Poniżej przedstawiamy zestawienie z wybranymi czterema spółkami, które zanotowały dobre wyniki finansowe w II kw. 2022 roku.
Monnari
W II kw. 2022 roku Monnari zamknęło z zyskiem netto na rekordowym poziomie 46,6 mln zł. Rezultat ten jest niemal rekordowy nawet w porównaniu do poprzednich całych lat. Choć wynika on w zdecydowanej większości z tytułu zdarzenia jednorazowego w postaci sprzedaży części nieruchomości położonej w Łodzi „Ogrody Geyera” za 43,9 mln zł, to warto także zwrócić na bardzo dobre rezultaty operacyjne. Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe Grupy Kapitałowej Monnari za ostatnie kwartały.
Wybrane dane finansowe (tys. zł) | 2Q20 | 3Q20 | 4Q20 | 1Q21 | 2Q21 | 3Q21 | 4Q21 | 1Q22 | 2Q22 |
Przychody ze sprzedaży | 39 391 | 56 198 | 60 043 | 42 284 | 49 459 | 56 131 | 84 548 | 55 223 | 73 531 |
Wynik brutto na sprzedaży | 22 590 | 28 640 | 34 267 | 18 814 | 30 113 | 29 020 | 49 693 | 29 928 | 44 849 |
Wynik na sprzedaży | -6 117 | -2 211 | 8 831 | -7 505 | 5 081 | -434 | 16 949 | -291 | 10 539 |
Wynik operacyjny | -11.702 | -8 926 | -1 058 | -5 341 | 5 002 | -1 128 | 20 804 | 70 | 12 277 |
Wynik brutto | -11.430 | -8 627 | -2 354 | -6 024 | 9 768 | -1 391 | 19 148 | -488 | 58 010 |
Wynik netto | -10.169 | -7 615 | -5 056 | -6 274 | 10 121 | 692 | 16 157 | -652 | 46 561 |
Marża brutto na sprzedaży | 57,3% | 51,0% | 57,1% | 44,5% | 60,9% | 51,7% | 58,8% | 54,2% | 61,0% |
Marża na sprzedaży | -15,5% | -3,9% | 14,7% | -17,7% | 10,3% | -0,8% | 20,0% | -0,5% | 14,3% |
Marża operacyjna | -29,7% | -15,9% | -1,8% | -12,6% | 10,1% | -2,0% | 24,6% | 0,1% | 16,7% |
Marża brutto | -29,0% | -15,4% | -3,9% | -14,2% | 19,7% | -2,5% | 22,6% | -0,9% | 78,9% |
Marża netto | -25,8% | -13,6% | -8,4% | -14,8% | 20,5% | 1,2% | 19,1% | -1,2% | 63,3% |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.
Grupa Monnari wypracowała 73,5 mln zł przychodów w II kw. 2022 roku, co oznacza poprawę o 48,7% rdr. Był to najlepszy II kw. w historii. W całym pierwszym półroczu przychody wyniosły 128,8 mln zł, co oznacza wzrost o 40,3% rdr. Sprzedaż detaliczna odpowiadała za około 76,1% przychodów, a sprzedaż internetowa za około 18,3% (pozostałe kategorie to sprzedaż hurtowa – 3,4%, sprzedaż usług – 2,2%).
Grupa odnotowała relatywnie wysoką pierwszą marżę, gdyż wyniosła ona 61% wobec 60,9% rok wcześniej. Przy jednoczesnym wzrości eprzychodów pozwoliło to poprawić zysk brutto na sprzedaży o 48,9% rdr., do 44,8 mln zł. Na poziomie kosztów operacyjnych odnotowano istotny wzrost kosztów sprzedaży, o 42,7% rdr., do 30,7 mln zł, jednak dynamika ta była mniejsza niż wzrost przychodów (+48,7% rdr.). Z kolei koszty ogólnego zarządu pozostały na zbliżonym poziomie 3,6 mln zł wobec 3,5 mln zł rok wcześniej. W efekcie zysk na sprzedaży wyniósł 10,5 mln zł, rosnąc o 107% rdr.