Grupa LiveChat Software osiągnęła 88,5 mln zł przychodów w IV kw. roku obrotowego 2022/2023, co oznaczało poprawę o 43,2% rdr. Głównym powodem była zmiana cennika w drugiej połowie 2022 roku. Zysk netto wyniósł 49,5 mln zł, co oznaczało wzrost o 63,3% rdr. Na bazie opublikowanych szacunków w I kw. roku obrotowego 2023/2024 wskaźnik MRR wyniósł 6,47 mln dolarów, co oznaczało poprawę o 1,1% kw/kw.
Poniżej w tabeli prezentujemy wybrane dane finansowe za ostatnie kwartały Grupy LiveChat Software. Rok obrotowy spółki zaczyna się w kwietniu i kończy w marcu. W taki sposób odnosimy się do poszczególnych kwartałów w niniejszej analizie – w ujęciu roku obrotowego spółki, tj. dla przykładu 4Q22 odnosi się okresu od stycznia do marca 2023 roku, czyli IV kw. roku obrotowego 2022/2023.
Wybrane dane finansowe (tys. zł) | 4Q20 | 1Q21 | 2Q21 | 3Q21 | 4Q21 | 1Q22 | 2Q22 | 3Q22 | 4Q22 |
Przychody ze sprzedaży | 48 052 | 48 909 | 55 659 | 56 130 | 61 817 | 66 780 | 74 512 | 85 900 | 88 530 |
Wynik brutto na sprzedaży | 41 794 | 41 004 | 50 470 | 47 482 | 51 431 | 56 764 | 65 076 | 73 370 | 74 165 |
Wynik operacyjny | 29 467 | 28 074 | 35 769 | 31 976 | 32 247 | 38 705 | 42 552 | 50 930 | 53 301 |
Wynik brutto | 29 432 | 28 460 | 35 367 | 31 499 | 32 616 | 38 738 | 42 436 | 50 813 | 53 088 |
Wynik netto | 27 515 | 26 612 | 32 682 | 29 423 | 30 306 | 36 014 | 39 674 | 47 185 | 49 484 |
Marża brutto na sprzedaży | 87,0% | 83,8% | 90,7% | 84,6% | 83,2% | 85,0% | 87,3% | 85,4% | 83,8% |
Marża operacyjna | 61,3% | 57,4% | 64,3% | 57,0% | 52,2% | 58,0% | 57,1% | 59,3% | 60,2% |
Marża brutto | 61,3% | 58,2% | 63,5% | 56,1% | 52,8% | 58,0% | 57,0% | 59,2% | 60,0% |
Marża netto | 57,3% | 54,4% | 58,7% | 52,4% | 49,0% | 53,9% | 53,2% | 54,9% | 55,9% |
Rok obrotowy spółki zaczyna się w kwietniu i kończy w marcu.
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.
W przypadku LiveChat 4Q22 to drugi kwartał, który uwzględnia zmianę cennika dla klientów (m.in. zwiększenie ceny, zmiana modelu świadczenia usługi dla wszystkich z PPS na PPA). Pomimo negatywnego efektu umocnienia złotego do dolara amerykańskiego (+6,5% rdr., ale -5,5% kw/kw) grupa od notowała kolejny rekordowy kwartał jeśli chodzi o sprzedaż. Przychody wyniosły 88,5 mln zł, rosnąc o 43,2% rdr. i 3,1% kw/kw. Udało się także poprawić rentowność, która na poziomie operacyjnym wyniosła 60,2%, a na poziomie netto 55,9%. Grupa zamknęła kwartał z zyskiem netto na poziomie 49,5 mln zł, a za ostatnie cztery kwartały jest to 172,4 mln zł.
Publikując szacunkowe KPI za 1Q23 grupa wskazała na płatności na poziomie 20,16 mln dolarów, co oznacza wzrost o 32,5% rdr. i o 0,7% kw/kw. W tym samym okresie kurs USD/PLN spadł o 4,2% rdr. i o 4,8% kw/kw. Wartość MRR wyniosła 6,47 mln dolarów, co oznaczało wzrost o 34,2% rdr. i o 1,1% kw/kw.
W ciągu ostatnich kwartałów obserwowaliśmy przełom w zakresie dostępności narzędzi wykorzystujących rozwiązania AI i dynamiczny rozwój tej technologii. Sztuczna inteligencja już zmienia nasze produkty, ale też sposób działania naszej organizacji. Zawsze wierzyliśmy w automatyzację. LiveChat od dawna pomaga agentom stawać się coraz bardziej efektywnymi. Coraz lepiej i szybciej obsługiwać coraz więcej czatów równocześnie. Pięć lat temu udostępniliśmy nasz produkt ChatBot, a rok później – HelpDesk, którego rozwój również koncentruje się wokół automatyzacji. Obecnie jesteśmy przekonani, że będziemy w przyszłości w stanie całkowicie zautomatyzować komunikację naszych klientów. To ekscytująca perspektywa, ale też ogromne wyzwanie. Działamy w bardzo konkurencyjnym otoczneiu. Wiele świetnych firm będzie próbowało zrobić to samo co my, tylko lepiej – pisał w liście do akcjonariuszy prezes spółki, Mariusz Ciepły.