O wynikach spółki za pierwszy kwartał 2022 roku, a także grze Traffic Puzzle, nowych tytułach i skupie akcji własnych, rozmawiał z inwestorami Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy firmy Huuuge. Spółka jest globalnym producentem i wydawcą gier mobilnych typu free-to-play.
- W jaki sposób spółce udało się wypracować w pierwszym kwartale 2022 roku zdecydowanie lepszy wynik netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej rok do roku przy jednocześnie niższych przychodach? - pytał jeden z inwestorów, odnosząc się w do wyników spółki.
- W pierwszym kwartale 2021 rozpoznaliśmy blisko 43,5 milionów dolarów kosztów finansowych, w których skład wchodziło 39 milionów dolarów z tytułu wyceny zobowiązania serii C (akcje serii C zostały przekonwertowane na zwykłe w pierwszym kwartale 2021 i nie mamy już z tego tytułu zobowiązań) oraz 2,6 miliona dolarów straty na walutowym kontrakcie terminowym. Drugim kluczowym czynnikiem są zmniejszone wydatki marketingowe na pozyskiwanie graczy. W pierwszym kwartale 2022 r. wydaliśmy o 33% mniej niż w okresie analogicznym roku poprzedniego - wytłumaczył Grzegorz Kania, podczas czatu inwestorskiego.
Z kolei odpowiadając na pytanie o przyczyny niższych w ujęciu rocznym przychodów, przedstawiciel Huuuge mówił: Cała branża gier mobilnych odnotowała spadek przychodów o 7% rdr w 1 kwartale 2022 roku (wg Sensor Tower). Naszym zdaniem spowodowane jest to kilkoma czynnikami, z których do najistotniejszych zaliczyć należy efekt wysokiej bazy roku 2021 (wpływ pandemii Covid-19 i wyższego zaangażowania graczy podczas lockdownów), a także wpływ zmian w polityce prywatności Apple na koszty pozyskiwania nowych graczy.
Pytano także o przychody z reklam, a także o najważniejsze pozycje kosztowe spółki w okresie pierwszego kwartału 2022 roku.
- W pierwszym kwartale 2022 roku przychody z reklam wyniosły 3,4 miliona dolarów. Trzy największe linie kosztowe spółki to prowizja płacona dystrybutorom (ok. 30% wartości przychodów z mikropłatności), wynosząca około 24,1 milionów dolarów, w pierwszym kwartale 2022 roku co stanowiło 33% wszystkich kosztów. Wydatki na nabywane użytkowników w pierwszym kwartale 2022 wyniosły 26,3 milionów dolarów, co stanowiło około 36% wszystkich kosztów. Trzecią największą linią są koszty pracownicze, w pierwszym kwartale było to około 19% wszystkich kosztów - mówił Dyrektor Finansowy firmy.
Traffic Puzzle
Inwestorzy pytali również o działania spółki mające na celu zwiększenie przychodów z gry Traffic Puzzle.
- Studio pracuje nad nowymi funkcjonalnościami gry mającymi na celu zwiększenie długoterminowej retencji. Ponadto jesteśmy w trakcie wdrażania nowych narzędzi i technologii np. symulatora budowania nowych poziomów (“leveli”) czy integracji z naszą platformą Rhino Rage, która umożliwi udostępnianie naszym graczom spersonalizowanych ofert promocyjnych - powiedział Kania.
Z kolei na temat samej premiery oraz wynikachów generowanych przez Traffic Puzzle, CFO spółki mówił: Praca nad poprawą wskaźników gry to ciągły proces. Mimo, iż wskaźniki KPI gry Traffic Puzzle plasują ją w czołówce kategorii gier typu match-3, uważamy, że możemy je zdecydowanie poprawić.
Pytano również o długość cyklu życia gry Traffic Puzzle oraz jej rentowności.
- Ekonomiczny okres użytkowania gry Traffic Puzzle, na moment akwizycji tego aktywa, został oszacowany na poziomie 10 lat. Dla gry na etapie rozwoju na jakim jest Traffic Puzzle najważniejsza dla nas jest perspektywa skalowania i tego jaki jest potencjał przychodowy gry. Skupiamy się na maksymalizacji bazy użytkowników oraz poprawie wskaźnika Return on Advertising Spend w krótkim okresie. W związku z tym nie zakładamy, że Traffic Puzzle osiągnie próg rentowności w tym roku. Uważamy, że gra jest jeszcze daleko od wykorzystania swojego pełnego potencjału wzrostu i przedwczesne byłoby ograniczanie wydatków marketingowych i maksymalizacja cash flow już teraz - tłumaczył przedstawiciel spółki.
Sytuacja rynkowa i nowe tytuły
- Jaka zdaniem zarządu Huuuge Games jest przyszłość gatunku gier social casino? - pytał jeden z inwestorów.
- Gry social casino charakteryzują się o wiele dłuższym cyklem życia niż inne kategorie gier mobilnych (np. casual czy hypercasual). Mają również dużo wyższe wskaźniki monetyzacji (średnie przychody na gracza). Jednocześnie baza graczy nie rośnie od kilku lat. Wydaje nam się, że te trendy nie zmienią się w najbliższych latach - ocenił Grzegorz Kania.
W 2022 roku Huuuge prowadzi testy 40 nowych gier. W związku z tym pytano o możliwości techniczne przeprowadzenia tych czynności.
- Testy nowych gier polegają na przeprowadzaniu kampanii płatnego pozyskiwania użytkowników na niewielką skalę i następnie analizę danych takich kampanii. Integracja nowej gry z naszą infrastrukturą oraz przeprowadzenie testów marketingowych trwa kilka tygodni. Poza naszymi wewnętrznymi zasobami mamy możliwość korzystania z pomocy podmiotów zewnętrznych. W związku z tym nie widzimy przeszkód w przeprowadzeniu większej ilości testów - podano.
Dyrektor finansowy firmy dodał również: Nie ograniczamy się do konkretnych gatunków gier, skupiamy się na analizie danych oraz zwracamy uwagę na potencjał wzrostu rynku. Ponadto, ważna dla nas jest możliwość poprawy wskaźników gry w oparciu o nasze wcześniejsze doświadczenia. Dlatego też wydaje nam się, że szanse na wydanie nowej gry typu casual / puzzle są większe niż np. gier wyścigowych czy RPG.
Pytano również o wielkość środków, jakie spółka chce zainwestować w nowe tytuły.
- Budżety produkcyjne gier mobilnych są dużo niższe czy gier na PC / konsole i nie jest to znaczący wydatek. Stale inwestujemy w tworzenie nowych gier, w tej chwili mamy w naszym portfelu trzy nowe tytuły. Natomiast inwestycje w nabywanie graczy to już większy wydatek i decyzja o nich jest podejmowana tylko jeśli gra w fazie soft launch poprawia KPI i widzimy w niej potencjał do znacznego wzrostu przychodów - podano.
Ukraina i pandemia
Podczas czatu inwestorskiego poruszono również temat wpływu na spółkę takich czynników jak sytuacja w Ukrainie oraz pandemia COVID-19.
- Zniesienie obostrzeń związanych z pandemią Covid-19 wpłynęło negatywnie na niektóre wskaźniki zaangażowania graczy (liczba sesji, czas spędzony na graniu, częstotliwość zakupów). Jednocześnie widzimy cały czas wysokie wskaźniki monetyzacji gry, w tym gry mobilne, pozostają atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu w porównaniu z innymi rozrywkami (kino, TV, koncerty itp) - podał CFO Huuuge.
W kwestii sytuacji w Ukrainie mówiono: Wspieraliśmy i nadal wspieramy relokację współpracowników i partnerów z Ukrainy do Polski. Jednocześnie kontynuujemy współpracę z partnerami z Ukrainy, jednak charakter i zakres tej współpracy nie rodzi żadnego ryzyka dla działalności Huuuge.
Skup akcji własnych
Inwestorzy pytali również o prowadzony skup akcji własnych, który w maju tego roku rozszerzono.
- Decyzja o skupie akcji własnych została podjęta w oparciu o obecne warunki rynkowe, silną pozycję gotówkową Huuuge oraz szacowane średnio- i długoterminowe zapotrzebowanie na akcje w celu spełnienia wymogów planu opcji pracowniczych. Zgodnie z informacją przekazaną w raportach bieżących Rada Dyrektorów podjęła decyzję o przeznaczeniu na skup akcji własnych kwoty nie wyższej niż 100 000 000 zł, wyznaczając jednocześnie maksymalny wolumen programu skupu akcji na 6.5 miliona akcji - wyjaśnił przedstawiciel Huuuge.
Dywidenda
Na pytanie o ewentualną wypłatę dywidendy przez Huuuge Grzegorz Kania powiedział: Spółka nie przewiduje wypłaty dywidendy w najbliższej przyszłości. W tej kwestii jesteśmy konsekwentni od czasu wejścia na giełdę.