Chat with us, powered by LiveChat

Katastrofa na kursie akcji Netflixa

Skomentuj artykuł

Netflix po raz kolejny zalicza fatalną sesję w dniu ogłoszenia wyników. Poprzednio, 21 stycznia 20221, kurs runął o 22% (przejściowo spadek sięgał nawet 26%). Najnowsze wyniki spółka opublikowała 19 kwietnia b.r. po zamknięciu sesji. W tzw. after hours2 kurs akcji spadał o 26%. Pozostali gracze na rynku usług streamingowych również mierzą się z przecenami:

 

  • Disney (Disney+, Hulu, ESPN+) spada o 0.4%
  • Discovery (Discovery+), -4.9%
  • Amazon (Amazon Prime), -1%

 

Przyjrzyjmy się zatem, co się wydarzyło.

Wyniki

W milionach poza danymi na akcję

Q1 21

Q2 21

Q3 21

Q4 21

Q1 22

Q4 vs consensus

Q2 22 F*

Przychody ze sprzedaży

7 163

7 342

7 483

7 709

7 868

-70 (-0.9%)

8 053

Zmiana przychodów rok do roku

24.2%

19.4%

16.3%

16.0%

9.8%

ND

10.3%

Zysk operacyjny

1 960

 1 848

1 755

632

1 972

ND

1 730

Marża zysku operacyjnego

27.4%

25.2%

23.5%

8.2%

25.1%

ND

21.5%

Zysk netto

1 707

1 353

1 449

607

1 597

ND

1 354

Rozwodniony zysk na akcję

3.75$

2.97$

3.19$

1.33$

3.53$

+0.62$ (+21.3%)

3.00$

Gotówka z działalności operacyjnej

777

-64

82

-403

923

ND

ND

Free Cash Flow

692

-175

-160

-569

802

ND

ND

Liczba akcji w obrocie

455.6

455.1

454.9

455.8

453.0

ND

ND

Tabela 1 Netflix - wyniki spółki za okres Q1 2021 – Q1 2022 oraz prognozy na Q2 2022
Źródło: opracowanie własne na podstawie sprawozdań spółki

 

Finanse okazały się całkiem dobre – pomimo delikatnie niższej sprzedaży (-70 mln $ w stosunku do konsensusu), ponownie udało się spółce pobić oczekiwania w stosunku do zysku na akcję (+0.62 $). Netflixowi udało się wygenerować dodatnie wolne przepływy na poziomie 802 milionów dolarów. Widać tutaj wpływ podwyżek abonamentu oraz próbę wykorzenienia praktyki współdzielenia kont pomiędzy różnymi gospodarstwami domowymi. Na plus wypada także liczba akcji w obrocie – ta spadła o 2.8 miliona.

 

Największym negatywnym zaskoczeniem okazała się jednak zmiana liczby użytkowników. Po raz pierwszy w historii, spółka zanotowała odpływ użytkowników. Ostatecznie, liczba odbiorców spadła o 200 tysięcy wobec prognoz wzrostu na poziomie 2.5 miliona. Obecnie Netlix posiada 221.64 miliona płacących użytkowników, natomiast rynek oczekiwał, że wartość ta wyniesie 224.34 miliona. Co gorsze, spółka prognozuje dalsze kurczenie się bazy odbiorców. Na drugi kwartał bieżącego roku oczekuje się spadku użytkowników o dalsze dwa miliony – porównując to do nieco ponad półtora miliona kont, jakie Netflix dodał w Q2 2022, widzimy dobre uzasadnienie dla obecnych spadków. Wycofanie się z rynku rosyjskiego kosztowało Netflixa 700 tysięcy płacących kont. Uwzględniając wycofanie się Netflixa z Rosji, w pierwszym kwartale przybyło 500 tysięcy nowych użytkowników.

 

Dalsza część artykułu jest dostępna za darmo po zalogowaniu tylko dla członków SII z rozszerzoną składką.

Dla członków SII dostęp jest bezpłatny.

Zostań członkiem SII

Autor artykułu

 

Bartosz Szyma, YouTube @BartekSzyma Bartosz Szyma, YouTube @BartekSzyma

Zawodowy inwestor, programista, działacz społeczny, publicysta. Prowadzi m.in. kanał YouTube o inwestycjach zagranicznych: @BartekSzyma. W 2010 roku porzucił dobrze zapowiadającą się karierę w korporacji i od tego czasu utrzymuje się głównie z inwestowania.

Dzięki wdrożeniu zasady SWAN (SleepWellAtNight) i koncentracji na spółkach dywidendowych obecnie realizuje swoją drugą pasję – podróżowanie, a doglądanie inwestycji zajmuje mu nie więcej niż godzinę tygodniowo. W wolnym czasie, kiedy przebywa akurat w Polsce, aktywnie działa jako wolontariusz w kilku organizacjach charytatywnych.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie