Sezon wyników w Stanach powoli zmierza ku końcowi przynajmniej, jeżeli chodzi o najważniejszych graczy. Mieliśmy zwycięzców, np. Meta Platforms (Facebook), mamy też przegranych. Jednym z największych rozczarowań został Amazon. Spółka obecnie znajduje się 32% poniżej maksimów z 2021 roku, tuż po ogłoszeniu wyników kurs zaliczył lukę spadkową na poziomie 12%, a przejściowo, dwa dni później, korekta sięgała 20%.
Rysunek 1 Amazon Inc.: odległość kursu od ostatniego maksimum w okresie maj 2021 - maj 2022 Źródło: ycharts.com |
Rysunek 2 Amazon Inc.: odległość kursu od ostatniego maksimum w ciągu pięciu dni po ogłoszeniu wyników Źródło: ycharts.com |
Na pierwszy rzut oka wyniki wyglądają faktycznie nieciekawie, spółka zanotowała 7.56$ straty na akcję (- 3.8 mld $ zysku netto) wobec oczekiwanego zysku w wysokości 15.78$ (8.1 mld $ zysku netto), chociaż na poziomie sprzedaży praktycznie udało jej się wstrzelić w oczekiwania analityków (116.44 mld $ wobec oczekiwanych 116.51 mld $). Niestety, opublikowane prognozy, są mocno rozczarowujące. Amazon spodziewa się, że przychody ze sprzedaży w kolejnym kwartale wyniosą między 116, a 121 mld $ (oczekiwania analityków mówiły o 125.17 mld $). Oznacza to wzrost od 3 do 7% w stosunku do minionego roku.