry obniżyły zysk brutto o 18,8 mln zł. Nakłady na Cyberpunka zostały ujęte w koszta 2020 roku w wysokości 40% w kwartale premiery, a pozostała część będzie ujmowana przez 5 lat w wysokości 3% kwartalnie (do dkońca 2021 roku ujęto 52% nakładów na projekt). We wrześniu 2021 roku Emitent zakończył amortyzację historycznie poniesionych nakładów na grę Gwint. Amortyzacja nakładów na Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści oraz Wiedźmin 3: Dziki Gon na Nintendo Switch mają zakończyć się w sierpniu 2022 roku.
Ostatecznie Grupa CD Projekt zakończyła 2021 rok z zyskiem netto na poziomie 208,9 mln zł wobec 1,15 mld zł rok wcześniej.
Przychody (tys. zł) | Wynik netto (tys. zł) |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta. |