Omówienie wyników Grupy Kapitałowej IMS za trzeci kwartał 2023 i perspektyw na najbliższe okresy było tematem czatu IMS zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Sporo uwagi podczas dyskusji poświęcono Closer Music, ale rozmawiano także o współpracy firmy z takimi organizacjami jak ZAiKS i Stoart. Na pytania inwestorów odpowiadali członkowie zarządu spółki: Michał Kornacki, Prezes Zarządu oraz Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu.
W kwestii wyników Grupy IMS, pytano o presję na wzrost wynagrodzeń w obliczu wysokiej inflacji.
- Program motywacyjny w bardzo dużej mierze rozwiązał temat presji płacowej - odpowiedział zarząd Grupy IMS.
Odnośnie działalności Grupy IMS pytano o współpracę firmy ze stacjami benzynowymi.
- Temat jest bardzo rozwojowy, pracujemy nad wdrożeniem kolejnych usług - odpowiedział zarząd.
Wiele rozmawiano także o planach spółki na kolejny rok. W tym kontekście padło pytanie o satysfakcjonujący dla zarządu przyrost lokalizacji abonamentowych na 2024 rok.
- 2-3 tys. rocznie - odpowiedział zarząd.
Pytano również o możliwe akwizycje.
- Rozmawiamy z dwiema spółkami niemieckimi. Rozmowy z partnerami zagranicznymi zwykle są najdłuższe - podano podczas czatu.
Jeżeli chodzi o plany wejścia abonamentowego poza granice kraju odpowiedziano: Szerokie wyjście poza granice kraju dzieje się poprzez projekt Closer. Od 2022 roku jestesmy abonamentowo obecni w Norwegii, Danii i Izraelu. Poza oczywiście ponad 20 krajami, gdzie już wcześniej obecna była Grupa IMS na niewielką skalę. Za sprawą Closer ta skala będzie się bardzo mocno zmieniać. Szczególnie z naciskiem na rynek amerykański, na którym do tej pory nas nie było.
Plany
W kwestii planów pytano o spodziewany poziom zysku netto Grupy IMS na ten rok.
- Rok 2023 powinien się skończyć na poziomie co najmniej 9 mln, prognoza Millennium na 2024 rok jest według nas bardzo konserwatywna - stwierdzili przedstawiciele zarządu.
W tym kontekście dodano również, że pierwsza połowa czwartego kwartału jest bardzo dobra.
Według zarządu kapitalizacja 500 mln złotych na tym etapie działalności można uznać za fair value.
Pytano także o szacowane przychody Closer Music na 2024 rok.
- W roku 2024 roku celujemy w przychody rzędu kilkunastu milionów złotych - wyjaśniono.
Closer Music
Kontynuując temat Closer Music zwrócono uwagę na zainteresowanie inwestycją innych podmiotów.
- Trwają zaawansowane rozmowy dot. pozyskania finansowania przy znacznie wyższej wycenie niż obecna - podał zarząd.
- Jakiego typu inwestorów poszukuje firma Closer Music i jakie zaangażowanie oczekuje poza środkami pieniężnymi? Jak obecnie wygląda zaangażowanie inwestorów w ten projekt? - dopytywał inwestor biorący udział w czacie.
- W tej chwili rozmawiamy głównie z inwestorami międzynarodowymi ze względu na ich znacznie wyższy poziom świadomości i wyższą dojrzałość inwestycyjną w tego typu projektach. Do projektu Closer Music pozyskaliśmy do tej pory ponad 6 mln zł, a inwestorzy polscy zdają się tego w ogóle nie zauważać - komentuje zarząd Grupy IMS.
Pytano także, czy trafiają do Grupy IMS oferty nabycia całego Closer Music, albo np. jego całej bazy utworów.
- Na tym etapie rozwoju projektu Closer nie jest na sprzedaż. Nie rozważamy także sprzedaży całości lub części posiadanego kontentu, wartego ok. 35 mln dolarów - wyjaśnił zarząd.
Odpowiadając na kolejne pytanie dodano, że obecnie Closer Music posiada około 10 udziałowców.
Jeden z inwestorów pytał, ile firma chciałaby mieć utworów w Closer Music na koniec 2023 roku i na koniec 2024 roku.
- Ok. 10 tys. na koniec 2024. Przy czym dla nas kluczowa jest jakość - odpowiedziano.
- Jak Closer Music wypada obecnie na tle Epidemic Sounds? Chodzi o bazę utworów, tempo rozwoju i klientów? - pytano podczas czatu.
- Przede wszystkim Epidemic jest zasilany na bieżąco potężnymi strumieniami pieniędzy. Tylko w ostatniej rundzie otrzymał ok. 500 mln USD na rozwój. Będąc od ponad 10 lat spółką nie osiągającą zysków, skupioną wyłącznie na rozwoju i wzroście przychodów. Podczas gdy na naszym rodzimym rynku jesteśmy ciągle wypytywani przez "inwestorów" jak wysoki będziemy mieli zysk EBITDA i zysk netto w najbliższym kwartale i roku. Niemniej jednak ponieważ Closer jest jedną z głównych bibliotek muzycznych na świecie, nawet takie "środowisko inwestorskie" w jakim funkcjonujemy w Polsce nie powstrzyma nas przed osiągnięciem naszych celów - mówił zarząd IMS.
Kontynuując temat Epidemic Soud pytano o wzajemne postrzeganie obu podmiotów.
- Epidemic Sound ewidentnie nas dostrzega. Najlepszym dowodem na to jest, że członkowie zarządu Epidemica mają aktywne konta w aplikacji Closer. Dodatkowo docierają do nas głosy od dystrybutorów z różnych krajów, że podczas spotkań przedstawiciele Epidemica wspominają o Closer. Niech Panstwo zwrócą uwage, że jestesmy jednym z trzech wiodących bibliotek muzycznych na świecie. Nie zdarza się w żadnej branży na świecie, że pierwsze 3-5 firm w branży nie są warte przynajmniej kilka mld USD - podano.
Na pytanie o geograficzną strukturę przychodów projektu Closer Music odpowiedziano: Ruszamy na początku przyszłego roku z internetową kampanią reklamową wycelowaną w USA i Europę Zachodnią.
Pytano także, jak wygląda sytuacja z aplikacją CM.
- Pomimo tego ze nie wystartowała jeszcze kampania sprzedażowa, ilosc pobran i zarejestrowanych użytkowników przekroczyła nasze oczekiwania. Projekty filmowe z wykorzystaniem kontentu Closer są w tej chwili realizacji, ale na tym etapie nie podamy większych szczegółów. Są to projekty realizowane w USA, gdzie dyrektorem ds. rozwoju w Closer Music Corporation jest były wiceprezes Disneya Dave Curtin - skomentował zarząd.
Współpraca ze Stoart i ZAiKS
Podczas czatu pytano także o współpracę Grupy IMS z ZAiKS oraz Stoart.
- Współpraca z ZAiKS a także ze ZPAV układa się dobrze - wyjaśnił zarząd.
Z kolei w przypadku Stoart pytano o kwotę jaką spółką może w ten sposób pozyskać.
- Kilka milionów złotych - odpowiedziano.
Pytano także o zakres działania Stoart, który zdaniem IMS jest sprzeczny z prawem.
- To oczywiste - nie wypłacają, należnych na gruncie obowiązujących przepisów, pieniędzy Closer Music z tytułu praw pokrewnych - dodał zarząd.
Dywidenda
Na gruncie polityki dywidendy pytano o zakres czasowy jej wypłacania.
- Jest bezterminowa. Jak widać dywidenda rośnie z roku na rok i planujemy utrzymać tę tendencję - mówił zarząd.
Inwestorzy pytali również o rozważania na temat kwestii dywidendy kwartalnej.
- Przyglądamy się temu mocno i niewykluczone że odpowiednie decyzje zapadną w pierwszym półroczu 2024 roku - podsumował zarząd.