Styczeń przyniesie głównie szacunkowe raporty ze spółek na temat danych operacyjnych za 4Q23 lub za grudzień. Z kolei już od lutego rynek powoli zacznie się rozkręcać jeśli chodzi o publikacje raportów okresowych.
Pepco
W styczniu Pepco powinno opublikować raport na temat przychodów w IV kw. 2023 roku (dla spółki jest to pierwszy kwartał roku obrotowego). Ostatnie kwartały są dla spółki wyjątkowo słabe, zarówno pod kątem publikowanych wyników finansowych, jak i zdarzeń korporacyjnych oraz komunikacji z rynkiem. Do tego, w IV kw. 2023 roku spółka będzie mierzyła się z bardzo wysoką bazą porównawczą. Przypominamy, że w IV kw. 2022 roku spółka odnotowała 1,65 mld euro przychodów, co oznaczało wzrost o 27% rdr. W samym brandzie Pepco przychody wyniosły 1 mld euro, co oznaczało wzrost o 41% rdr., przy LFL na poziomie 19,7%! Ubiegłoroczne wysokie dynamiki to z jednej strony efekt bazy (w 2021 roku wciąż był pod wpływem obostrzeń covidowych), a z drugiej bardzo dobrze przyjętej oferty świątecznej. Niestety, ostatnie kwartały w Pepco to relatywnie niskie dynamiki wzrostowe, które nawet zahaczyły o ujemny LFL w II kw. 2023 roku. Wsparciem tegorocznych wyników może być duża liczba otwarć sklepów w III kw. 2023 roku, jednak rynek na pewno będzie także patrzył na dynamiki sprzedaży porównywalnej. Mocny raport sprzedażowy za najważniejszy okres w roku mógłby rozwiać nieco wątpliwości co do fundamentów spółki, które mogły się pojawić po ostatnich komunikatach.
Wybrane dane finansowe (mln euro) | 1HFY20 | 2HFY20 | 1HFY21 | 2HFY21 | 1HFY22 | 2HFY22 | 1HFY23 | 2HFY23 |
Przychody | 1 912 | 1 606 | 1 995 | 2 127 | 2 372 | 2 451 | 2 839 | 2810 |
Wynik brutto na sprzedaży | 791 | 642 | 846 | 923 | 973 | 995 | 1 137 | |
Wynik na sprzedaży | 123 | 4 | 151 | 148 | 142 | 136 | 139 | |
Wynik operacyjny | 120 | 0 | 144 | 138 | 142 | 136 | 139 | |
Wynik brutto | 64 | -46 | 96 | 100 | 123 | 103 | 111 | |
Wynik netto | 49 | -49 | 74 | 81 | 95 | 79 | 81 | |
Underlying EBITDA | 277 | 277 | 324 | 323 | 347 | 384 | 377 | 373 |
Marża brutto na sprzedaży | 41,4% | 40,0% | 42,4% | 43,4% | 41,0% | 40,6% | 40,0% | |
Marża na sprzedaży | 6,4% | 0,3% | 7,6% | 7,0% | 6,0% | 5,5% | 4,9% | |
Marża operacyjny | 6,3% | 0,0% | 7,2% | 6,5% | 6,0% | 5,5% | 4,9% | |
Marża brutto | 3,3% | -2,9% | 4,8% | 4,7% | 5,2% | 4,2% | 3,9% | |
marża netto | 2,6% | -3,0% | 3,7% | 3,8% | 4,0% | 3,2% | 2,9% | |
Marża Underlying EBITDA | 14,5% | 17,2% | 16,2% | 15,2% | 14,6% | 15,7% | 13,3% | 13,3% |
Źródło: opracowanie własne na podstawie raportów Emitenta.