Głównym tematem czatu inwestorskiego Ten Square Games, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych, były wyniki spółki za drugi kwartał 2023 roku wraz z omówieniem postępów w realizacji zrewidowanej strategii. Na pytania odpowiadał Andrzej Ilczuk, prezes zarządu Ten Square Games i Magdalena Jurewicz, członkini zarządu Ten Square Games, CFO.
- To był bardzo trudny czas dla spółki z istotnym spadkiem wyników. Jednak zmiana strategii i ciężka praca całego zespołu zaowocowały poprawą wyników - ocenił wyniki spółki zarząd Ten Square Games odpowiadając na pytanie inwestora.
- Przychody spółki w pierwszym półroczu tego roku były w ujęciu rocznym o 19 procent niższe. Skąd zatem tak mocny spadek zysku netto? - pytał inwestor biorący udział w czacie.
- Na spadek zysku netto największy wpływ miały odpisy skapitalizowanych kosztów produkcji gier Fishing Masters i Undead Clash. Łącznie te koszty wyniosły 31,7 mln PLN i bezpośrednio obciążyły wynik w pierwszym półroczu 2023 roku - odpowiedział zarząd.
Odpowiadając na kolejne pytanie związane z pogorszeniem wyników spółki zwrócono uwagę na: niższy poziom marży operacyjnej dla głównego tytułu czyli Fishing Clash (niższe płatności i marketing) koszty odpraw związane ze zwolnieniami grupowymi - 6,5 mln PLN.
W temacie odpraw pracowniczych dodano: Koszt odpraw w całości został wykazany w wynikach drugiego kwartału. Ostatnie płatności zostały zrealizowane w sierpniu bieżącego roku.
Pytano także, jak oszczędności kosztowe przełożą się na poziom kosztów operacyjnych spółki.
- Spółka szacuje, że czysty efekt kosztowy na koszcie wynagrodzeń pracowników i współpracowników wynosi miesięcznie ok. 1,8 mln PLN. Jednakże istnieją także koszty powiązane z wielkością załogi, które teraz także powinny być niższe. Łącznie powinno to być 2 mln + w skali miesiąca - podano.
Na temat kosztów marketingowych przedstawiciele firmy stwierdzili, że w pierwszej połowie 2023 roku spółka wydała 48,4 mln PLN.
- Jak wysoka inflacja wpływa na sferę kosztową spółki? - zwrócił uwagę jeden z inwestorów.
- Widzimy presję inflacyjną na wynagrodzenia oraz wzrost w obrębie kosztów stałych, których część jest indeksowana o inflację - odpowiedział zarząd.
Wojna w Ukrainie
Pytano także o kluczowe rynki dla spółki, biorąc pod uwagę wcześniejsze wycofanie z rynku białoruskiego i rosyjskiego w związku z wojną w Ukrainie.
- Głównie rynki wysoko rozwinięte: USA, Wlk. Brytania i Niemcy - dowiedzieliśmy się podczas czatu.
Dodatkowo poruszono temat waluty, w jakiej generowane są przychody Ten Square Games.
- Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, gdyż zarówno od Google, jak i od Apple wybiera się jedną walutę płatności do spółki, a mix płatności od graczy nie odzwierciedla tak ujednoliconej waluty - odpowiedziano.
W tym temacie zarząd dodał również, że największy wpływ miało zamknięcie dostępu do gier graczom z Rosji - udział przychodów z rynku rosyjskiego w 2021 roku stanowił około 6,5 procent wszystkich płatności.
Kluczowe tytuły
Spółka obecnie nie pracuje nad nowymi tytułami, a na pytanie o najważniejszą dla spółki grę odpowiedziano: Najistotniejszym tytułem z perspektywy wyników TSG jest Fishing Clash (ponad 60 procent płatności), jednak pozostałe tytuły są niezbędne dla rozwoju Grupy w przyszłości.
Pojawiło się także pytanie o finalną wartość odpisów wynikających z zaniechania projektów Undead Clash oraz Fishing Masters.
- Fishing Masters to łącznie 14,9 mln PLN, a Undead Clash 22,2 mln PLN - ujawniono podczas czatu.
- Poprzez jakie działania spółka zamierza zwiększyć przychody z Fishing Clash i Hunting Clash? - pytano.
- Poprzez nowe podejście do wprowadzania featurów w grach, zmiana podejścia do organizacji LiveOps oraz własny sklep i wersje przeglądarkowe gier - wyjaśnił zarząd Ten Square Games.
Odpowiadając na kolejne pytanie dodano, że spółka w obszarze grafiki korzysta z rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję.
Strategia
Pytano także o główne założenia zrewidowanej strategii spółki.
- Skupienie uwagi na głównych produktach (Fishing Clash i Hunting Clash) oraz przyspieszenie rozwoju Wings of Heroes - najnowszego tytułu w portfolio Grupy - podał zarząd podczas czatu.
Z kolei na temat intensywniejszej obecności na kolejnych rynkach powiedziano: Poza Chinami produkty spółki są dostępne na całym świecie. Uruchomienie wersji przeglądarkowej Fishing Clash może natomiast pomóc zainteresować grą nowych graczy.
Dywidenda
- Jakich działań w zakresie dywidendy inwestorzy mogą się spodziewać po zarządzie spółki? - pytał inwestor.
- Zarząd podtrzymuje politykę dywidendową, czyli wypłatę do 75 procent skonsolidowanego zysku netto - wyjaśniono.
Jeden z inwestorów zauważył natomiast, że zarząd Ten Square Games zarekomendował wypłatę prawie w całego ubiegłorocznego zysku netto, pytając jednocześnie, czy to rozsądne rozwiązanie z uwagi na sytuację wynikową po pierwszym półroczu 2023 roku.
- Zarząd zgodnie z przyjęta polityką chce dzielić się zyskiem z akcjonariuszami. Spółka cały czas generuje gotówkę z działalności operacyjnej. Wypłata dywidendy nie zaburzyła sytuacji płynnościowej spółki. TSG zamyka 1HY 2023 z gotówką na poziomie ponad 105 mln PLN - objaśnił zarząd Ten Square Games.
Perspektywy działalności i kluczowe ryzyka
Jedno z pytań dotyczyło największych szans, jakie upatruje zarząd w drugim półroczu 2023 roku.
- W skutecznej realizacji obranej strategii. Jeśli chodzi o rozwój projektów to wprowadzenie elementów midcorowych w Fishing Clash i Hunting Clash. W obu tych projektach widzimy duży potencjał - podano.
Z kolei na temat głównych ryzyk, jakie wyszczególnił by zarząd w kontekście działalności Ten Square Games w 2023 i 2024 roku dodano: Rynek gier mobilnych jest wysoce konkurencyjny i podlega dynamicznym zmianom. To uniemożliwia długoterminowe planowanie działań. Dodatkowo, produkty muszą być ciągle udoskonalane i nadążać za rozwojem technologii.