„Konsorcjum Januarego Ciszewskiego i Ekipy zainwestuje w Closer Music 6 mln zł. Perspektywy rozwoju ważnego projektu IMS S.A.” - pod takim hasłem odbył się czat inwestorski ze spółką IMS, zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników odpowiadali członkowie zarządu spółki: Michał Kornacki, Prezes Zarządu oraz Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu.
W czacie inwestorskim udział brali nie tylko inwestorzy dobrze znający projekt Closer Music. W związku z tym jeden z uczestników poprosił o krótkie opisanie przedsięwzięcia.
- Zarabianie na sprzedawaniu licencji do utworów muzycznych w szeroko rozumianej przestrzeni digitalowej, na całym świecie, do setek milionów użytkowników - krótko wyjaśnił zarząd IMS.
W kwestii przychodów generowanych przez Closer Music dodano: Za 2022 rok było to prawie 1 mln zł. W tym roku planujemy 6 mln.
Na pytanie o ocenę rozwoju projektu Closer Music zarząd odpowiedział: Bardzo dobrze, projekt rozwija się świetnie. Fakt, że został dostrzeżony przez tak profesjonalnych inwestorów jak January Ciszewski czy Ekipa Holding tylko to potwierdza.
Odpowiadając na pytanie o potencjalną konkurencję dla Closer Music wskazano: Epidemic Sound, z bazą utworów 35 tys. sztuk, wyceniany na 1,4 mld USD.
Pytano również o możliwą wartość kilku tysięcy utworów muzycznych dostępnych w ramach Closer Music, z punktu widzenia konkurencji, jaką jest Epidemic Sounds.
- Trzeba liczyć 5-6 tys. euro za utwór, ponieważ Epidemic Sounds szacuje, że ich średni koszt to 8-10 tys. euro/utwór. Cena 5-6 tys. euro to cena po dyskoncie. Trzeba to pomnożyć przez posiadaną liczbę piosenek - wyjaśniono podczas czatu inwestorskiego.
Pozyskanie 6 mln złotych
Dużą część czatu inwestorskiego poświęcono tematowi inwestycji 6 mln złotych Januarego Ciszewskiego i Ekipy w projekt Closer Music.
Jednym z najważniejszych pytań dotyczących transakcji dotyczyło celu, na jaki zostaną przeznaczone pozyskane środki.
- Dalsza rozbudowa katalogów muzycznych, promocja aplikacji do sprzedaży licencji na całym świecie, zwiększenie sił sprzedażowych spółki - wyjaśnili przedstawiciele zarządu podczas czatu.
Oprócz tego podczas czatu dowiedzieliśmy się również, że w związku z planowaną ekspansją spółka planuje zwiększyć zespół Closer Music o kilkoro wysokiej klasy fachowców.
Odpowiadając na kolejne pytanie dodano, że aplikacja do sprzedaży utworów dla konsumentów będzie dostępna pod koniec II kwartału.
Odnośnie jednego z inwestorów - Januarego Ciszewskiego zarząd skomentował: Nasze doświadczenia z p. Ciszewskim są bardzo dobre. Odbieramy Januarego jako bardzo profesjonalnego inwestora, który jako jeden z niewielu w Polsce potrafi docenić innowacyjne projekty.
Pytano również o innych inwestorów zainteresowanych inwestycją w Closer Music, z którymi prowadzone są rozmowy.
- W tej rundzie dojdzie jeszcze kilkaset tys. zł. I zamykamy tę rundę. Kolejną będziemy robić za około rok przy zakładanej znacząco wyższej wycenie, ze względu na realizację kamieni milowych - podano podczas czatu.
Dodano, że samo zamknięcie transakcji z JR Holding ASI oraz Ekipą Investments ASI planowane jest za około miesiąc.
Pojawiło się także pytanie o spodziewany udział IMS w Closer Music na koniec roku po planowanych emisjach, na co zarząd odpowiedział: Między 60 a 70 procent.
Plany i inwestycje
W temacie planów pytano o rozpoznawalność Closer Music za granicą.
- Nad rozpoznawalnością Closer Music za granicą intensywne prace rozpoczną się wraz z launchem aplikacji za kilka tygodni - podano.
- Czy w obecnym roku finansowym można spodziewać się akwizycji zagranicznych, gdzie grupa IMS będzie stroną kupującą? - pytał jeden z inwestorów.
- Niewykluczone że tak. Chodzi o abonamentową spółkę niemiecką z którą rozmawiamy - odpowiedziano.
- Mamy ambitny plan przekroczyć najlepszy pod tym względem rok 2022 - dodano w kwestii planów.
ZAiKS
Podczas czatu inwestorskiego poruszono również temat ZAiKS’u. Pytano o możliwy termin zakończenia tej sprawy.
- Pracujemy nad porozumieniem, które mamy nadzieję w najbliższych tygodniach sfinalizować - określili przedstawiciele spółki.
Na pytanie o jakiego rzędu przychodach dla Closer Music mowa w przypadku dojścia do porozumienia z Zaiks odpowiedziano: Kilka mln złotych rocznie.
Pytano również o okresy, jakie będzie obejmowało porozumienie z ZAiKS.
- Od roku 2020 i na czas nieokreślony, wszystkie kolejne lata. Szczegóły porozumienia ujawnimy w komunikacie bieżącym po jego podpisaniu - wyjaśniono.
Działalność IMS
Jednym z tematów czatu była również podstawowa działalność spółki IMS. W tym kontekście pytano o część przychodów, jaką generują obecnie reklamy.
- Za 2022 rok było to około 27% w przychodach Grupy. Koniunktura ma oczywiście wpływ na przychody reklamowe. Dlatego cieszy nas bardzo mocno rosnąca ilość abonamentów i ich udział w sprzedaży ogółem - wyjaśnił zarząd.
Na pytanie o waloryzację cen abonamentowych o poziom inflacji odpowiedziano: Ona już się dokonała i weszła w życie, w zależności od umów z klientami, w okresie luty - kwiecień.
W sprawie zadłużenia powiedziano natomiast: Kwestia zadłużenia nie jest w ogóle groźna, bo utrzymujemy dług na rozsądnym poziomie. Koszty finansowe są wyższe niż w poprzednich latach, ale nasze wyniki i tak rosną.
Akcje IMS
Pytano również o wycenę akcji, którą zarząd IMS uznaje za bardzo niską i atrakcyjną dla kupujących.
Odpowiadając na jedno z pytań wyjaśniono, że JR Holding ASI i Ekipa Investments ASI mają prawo zamiany akcji Closer Music na akcje IMS, po cenie akcji IMS znacznie wyższej niż bieżąca.
Dywidenda
Na pytania dotyczące możliwego powrotu do wypłaty 100% zysku netto na dywidendę odpowiedziano: Zawsze dążymy do tego, aby dywidenda była na możliwie największym poziomie.
Podano również, że zarząd rozważy w przyszłym roku wypłatę dywidendy dwa razy do roku w formie zaliczkowej.