Pod hasłem wstępnego podsumowania 2023 roku oraz planów rozwoju na lata 2024-2027 odbył się czat inwestorski Digital Network zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadała Agnieszka Godlewska, Prezes Zarządu Digital Network. Dyskutowano nie tylko o planach spółki, ale także o jej inwestycjach, dywidendzie, a także bieżącej działalności.
Prezes Zarządu Digital Network poproszona o ocenę wyników trzeciego kwartału 2023 roku mówiła: Napawają nas dużym optymizmem na kolejne okresy.
Z kolei na temat spodziewanych wyników w czwartym kwartale tego roku podano: Podchodzimy bardzo optymistycznie do wyników w 4q biorąc pod uwagę sytuację na rynku.
W kwestii dynamiki sprzedaży na 2024 roku, a także kolejnych lat podano: Liczymy na porównywalne wzrosty do obecnych.
Odnosząc się do sposobów poprawy marży Digital Network, w trzecim kwartale 2023 roku zarząd skomentował: Głównie poprzez wzrost udziału sprzedaży bezpośredniej (bardziej rentownej).
- Czy wyższa sprzedaż bezpośrednia w trzecim kwartale 2023 roku będzie utrzymana również w kolejnych kwartałach, czy to efekt raczej jednorazowy wynikający ze specyfiki tego okresu (m.in. kampania wyborcza) - pytał jeden z inwestorów biorących udział w czacie.
- Mamy aktywny dział sprzedaży, który stale poprawia wyniki. Oczekujemy, że wyniki będą rosnące - mówiła szefowa Digital Network.
Stopy procentowe
Pytano także o wpływ zmiany stóp procentowych na wyniki Digital Network.
- Nie mają one wpływu na poziom kosztów, ponieważ nie mamy leasingów poza leasingiem na 1 samochód - tłumaczyła prezes zarządu.
Plany oraz bieżąca działalność Digital Network
Jeden z inwestorów pytał, jakie wyzwania stawia sobie nowa Prezes Digital Network.
- Wzrost udziału rynkowego i wyników - odpowiedziała Agnieszka Godlewska.
W kwestii bieżącej działalności, jako pierwsze pojawiło się pytanie o zasilanie ekranów fotowoltaiką.
- Na ten moment fotowoltaika jest za słabym źródłem energii nie mniej stawiamy na eco rozwiązania w tym zakup energii ze żródeł odnawialnych - wyjaśnił zarząd Digital Network.
Pytano także o procedurę na wypadek awarii ekranu.
- Mamy swój własny dział rozpoznania awarii, który ma podgląd on-line. Naprawa trwa od 4 do 24 h / 7 dni w tygodniu - podała Godlewska.
- Największym zagrożeniem wydaje się ustawa krajobrazowa dla Warszawy, która może zlikwidować tę najbardziej widoczną część ekranów. Czy należy się tego obawiać - pytał jeden z inwestorów.
- Trybunał Konstytucyjny wydał orzeczenie o niezgodności ustawy krajobrazowej z konstytucją. Jest to bardzo korzystne orzeczenie dla branży reklamy zewnętrznej, która chroni prawa nabyte właścicieli nośników - odpowiedziano podczas czatu.
Inwestorzy pytali także o obecny poziom wykorzystania ekranów oraz plany dojścia do obłożenia wynoszącego 70 procent sugerowanych w strategii spółki.
- Około 40 procent rocznie/średnia. Zapowiada się na więcej w 2024 roku - krótko wyjaśnił zarząd.
Odpowiadając na kolejne pytanie dodano, że stawki reklamowe DOOH systematycznie rosną.
Pytano także, czy spółka stosuje narzędzia sztucznej inteligencji.
- Tak, głównie pod kątem tworzenia kreatywnych kampanii. Ostatnio zostaliśmy nagrodzenie przez IAB/Mixx Awards za stworzenie kampanii gdzie AI ożywiło wizerunki zaginionych osób - odpowiedziano.
Odnosząc się do pytania o liczbę nowych ekranów w portfolio Digital Network w 2023 roku podano, że jest ich kilkaset.
- W jakich miastach posiadacie Państwo ekrany LED? Czy są to wyłącznie duże aglomeracje - pytano.
- W przypadku dużych powierzchni stawiamy na główne miasta / lokalizacje Premium. W mniejszych miastach mamy ekrany Indoor, które generują zasięg ogólnopolski - wyjaśniła prezes zarządu.
Inwestycje
Na pytanie, ile spółka zamierza wydać na inwestycje w 2024 roku odpowiedziano: Maksymalnie kilka milionów złotych.
Dodano, że spółka inwestuje w nowe ekrany, ze szczególnym uwzględnieniem lokalizacji Premium oraz sieci Indoor.
- Zgodnie ze strategią skupiamy się na spektakularnych lokalizacjach, których liczba jest ograniczona - podała prezes Godlewska.
Podczas czatu dowiedzieliśmy się również, że spółka na ten moment nie planuje wyjść poza rynek polski.
Konkurencja i rynek reklamy zewnętrznej
- Czy spółka IMS jest dla Was konkurentem? Jak wygląda podział rynku DOOH? - pytał inwestor.
- Spółka IMS jest uczestnikiem rynku jak my, ale nie postrzegamy ją jako konkurenta ponieważ specjalizuje się w marketingu sensorycznym - odpowiedziano podczas czatu.
Pytano także o konkurencję ze strony reklamy online.
- Te dwa kanały się wzajemnie uzupełniają i nie są wobec siebie konkurencyjne - mówiła Agnieszka Godlewska.
Pytano również, jak zachowuje się obecnie rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej w Polsce, w kontekście odbudowy po okresie pandemii Covid-19.
- Rynek jest w trakcie transformacji cyfrowej, a digital OOH odnotowuje 2-cyfrowe wzrosty z kwartału na kwartał - dodała prezes zarządu.
Zmiana nazwy i notowania akcji
Jednym z poruszonych tematów była również zmiana nazwy spółki dokonana w ubiegłym roku.
- To jest dowód, że spółka postawiła na cyfrową reklamę zewnętrzną - odpowiedziano.
Z kolei na temat bliskich historycznych szczytów notowań akcji spółki mówiono: Ciągle uważamy, że spółka jest niedowartościowana i ma duży potencjał dalszego wzrostu.
Dywidenda
- Czy i kiedy Digital Network planuje opublikować politykę dywidendy? - pytano podczas czatu.
- Rekomendujemy RN publikacje na przełomie 1 i 2 kwartału - odpowiedziała prezes Digital Network.
Przed rozpoczęciem odpowiedzi na pytania inwestorów, odbyła się prezentacja Digital Network