Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu IMS. Closer Music na ścieżce szybkiego rozwoju

Skomentuj artykuł
© YiuCheung - stock.adobe.com

„Konsorcjum Januarego Ciszewskiego i Ekipy zainwestuje w Closer Music 6 mln zł. Perspektywy rozwoju ważnego projektu IMS S.A.” - pod takim hasłem odbył się czat inwestorski ze spółką IMS, zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników odpowiadali członkowie zarządu spółki: Michał Kornacki, Prezes Zarządu oraz Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu.

 

W czacie inwestorskim udział brali nie tylko inwestorzy dobrze znający projekt Closer Music. W związku z tym jeden z uczestników poprosił o krótkie opisanie przedsięwzięcia. 

 

- Zarabianie na sprzedawaniu licencji do utworów muzycznych w szeroko rozumianej przestrzeni digitalowej, na całym świecie, do setek milionów użytkowników - krótko wyjaśnił zarząd IMS.

 

W kwestii przychodów generowanych przez Closer Music dodano: Za 2022 rok było to prawie 1 mln zł. W tym roku planujemy 6 mln.

 

Na pytanie o ocenę rozwoju projektu Closer Music zarząd odpowiedział: Bardzo dobrze, projekt rozwija się świetnie. Fakt, że został dostrzeżony przez tak profesjonalnych inwestorów jak January Ciszewski czy Ekipa Holding tylko to potwierdza.

 

Odpowiadając na pytanie o potencjalną konkurencję dla Closer Music wskazano: Epidemic Sound, z bazą utworów 35 tys. sztuk, wyceniany na 1,4 mld USD.

 

 

Pytano również o możliwą wartość kilku tysięcy utworów muzycznych dostępnych w ramach Closer Music, z punktu widzenia konkurencji, jaką jest Epidemic Sounds.

 

- Trzeba liczyć 5-6 tys. euro za utwór, ponieważ Epidemic Sounds szacuje, że ich średni koszt to 8-10 tys. euro/utwór. Cena 5-6 tys. euro to cena po dyskoncie. Trzeba to pomnożyć przez posiadaną liczbę piosenek - wyjaśniono podczas czatu inwestorskiego.

Pozyskanie 6 mln złotych

Dużą część czatu inwestorskiego poświęcono tematowi inwestycji 6 mln złotych Januarego Ciszewskiego i Ekipy w projekt Closer Music.

 

Jednym z najważniejszych pytań dotyczących transakcji dotyczyło celu, na jaki zostaną przeznaczone pozyskane środki.

 

- Dalsza rozbudowa katalogów muzycznych, promocja aplikacji do sprzedaży licencji na całym świecie, zwiększenie sił sprzedażowych spółki - wyjaśnili przedstawiciele zarządu podczas czatu.

 

Oprócz tego podczas czatu dowiedzieliśmy się również,  że w związku z planowaną ekspansją spółka planuje zwiększyć zespół Closer Music o kilkoro wysokiej klasy fachowców.

 

Odpowiadając na kolejne pytanie dodano, że aplikacja do sprzedaży utworów dla konsumentów będzie dostępna pod koniec II kwartału. 

 

Odnośnie jednego z inwestorów - Januarego Ciszewskiego zarząd skomentował: Nasze doświadczenia z p. Ciszewskim są bardzo dobre. Odbieramy Januarego jako bardzo profesjonalnego inwestora, który jako jeden z niewielu w Polsce potrafi docenić innowacyjne projekty.

 

Pytano również o innych inwestorów zainteresowanych inwestycją w Closer Music, z którymi prowadzone są rozmowy. 

 

- W tej rundzie dojdzie jeszcze kilkaset tys. zł. I zamykamy tę rundę. Kolejną będziemy robić za około rok przy zakładanej znacząco wyższej wycenie, ze względu na realizację kamieni milowych - podano podczas czatu.

 

Dodano, że samo zamknięcie transakcji z JR Holding ASI oraz Ekipą Investments ASI planowane jest za około miesiąc.

 

Pojawiło się także pytanie o spodziewany udział IMS w Closer Music na koniec roku po planowanych emisjach, na co zarząd odpowiedział: Między 60 a 70 procent.

Plany i inwestycje

W temacie planów pytano o rozpoznawalność Closer Music za granicą.

 

- Nad rozpoznawalnością Closer Music za granicą intensywne prace rozpoczną się wraz z launchem aplikacji za kilka tygodni - podano.

 

- Czy w obecnym roku finansowym można spodziewać się akwizycji zagranicznych, gdzie grupa IMS będzie stroną kupującą? - pytał jeden z inwestorów.

 

- Niewykluczone że tak. Chodzi o abonamentową spółkę niemiecką z którą rozmawiamy - odpowiedziano.

  

- Mamy ambitny plan przekroczyć najlepszy pod tym względem rok 2022 - dodano w kwestii planów.

ZAiKS

Podczas czatu inwestorskiego poruszono również temat ZAiKS’u. Pytano o możliwy termin zakończenia tej sprawy.

 

- Pracujemy nad porozumieniem, które mamy nadzieję w najbliższych tygodniach sfinalizować - określili przedstawiciele spółki.

 

Na pytanie o jakiego rzędu przychodach dla Closer Music mowa w przypadku dojścia do porozumienia z Zaiks odpowiedziano: Kilka mln złotych rocznie.

 

Pytano również o okresy, jakie będzie obejmowało porozumienie z ZAiKS.

 

- Od roku 2020 i na czas nieokreślony, wszystkie kolejne lata. Szczegóły porozumienia ujawnimy w komunikacie bieżącym po jego podpisaniu - wyjaśniono.

Działalność IMS

Jednym z tematów czatu była również podstawowa działalność spółki IMS. W tym kontekście pytano o część przychodów, jaką generują obecnie reklamy. 

 

- Za 2022 rok było to około 27% w przychodach Grupy. Koniunktura ma oczywiście wpływ na przychody reklamowe. Dlatego cieszy nas bardzo mocno rosnąca ilość abonamentów i ich udział w sprzedaży ogółem - wyjaśnił zarząd.

 

Na pytanie o waloryzację cen abonamentowych o poziom inflacji odpowiedziano: Ona już się dokonała i weszła w życie, w zależności od umów z klientami, w okresie luty - kwiecień.

 

W sprawie zadłużenia powiedziano natomiast: Kwestia zadłużenia nie jest w ogóle groźna, bo utrzymujemy dług na rozsądnym poziomie. Koszty finansowe są wyższe niż w poprzednich latach, ale nasze wyniki i tak rosną.

Akcje IMS

Pytano również o wycenę akcji, którą zarząd IMS uznaje za bardzo niską i atrakcyjną dla kupujących.

 

Odpowiadając na jedno z pytań wyjaśniono, że JR Holding ASI i Ekipa Investments ASI mają prawo zamiany akcji Closer Music na akcje IMS, po cenie akcji IMS znacznie wyższej niż bieżąca.

Dywidenda

Na pytania dotyczące możliwego powrotu do wypłaty 100% zysku netto na dywidendę odpowiedziano: Zawsze dążymy do tego, aby dywidenda była na możliwie największym poziomie. 

 

Podano również, że zarząd rozważy w przyszłym roku wypłatę dywidendy dwa razy do roku w formie zaliczkowej.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie