Omówienie wyników po pierwszym kwartale 2023 roku i perspektyw na najbliższe okresy. Pod takim hasłem miał miejsce czat inwestorski spółki IMS, zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników spotkania odpowiadali Michał Kornacki, Prezes Zarządu i Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS.
Wyniki IMS
W temacie wyników IMS za pierwszy kwartał, pytano o segment kosztów, w którym firma odczuwa najwyższą presję.
- Usługi obce, towary i materiały, wynagrodzenia. Z wynagrodzeniami radzimy sobie dosyć dobrze dzięki funkcjonującym programem motywacyjnym opartym o akcje i udziały - podał zarząd podczas czatu inwestorskiego.
Na temat wyników skomentowano również: Nawet wliczając koszty programów motywacyjnych (bo mamy dwa - jeden w IMS i jeden w Closer Music), to EBITDA za pierwszy kwartał była najwyższa w historii biorąc pod uwagę pierwsze kwartały.
Pytano także o dywersyfikację geograficzną spółki. Według informacji przekazanej podczas czatu, najwyższe przychody IMS osiąga w Polsce, a ekspansja zagraniczna odbywa się głównie poprzez projekt Closer Music.
Z kolei na temat spodziewanych wyników w całym 2023 roku powiedziano: Reklama stale rośnie. Chcielibyśmy w tym roku osiągnąć poziomy najlepszych lat, tj. roku 2018 i 2019.
Pojawiło się również zagadnienie ewentualnego wpływu spowolnienia gospodarczego w Polsce na sytuację IMS.
- Wyniki mamy bardzo dobre, więc trudno powiedzieć. Kolejne kwartały zapowiadają się takze bardzo dobrze - mówił przedstawiciel zarządu.
Closer Music
Sporo pytań, które padły podczas czatu inwestorskiego dotyczyło projektu Closer Music.
- Wszystko idzie zgodnie z planem - budowa bibliotek muzycznych, budowa aplikacji (już można ją pobierać), pozyskiwanie abonamentów - dowiedzieliśmy się podczas czatu.
Według informacji przekazanej przez zarząd, biblioteka muzyczna Closer Music obejmuje już blisko 5 tysięcy utworów. IMS traktuje projekt jako inwestycję, która ma być spieniężona w przyszłości.
Spółka stara się pozyskać dodatkowe finansowanie na projekt Closer Music. Dotyczy to m.in. umowy z JR Holding.
- Podpisanie umów inwestycyjnych nastąpi w najbliższych tygodniach - podał zarząd.
W kwestii wykorzystania środków pozyskanych ze sprzedaży udziałów w Closer Music na rzecz m.in. JR Holding oraz Ekipa Investments ASI podano: Środki trafią do Closer Music, bo mówimy o emisji nowych udziałów. Spółka przeznaczy je na dalszą rozbudowę baz muzycznych i aplikacji sprzedażowej, działania marketingowe i zatrudnienie ludzi do IT i sprzedaży.
- Closer Music jak rozumiemy powinien już osiągnąć zauważalne przychody w 2023 roku. Czy możecie się podzielić z nami swoją realistyczną predykcją i z czego one będą w tym roku przede wszystkim pochodzić - pytał inwestor.
- Przychody Closer Music w 2023 roku będą kilkakrotnie wyższe niż osiągnięte w roku 2022 - wyjaśniono.
Pytano także, w jaki sposób IMS pozyskuje artystów do projektu Closer Music.
- Współpracujemy z około 450 bardzo dobrymi artystami poprzez kilka studiów nagraniowych, głównie w USA - odpowiedzieli przedstawiciele IMS.
- Na dniach poinformowaliście o dalszym prowadzeniu rozmów z EMM/DMI. List intencyjny został zawarty w październiku 2022, a po pół roku wciąż nie ma umowy. Co stoi na przeszkodzie zawarcia umowy i rozpoczęcia współpracy? - pytano.
- Dopracowujemy szczegóły współpracy. Trzeba pamiętać, że po drugiej stronie mamy artystę, a więc i sam proces negocjacyjny jest dłuższy - wyjaśniono podczas czatu inwestorskiego.
Poruszono także temat sprzedaży Closer Music, na co zarząd poinformował: Na razie skupiamy się na budowie skali działalności. O wysokich (bardzo wysokich) wycenach pomyślimy za około 3 lata.
Dodatkowo zarząd jest przekonany, że niedługo wycena Closer Music będzie wyższa od wyceny całego IMS. Zauważa on także zainteresowanie kupnem zarówno Closer Music, jak i IMS funduszy inwestycyjnych.
Działalność IMS
Pytano o największy sukces IMS, jaki udało się osiągnąć w ciągu ostatniego roku.
- Sukcesów jest całkiem sporo. Należy do nich niewątpliwie porozumienie z ZAiKS oraz dynamika wzrostu lokalizacji abonamentowych. Także planowy rozwój projektu Closer Music należy uznać za sukces. Raczej trudno mówić o porażkach, gdy rosną przychody i zyski Grupy IMS i generalnie wszystko idzie zgodnie z planami i budżetami - wyjaśnili członkowie zarządu IMS.
Pojawiło się również pytanie o zdolność utrzymania i przyspieszenia tendencji wzrostowej liczby lokalizacji abonamentowych.
- Potencjał rynku jest bardzo duży, na dodatek otwierają się na nasze usługi coraz to nowe branże - podano.
Co do cen pytano, w jakiej części lokalizacji abonamentowych udało się wprowadzić podwyżki inflacyjne.
- W większości. Klienci rozumieją jak wygląda otoczenie gospodarcze - wyjaśniono podczas czatu.
- W grudniu 2022 roku raportowaliście podpisanie umowy z stacjami benzynowymi w liczbie około 900 szt. Na ile ta umowa wpłynęła na dane o liczbie lokalizacji na 31/12/2022 oraz 31/03/2023? Czy w związku z realizacją tej umowy możemy spodziewać się kolejnego wzrostu liczby lokalizacji w najbliższych kwartałach, czy też efekt ten jest już obecnie ujęty w raportowanych liczbach? - pytał jeden z inwestorów.
- Te lokalizacje wchodzą stopniowo. Na razie tylko część z nich jest już zrealizowana - wyjaśnił zarząd.
Na temat kierunków rozwoju powiedziano: Stawiamy nieprzerwanie na abonamenty i rozwój projektu Closer Music. Warto dodać, że sprzedaż Closer Music tez prowadzona jest w modelu abonamentowym.
Z kolei na temat Galanterii Muzycznej powiedziano: To bardzo udana akwizycja i bardzo cieszymy się z osiąganych przez tę spółkę świetnych wyników. Skonstruowany i stosowany przez nas model earn - out jak widać bardzo się sprawdza.
Konkurencja
W temacie konkurencji pytano o działania prowadzone przez Epidemic Sounds.
- Rynek jest ogromny, gigantyczny wręcz, a na świecie są tylko 3 firmy posiadające własną muzykę: Epidemic, Closer i izraelski Artlist - mówił przedstawiciel IMS.
- Epidemic ma ok. 35 tys. utworów. Ich ostatnia wycena (sprzed 2 lat) to blisko 1,5 mld USD. Artlist jest znacznie mniejszy i ma bodajze ok. 8 tys. utworów - dodano.
Z kolei na temat innych firm powiedziano: Ważniejsze firmy konkurencyjne kupiliśmy w 2018 i 2021 roku. Pozostały głównie małe firmy.
Z kolei na temat dalszych akwizycji podano: Rozmowy z podmiotami zagranicznymi są zwykle znacznie trudniejsze i dłużej trwające niż z firmami polskimi.
Dywidenda
Na temat dywidendy zarząd poinformował: 20 gr/akcje - w środę opublikowaliśmy rekomendacje zarządu.
Grupa IMS podała również, że zamierza kontynuować obecną politykę dywidendową, na podstawie której dzieli się zyskiem z akcjonariuszami od 11 lat.
- Czy braliście pod uwagę aby dywidendę wypłacać 2, 3 lub 4 razy (kwartalnie) w roku? Większość spółek abonamentowych z GPW tak właśnie robi. Nie warto by równać do tych, którzy wprowadzają tego typu fajne standardy? - pytał inwestor.
- Zauważamy, że tego typu zapytania pojawiają się po raz kolejny. Rzetelnie przeanalizujemy to co możemy zrobić w tym obszarze, biorąc pod uwagę w szczególności realizowane przez nas inwestycje - podsumował zarząd.