Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu Grupy IMS. „Nasza muzyka jest też wykorzystywana w filmach”

Skomentuj artykuł

Działalność IMS, rozwój Closer Music oraz dywidenda. Oto niektóre tematy, które poruszono podczas czatu inwestorskiego IMS, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników spotkania odpowiadali Michał Kornacki, Prezes Zarządu i Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS.

 

Zarząd IMS zapytany o sukcesy spółki osiągnięte w 2023 roku odpowiedział: Jesteśmy zadowoleni bardzo z rozwoju projektu Closer i organicznego wzrostu Grupy IMS.

 

Na temat ogólnych planów spółki odpowiedziano natomiast: Skupiamy się na rozwoju projektu Closer i rozwoju organicznym Grupy IMS. Potencjał w jednym i drugim przypadku jest bardzo duży.

Rozwój i działalność IMS

Z podanych podczas czatu informacji wynika, że firma jak co roku przeprowadziła waloryzację cen.

 

Na temat planowanej liczby nowych lokalizacji abonamentowych IMS w 2024 roku podano liczbę 4 tysięcy. 

 

Pytano także o kontrakt z Rossmanem oraz powody jego zawarcia z Closer Music, zamiast bezpośrednio z IMS.

 

- Oferta Closer Music znacznie wykracza poza to co robi IMS. Należy pamiętać, że ten klient prowadzi masę działań marketingowych, w których wykorzystuje muzykę. A posiadaczem kontentu jest Closer - wyjaśnił zarząd IMS.

 

W kwestii finansowej dodano: Zwiększamy zespół sprzedażowy o świetnych fachowców, rozwijamy nasz produkt i planujemy podjąć współpracę z ważnymi graczami na rynku. Chcemy w ciągu 2 lat przekroczyć pułap minimum 30 mln rocznych przychodów.

 

Odpowiadając na kolejne pytanie dodano, że spółka nie obawia się spadku przychodów w dobie rosnącej popularności handlu online.

 

Pytano również o projekt Aroma Next Gen.

 

- Pracujemy nad pozyskaniem inwestora do projektu. Niewykluczone, że już w drugim kwartale 2024 roku będą ciekawe informacje - odpowiedział zarząd w składzie Michał Kornacki i Piotr Bielawski.

 

- Po ewentualnej ugodzie ze STOART, macie już wszystkie OZZ z porozumieniami - pytał inwestor podczas czatu. 

 

- Tak. ZAiKS i ZPAV rozliczają się z nami regularnie. Liczymy, że od drugiego kwartału 2024 roku rozpoczniemy rozliczenia także ze STOART - wyjaśniono.

Closer Music

Odpowiadając na pytania zadawane podczas czatu inwestorskiego Michał Kornacki i Piotr Bielawski ocenili bieżącą wartość Closer Music na 80 mln złotych.

 

Podano również, że proces budowania bibliotek muzycznych przebiega zgodnie z założeniami. Obecnie baza utworów zbliża się do 10 tysięcy.

 

- Dla niewtajemniczonych - nasz udziałowiec i partner w biznesie. Luca Pretolesi, otrzymał niedawno nagrodę Grammy - dodano.

 

Na temat monetyzacji podano natomiast: W ostatnim roku ponad 5-krotnie zwiększyliśmy przychody. Na 2024 rok zakładamy znowu ich kilkukrotny wzrost.

 

- Największy potencjał jest zdecydowanie w sprzedaży kontentu globalnie do kontent kreatorów, których jest na świecie obecnie ponad 200 mln. Projekty typu retail w naszych założeniach stanowiły nie więcej niż ok. 15 procent przychodów Closer - dodano w kwestii przychodów Closer Music.

 

Zarząd zapytany o typ klientów korzystających z usług Closer Music odpowiedział: Kontent kreatorzy, firmy produkujące filmy, agencje reklamowe, retail.

 

- Rozmawiamy z kilkoma zagranicznymi firmami odnośnie licencjonowania naszego kontentu. Nasza muzyka jest też już wykorzystywana w światowych produkcjach filmowych - dodali przedstawiciele IMS.

 

Na temat procesu pozyskiwania klientów Closer Music w USA podano, że tworzony jest zespół sprzedażowy.

 

- Czy planowane są lub prowadzone są jakieś rozmowy z topowymi platformami social mediowymi na temat udostępnienia bibliotek CM - pytał jeden z inwestorów.

 

- Z niektórymi prowadzimy rozmowy, natomiast niektóre korzystają z naszych bibliotek bezprawnie. Tego typu sytuacja spotkała również firmę Epidemic i będzie miala swój finał przed sądem w Kalifornii w sierpniu tego roku. Kwota roszczenia Epidemic to ok. 150 mln USD. Roszczenie jest w stosunku do Mety. Nasz case w ocenie naszych prawników jest analogiczny - mówili przedstawiciele zarządu IMS.

 

Podczas czatu inwestorskiego pytano również o dalsze rundy finansowania projektu Closer Music.

 

- Zapraszamy chętnych. Minimalny ticket 300k. W tej chwili rozmawiamy z kilkoma potencjalnymi inwestorami - odpowiedział zarząd IMS.

 

Mimo pozyskiwania kolejnych inwestorów IMS planuje utrzymać pakiet większościowy.

 

Na pytanie o konkurencję w postaci Epidemic Sound i Artlist odpowiedziano: To są jedyne firmy konkurencyjne na gigantycznym rynku. Proszę pamiętać, że Epidemic, największy gracz, ma w okolicach 1 procent udziału w rynku. A więc jesteśmy w pierwszej światowej trójce.

Dywidenda

W przypadku dywidendy skupiono się na ostatnich zmianach dotyczących tej kwestii. 

 

- Chcemy niezmiennie utrzymywać wysoki poziom dywidendy. Od 2024 roku, jak Państwo wiecie, wypłacanej w dwóch transzach - podał zarząd IMS.

 

- Czy wzrost procentowego poziomu dywidendy w stosunku do zysku wskazuje, że IMS chce być bardziej spółką dywidendową niż wzrostową i skupi się na wypłacie bieżących zysków akcjonariuszom - padło pytanie podczas czatu inwestorskiego.

 

- Chcemy i będziemy spółką i taką i taką, tak jak do tej pory - odpowiedział zarząd IMS.

 

Na temat powodów zmiany polityki dywidendowej podano: Większość akcjonariuszy prosiła o częstsze dzielenie się zyskiem.

Wycena

- Czy po ostatnich wzrostach zarząd nadal uważa, że wycena IMS jest atrakcyjna, a jeśli tak, to czy zarząd bierze pod uwagę np. możliwość nabywania akcji z rynku? - pytał jeden z inwestorów.

 

- Ciągle uważamy że wycena IMS jest najzwyczajniej w świecie niska. Zamiast buy - backu skupiamy się na wysokiej dywidendzie - odpowiedzieli przedstawiciele zarządu.

Otoczenie gospodarcze

Dyskusję zakończono tematem otoczenia gospodarczego. Pytano, jak otoczenie gospodarcze, głównie w Polsce i USA, wpływa na działalność IMS.

 

- Atmosfera się poprawia. Entuzjazm wraca na rynki. Rośniemy i zwiększamy wyceny - podsumował IMS.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie