W dzisiejszym przeglądzie wykresów spółek zagranicznych zajmiemy się branżą producentów samochodów. Czy najgorsze ma już ona za sobą spróbujemy odpowiedzieć, spoglądając na wykresy takich spółek, jak Stellantis, BWM, Toyota, Ford oraz Ferrari.
Stellantis (NYSE)
Akcje Stellantis znajdują się w długoterminowym trendzie wzrostowym. Po covidowym dołku wzniosły się one na kolejne, historyczne szczyty w 2021 roku, które sięgnęły niemal 20,5 USD. Z kolei 2022 rok dotychczas stał pod znakiem korekty, króta sprowadziła notowania przez moment nawet poniżej 12 USD. Na wykresie tygodniowym widać, że notowania zareagowały na splot mocnych wsparć, tj. tygodniowej 200-okresowej średniej kroczącej oraz linii trendu wzrostowego z 2013 roku, wyłamanej jedynie w trakcie przeceny covidowej. W ostatnim tygodniu notowania wybiły górą z kanału trendu spadkowego, co jest pozytywnym sygnałem i może zwiastować chęć ataku na poprzednie szczyty. Wcześniej warto zwrócić uwagę także na opór w okolicach 16-16,50 USD. Mocnym negatywnym sygnałem będzie wyznaczenie nowego, lokalnego dołka, tj. spadek poniżej 11,37 USD.
Stellantis – wykres kursu akcji (skala tygodniowa)
Źródło: stooq.pl.