Omówienie wyników Grupy Kapitałowej IMS za I półrocze 2023 i perspektyw na najbliższe okresy. Pod takim hasłem miał miejsce czat inwestorski IMS zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadali członkowie zarządu spółki: Michał Kornacki, Prezes Zarządu oraz Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu.
Pierwsze pytanie, jakie zadali inwestorzy dotyczyło oceny wyników za pierwszą połowę 2023 roku.
- Wyniki są wg nas świetne. Dziwi nas bardzo reakcja rynku - stwierdził zarząd IMS.
Pytano także o przyrost liczby klientów IMS.
- Około 2-3 tys. lokalizacji. Dużo lokalizacji aroma, DS oraz cześć audio to lokalizacje premium - mówił zarząd.
Dodano również, że spółka planuje zwiększać zespoły sprzedażowe, gdyż nasz rynek ma bardzo duży potencjał.
STOART
- Pytanie o Stoart. Ile to może dodać w porównaniu z Zaiksem? Kilka czy kilkanaście procent? - pytał inwestor.
- STOART zgodnie z tabelami ministerstwa kultury, zbiera 61 procent tego co ZAiKS - odpowiedziano.
Pytano także o szanse na proces lub porozumienie ze STOART'em.
- Jestesmy własciwie pewni, biorąc pod uwagę ze 2 z 3 OZZ nam płacą, że będziemy też uzyskiwać pieniądze ze STOART. Co do ścieżki - czas niedługo pokaże - podał zarząd IMS podczas czatu.
Closer Music
- Jak przebiega proces budowania bibliotek w Closer Music? - pytano.
- Świetnie. Dodatkowym dużym krokiem jest nasze własne amerykańskie studio w Las Vegas, utworzone we współpracy z DMI - odpowiedzno.
W związku z powyższym pytano również o zasadność posiadania własnego studia w Las Vegas.
- Studio jest po to, że właśnie pozwala nam zmniejszać koszty i jeszcze podnosić jakość kontentu muzycznego. Dzieki temu jestesmy w superlidze branży produkcyjnej kontentu na świecie. Nasze produkcje będą trafiały do amerykańskich filmów, reklam - zaczynają pojawiać się właśnie pierwsze kontrakty - mówił zarząd.
- Co w temacie silnika dla Closer music? Jakie plany marketingowe? - padło pytanie.
- Aplikacja działa od czerwca. W 4Q 2023 rusza ogólnoświatowa kampania marketingowa, w 3Q przeprowadziliśmy kampanię budującą markę. Z danych z google i apple kilka milionów osób miało już kontakt z naszą aplikacją - podano podczas czatu ze spółką IMS.
AI
- Skoro AI może wyprodukować piosenki jakie chcemy to po co płacić za utwory z Closer Music? Pytam poważnie w kontekście przyszłości nacechowanej AI. Czy nie powinniście pójść w AI zamiast ponosić koszty nagrań? - pytał inwestor.
- Niestety na temat AI krąży cała masa legend. Tworzenie muzyki oparte jest o prawa autorskie i prawa do muzyki mogą należeć wyłącznie do ludzi lub takich organizacji jak CM. Ostatni wyrok sądu w USA odrzucił możliwość rejestracji praw do utworów tworzonych przez AI. Spodziewamy się w najbliższych latach stosownych uregulowań prawnych w tym zakresie. Dodatkowo, w projekcie CM pracujemy nad wykorzystaniem AI w pewnym obszarze, natomiast jest to przynajmniej na razie nasza tajemnica - wyjaśnił zarząd.
Dywidenda
Jednym z tematów była również dywidenda wypłacana przez IMS. Pytano o plany dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami.
- Cały czas planujemy ją wypłacać i zwiększać, zgodnie z ogłoszoną polityką - mówili przedstawiciele zarządu.
Dodano także: Przymierzamy się do dywidendy kwartalnej. Niewykluczone że od przyszłego roku ruszymy z takimi wypłatami.
Kurs akcji IMS
Rozmawiano również o kursie akcji IMS na giełdzie. Jeden z inwestorów zwrócił uwagę, że przez ostatni rok zyskały one około 25 procent swojej wartości, a następnie zapytał, czy nadal zarząd uważa, że spółka jest niedowartościowana?
- Tak. I nie tylko my, ale też BM Millennium, które kilka dni temu wydało rekomendację KUPUJ. Zastrzegamy - to niezależna, nieodpłatna rekomendacja - wyjaśniono.
- Biorąc pod uwagę, że za rok nie będzie już programu motywacyjnego, to nie wydaje wam się, że prognozy BM Millenium zawarte w rekomendacji na 2024 rok są bardzo, bardzo konserwatywne? - pytał inwestor.
- Jestesmy wręcz tego pewni, że przekroczymy te prognozy. Nie zapominajmy, że dom maklerski może też przecież dokonać rewizji rekomendacji - podał zarząd.
- Z moich obserwacji kurs jest nisko, bo inwestorzy nie wierzą w sukces Closer Music. I wysokie koszty PM też odstraszają - nadmienił jeden z inwestorów biorących udział w czacie.
- Dziękujemy za opinię i prosimy o kolejne. Co do PM - od przyszlego roku go nie będzie (a przecież nawet przy kosztach PM wyniki 2023 są rekordowe, bo to świetny motywator dla ludzi). Natomiast odnośnie CM - w tym roku rośniemy przychodowo 5-6 krotnie. Trochę nas dziwi brak wiary w ten innowacyjny, ale już sprawdzony i działający projekt - podał IMS.
- Upadek Closera jest niemożliwy ze względu chociażby na stałe wpływy z OZZ. Gdybyśmy zaprzestali ciągłych inwestycji w tej firmie, to ona już byłaby rentowna i ta rentowność mocno by rosła w krótkim czasie - dodał zarząd.
Jeden z inwestorów zwrócił uwagę, że na brak spektakularnych wyników netto spółki.
- Koncentrowanie się na wyniku netto jest co najmniej nieporozumieniem. Proszę popatrzeć, jak rośnie EBITDA, o wiele bardziej interesujący wskaźnik zwłaszcza dla firmy, która prowadzi szerokie inwestycje. To z EBITDA jest generowany przepływ gotówki, z którego wypłacana jest dywidenda. U nas konwersja EBITDA na cash jest bardzo wysoka i wynosi 80-100 procent. Takich firm jest bardzo niewiele - wyjaśnił zarząd IMS.
Perspektywy
Sporo czasu podczas czatu inwestorskiego poświęcono perspektywom spółki, w tym prognozowanym przychodom Closer Music.
- Closer osiągnie w tym roku przychody 5-6 mln zł. Uważamy to za bardzo dobry wynik, bo oznacza to 5-6 krotne zwiększenie przychodów w stosunku do ubiegłego roku - podano.
Dodano, że spółka w kolejnym, 2024 roku liczy na kilkanaście milionów przychodów Closer Music.
Odnośnie przychodów Closer Music pytano: z czego ma wynikać taki przeskok, że w przyszłym roku ma być kilkanaście mln przychodów?
- Większe wpływy z OZZ, komercjalizacja ogolnoswiatowa głównie poprzez aplikacje. Nie ma to związku z ilością utworów, bo ta jest już wystarczająca żeby znacząco zwiększać przychody. Kampania ogólnoświatowa ruszy w 4Q 2023 roku - podano.
W kwestii planów spółki, pytano o główne cele zarządu IMS na ten i kolejny rok.
- Rozwój dotychczasowego biznesu zwłaszcza abonamentowego, inwestycje i rozwój Closer Music, przeprowadzenie zagranicznej rundy finansowania dla CM przy wycenie wyższej niż 100 mln zł - wyjaśnili przedstawiciele IMS podczas czatu inwestorskiego.