Poniżej przyglądamy się wybranym spółkom z rynku NewConnect, które odnotowały dobre rezultaty finansowe w III kw. 2022 roku.
Red Carpet Media Group
Podstawowym przedmiotem działalności Red Carpet Media Group S.A. jest produkcja oraz rozpowszechnianie w sieciach telekomunikacyjnych (TVK, DVB-S, DVB-T, IPTV) programów telewizyjnych o tematyce filmowo-serialowo-popkulturowej. W swojej ofercie Emitent posiada dwa koncesjonowane (koncesja „KRRiT”) kanały telewizji linearnej o nazwach „Red Carpet TV” oraz „Red TOP TV”, a także własną platformę VOD „RED GO”.
Spólka zadebiutowała na rynku NewConnect 4 października 2022 roku.
Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe Red Carpet Media Group.
Wybrane dane finansowe (tys. zł) | 3Q21 | 3Q22 | 9M21 | 9M22 | |
Przychody ze sprzedaży | 854 | 2 689 | 3 162 | 6 627 | |
Wynik na sprzedaży | 314 | 1 208 | 1 093 | 2 552 | |
Wynik operacyjny | 314 | 1 208 | 1 093 | 2 552 | |
Wynik brutto | 263 | 1 174 | 1 012 | 2 678 | |
Wynik netto | 240 | 1 076 | 921 | 2 437 | |
Marża na sprzedaży | 36,8% | 44,9% | 34,6% | 38,5% | |
Marża operacyjna | 36,8% | 44,9% | 34,6% | 38,5% | |
Marża brutto | 30,8% | 43,7% | 32,0% | 40,4% | |
Marża netto | 28,1% | 40,0% | 29,1% | 36,8% |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.
W III kw. 2022 roku przychody spółki wyniosły 2,7 mln zł, co było wynikiem ponad trzykrotnie wyższym niż przed rokiem. Po trzech kwartałach 2022 przychody wyniosły 6,6 mln zł i były ponad dwukrotnie wyższe rdr. Struktura przychodów kształtowała się następująco:
- przychody ze sprzedaży czasu reklamowego i sponsoringu: 39,5%,
- przychody dystrybucyjne (abonamentowe): 17,5%,
- przychody z źródeł: sprzedaż praw licencyjnych, subskrypcja VoD, PPV (pay-per-view): 27,5%,
- inne źródła przychodów: 15,5%.
Za wzrostem przychodów podążyły zyski, które rosły w jeszcze szybszym tempie. Zysk na sprzedaży sięgnął 1,2 mln zł w III kw. 2022 roku, tj. był wyższy o 285% rdr. Główne koszty, jakie ponosi emitent, to usługi obce, które sięgnęły 1,2 mln zł wobec 0,4 rok wcześniej. Spółka zamknęła kwartał z zyskiem netto na poziomie 1,1 mln zł (+348% rdr.).
Spólka wymienia następujące istotne, planowane działania do końca 2022 roku:
- organizację crossmediowych kampanii promujących ofertę Platformy VOD REDGO, która powinna zapewnić wzrost liczby komercyjnych subskrybentów,
- kontynuacje negocjacji z czołowymi i globalnymi dystrybutorami licencji do najnowszych produkcji serialowo-filmowych celem zapewnienia odpowiedniej liczby premier VOD w roku 2023,
- uruchomienie komercyjnych aplikacji iOS, oraz Android do Platformy VOD,
- wprowadzenie zmodyfikowanych pod kątem przygotowania do sprzedaży czasu reklamowego w modelu DAI, kanałów linearnych Red Carpet TV i RED TOP TV na kolejne Platformy dystrybucyjne w Ameryce Północnej.