Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu Digital Network. „Jesteśmy beneficjentem cyfrowej transformacji”

Skomentuj artykuł

Wyniki pierwszego kwartału 2024 roku, plany spółki, a także ograniczenia administracyjne, dywidenda i rynek reklamy zewnętrznej. To tylko niektóre tematy, które poruszono podczas czatu inwestorskiego Digital Network, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników tego wydarzenia odpowiadała Agnieszka Godlewska, Prezes Zarządu Digital Network.

 

Odpowiadając na pytania inwestora dotyczące oceny wyników Digital Network, Agnieszka Godlewska mówiła: Wyjątkowo dobre z uwagi na niską sezonowość pierwszego kwartału.

 

Więcej uwagi poświęcono działalności operacyjnej spółki. Pytano m.in. o sieć ekranów oraz o ich wykorzystanie. 

 

- Na jednym ekranie może być 130 000 reklam. Dodatkowo cały czas rozwijamy naszą sieć. Nasz "sufit" jest naprawdę wysoko - skomentowała prezes spółki.

 

Jak dowiedzieliśmy się podczas czatu, w portfolio sprzedażowym firmy, jest ponad 20 tysięcy ekranów.

 

Podano również przybliżony procent kosztów użytkowania ekranów, jaki stanowi energia elektryczna - kilka procent.

 

W kwestii lokalizacji ekranów, Digital Network stawia na 8 największych polskich miast. Z kolei mówiąc o  spektakularnych lokalizacjach, ma na myśli ich centra.

 

Na pytanie o portfel klientów odpowiedziano: Są to przede wszystkim korporacje międzynarodowe. Mamy ponad 500 klientów i ilość ta stale rośnie.

Ograniczenia administracyjne i środowiskowe

Inwestorzy pytali także o ograniczenia, z jakimi boryka się spółka, w tym związanych z administracją samorządową.

 

- Kwestia pozwoleń i przepisów prawa budowlanego. Plan zagospodarowania zewnętrznego reguluje kwestie lokalizacji ekranów w określonych lokalizacjach - podała prezes spółki.

 

Z kolei na temat uchwały krajobrazowej powiedziano: Nie wiadomo jaka będzie ostatecznie wersja uchwały. Pewne zapisy uchwały zostały podważone przez Trybunał Konstytucyjny.

 

Jedno z pytań dotyczyło również dostosowania ekranów do otoczenia, w tym ich jasności.

 

- Nasze ekrany mają specjalne systemy dopasowujące poziom jasności do aktualnych warunków zewnętrznych. W nocy są wyłączone - mówiła prezes Godlewska.

Inwestycje

- Czy rozważacie Państwo inwestycje w wielkoformatowe ekrany e-ink? - pytał inwestor.

 

- Ta technologia ma wady związane z słabą widocznością na zewnątrz więc na ten moment nie byłby to atrakcyjny typ technologii reklamowej - podano podczas czatu.

 

Pytano również o modernizację sieci LED oraz o 10-letni interwał wykonywania tych czynności.

 

- Taki jest czas ich minimalnej żywotności wg. producenta. W praktyce wszystko zależy od lokalizacji. Ekrany zmodernizowane w zeszłym roku działały przez ponad 12 lat - odpowiedziała prezes Digital Network.

Konkurencja

- Czy pozycja firmy jako lidera rynku utrwala sie obecnie czy jest raczej już podgryzana przez konkurencję? Jakie sa rokowania na przyszłość 1-2 lata? - pytano podczas czatu.

 

- Jesteśmy niekwestionowanym liderem i głównym beneficjentem cyfrowej transformacji - odpowiedziała Agnieszka Godlewska. 

Rynek reklamy zewnętrznej

Na pytanie o rynek reklamy zewnętrznej oraz wpływ sprzedaży w branżach takich jak  fashion, rtv czy meble odpowiedziano: Podane branże nie mają wpływu na rynek DOOH. W naszym przypadku inne branże są aktywne (np. telekomunikacja/finanse).

 

Z kolei wśród czynników, które mogłoby spowodować spowolnienie rynku reklamowego wskazano m.in wojnę oraz spowolnienie gospodarcze.

Zagrożenia

Z kolei na temat zagrożeń dotyczących bezpośrednio spółki wskazano: spowolnienie rynku reklamowego na skutek wydarzeń zewnętrznych.

Notowania akcji

- Jak wyglądają wyceny podobnych spółek w Europie i USA w stosunku do Was? Wielu inwestorów boi się że jest już drogo - pytano podczas czatu.

 

- W stosunku do spółek zagranicznych jesteśmy nadal mocno niedowartościowani - odpowiedziano.

Dywidenda

W kwestii dywidendy pytano, czy jej poziom przekraczający wartość ubiegłorocznego zysku nie ograniczy możliwości rozwoju spółki?

 

- Spółka ma bardzo duże nadwyżki gotówkowe. Nie widzimy takiego zagrożenia - mówiła prezes Godlewska.

 

W planach jest również uchwalenie przez zarząd polityki dywidendowej.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie