Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu IMS. „Chcielibyśmy w tym roku osiągnąć poziomy najlepszych lat”

Skomentuj artykuł
© YiuCheung - stock.adobe.com

Omówienie wyników po pierwszym kwartale 2023 roku i perspektyw na najbliższe okresy. Pod takim hasłem miał miejsce czat inwestorski spółki IMS, zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników spotkania odpowiadali Michał Kornacki, Prezes Zarządu i Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS.

Wyniki IMS

W temacie wyników IMS za pierwszy kwartał, pytano o segment kosztów, w którym firma odczuwa najwyższą presję.

 

- Usługi obce, towary i materiały, wynagrodzenia. Z wynagrodzeniami radzimy sobie dosyć dobrze dzięki funkcjonującym programem motywacyjnym opartym o akcje i udziały - podał zarząd podczas czatu inwestorskiego.

 

Na temat wyników skomentowano również: Nawet wliczając koszty programów motywacyjnych (bo mamy dwa - jeden w IMS i jeden w Closer Music), to EBITDA za pierwszy kwartał była najwyższa w historii biorąc pod uwagę pierwsze kwartały.

 

Pytano także o dywersyfikację geograficzną spółki. Według informacji przekazanej podczas czatu, najwyższe przychody IMS osiąga w Polsce, a ekspansja zagraniczna odbywa się głównie poprzez projekt Closer Music.

 

Z kolei na temat spodziewanych wyników w całym 2023 roku powiedziano: Reklama stale rośnie. Chcielibyśmy w tym roku osiągnąć poziomy najlepszych lat, tj. roku 2018 i 2019.

 

Pojawiło się również zagadnienie ewentualnego wpływu spowolnienia gospodarczego w Polsce na sytuację IMS.

 

- Wyniki mamy bardzo dobre, więc trudno powiedzieć. Kolejne kwartały zapowiadają się takze bardzo dobrze - mówił przedstawiciel zarządu.

Closer Music

Sporo pytań, które padły podczas czatu inwestorskiego dotyczyło projektu Closer Music. 

 

- Wszystko idzie zgodnie z planem - budowa bibliotek muzycznych, budowa aplikacji (już można ją pobierać), pozyskiwanie abonamentów - dowiedzieliśmy się podczas czatu.

 

Według informacji przekazanej przez zarząd, biblioteka muzyczna Closer Music obejmuje już blisko 5 tysięcy utworów. IMS traktuje projekt jako inwestycję, która ma być spieniężona w przyszłości. 

 

Spółka stara się pozyskać dodatkowe finansowanie na projekt Closer Music. Dotyczy to m.in. umowy z JR Holding.

 

- Podpisanie umów inwestycyjnych nastąpi w najbliższych tygodniach - podał zarząd.

 

W kwestii wykorzystania środków pozyskanych ze sprzedaży udziałów w Closer Music na rzecz m.in. JR Holding oraz Ekipa Investments ASI podano: Środki trafią do Closer Music, bo mówimy o emisji nowych udziałów. Spółka przeznaczy je na dalszą rozbudowę baz muzycznych i aplikacji sprzedażowej, działania marketingowe i zatrudnienie ludzi do IT i sprzedaży.

 

- Closer Music jak rozumiemy powinien już osiągnąć zauważalne przychody w 2023 roku. Czy możecie się podzielić z nami swoją realistyczną predykcją i z czego one będą w tym roku przede wszystkim pochodzić - pytał inwestor. 

 

- Przychody Closer Music w 2023 roku będą kilkakrotnie wyższe niż osiągnięte w roku 2022 - wyjaśniono.

 

Pytano także, w jaki sposób IMS pozyskuje artystów do projektu Closer Music.

 

- Współpracujemy z około 450 bardzo dobrymi artystami poprzez kilka studiów nagraniowych, głównie w USA - odpowiedzieli przedstawiciele IMS.

 

- Na dniach poinformowaliście o dalszym prowadzeniu rozmów z EMM/DMI. List intencyjny został zawarty w październiku 2022, a po pół roku wciąż nie ma umowy. Co stoi na przeszkodzie zawarcia umowy i rozpoczęcia współpracy? - pytano.

 

- Dopracowujemy szczegóły współpracy. Trzeba pamiętać, że po drugiej stronie mamy artystę, a więc i sam proces negocjacyjny jest dłuższy - wyjaśniono podczas czatu inwestorskiego.

 

Poruszono także temat sprzedaży Closer Music, na co zarząd poinformował: Na razie skupiamy się na budowie skali działalności. O wysokich (bardzo wysokich) wycenach pomyślimy za około 3 lata.

 

Dodatkowo zarząd jest przekonany, że niedługo wycena Closer Music będzie wyższa od wyceny całego IMS. Zauważa on także zainteresowanie kupnem zarówno Closer Music, jak i IMS funduszy inwestycyjnych.

Działalność IMS

Pytano o największy sukces IMS, jaki udało się osiągnąć w ciągu ostatniego roku. 

 

- Sukcesów jest całkiem sporo. Należy do nich niewątpliwie porozumienie z ZAiKS oraz dynamika wzrostu lokalizacji abonamentowych. Także planowy rozwój projektu Closer Music należy uznać za sukces. Raczej trudno mówić o porażkach, gdy rosną przychody i zyski Grupy IMS i generalnie wszystko idzie zgodnie z planami i budżetami - wyjaśnili członkowie zarządu IMS.

 

Pojawiło się również pytanie o zdolność utrzymania i przyspieszenia tendencji wzrostowej liczby lokalizacji abonamentowych.

 

- Potencjał rynku jest bardzo duży, na dodatek otwierają się na nasze usługi coraz to nowe branże - podano.

 

Co do cen pytano, w jakiej części lokalizacji abonamentowych udało się wprowadzić podwyżki inflacyjne.

 

- W większości. Klienci rozumieją jak wygląda otoczenie gospodarcze - wyjaśniono podczas czatu.

 

- W grudniu 2022 roku raportowaliście podpisanie umowy z stacjami benzynowymi w liczbie około 900 szt. Na ile ta umowa wpłynęła na dane o liczbie lokalizacji na 31/12/2022 oraz 31/03/2023? Czy w związku z realizacją tej umowy możemy spodziewać się kolejnego wzrostu liczby lokalizacji w najbliższych kwartałach, czy też efekt ten jest już obecnie ujęty w raportowanych liczbach? - pytał jeden z inwestorów.

 

- Te lokalizacje wchodzą stopniowo. Na razie tylko część z nich jest już zrealizowana - wyjaśnił zarząd.

 

Na temat kierunków rozwoju powiedziano: Stawiamy nieprzerwanie na abonamenty i rozwój projektu Closer Music. Warto dodać, że sprzedaż Closer Music tez prowadzona jest w modelu abonamentowym.

 

Z kolei na temat Galanterii Muzycznej powiedziano: To bardzo udana akwizycja i bardzo cieszymy się z osiąganych przez tę spółkę świetnych wyników. Skonstruowany i stosowany przez nas model earn - out jak widać bardzo się sprawdza.

Konkurencja

W temacie konkurencji pytano o działania prowadzone przez Epidemic Sounds.

 

- Rynek jest ogromny, gigantyczny wręcz, a na świecie są tylko 3 firmy posiadające własną muzykę: Epidemic, Closer i izraelski Artlist - mówił przedstawiciel IMS.

 

- Epidemic ma ok. 35 tys. utworów. Ich ostatnia wycena (sprzed 2 lat) to blisko 1,5 mld USD. Artlist jest znacznie mniejszy i ma bodajze ok. 8 tys. utworów - dodano.

 

Z kolei na temat innych firm powiedziano: Ważniejsze firmy konkurencyjne kupiliśmy w 2018 i 2021 roku. Pozostały głównie małe firmy.

 

Z kolei na temat dalszych akwizycji podano: Rozmowy z podmiotami zagranicznymi są zwykle znacznie trudniejsze i dłużej trwające niż z firmami polskimi.

Dywidenda

Na temat dywidendy zarząd poinformował: 20 gr/akcje - w środę opublikowaliśmy rekomendacje zarządu.

 

Grupa IMS podała również, że zamierza kontynuować obecną politykę dywidendową, na podstawie której dzieli się zyskiem z akcjonariuszami od 11 lat.

 

- Czy braliście pod uwagę aby dywidendę wypłacać 2, 3 lub 4 razy (kwartalnie) w roku? Większość spółek abonamentowych z GPW tak właśnie robi. Nie warto by równać do tych, którzy wprowadzają tego typu fajne standardy? - pytał inwestor.

 

- Zauważamy, że tego typu zapytania pojawiają się po raz kolejny. Rzetelnie przeanalizujemy to co możemy zrobić w tym obszarze, biorąc pod uwagę w szczególności realizowane przez nas inwestycje - podsumował zarząd.

 

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie