Chat with us, powered by LiveChat

Legimi z rekordowymi przychodami w II kwartale 2024 r.

Legimi, pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki, opublikował wyniki finansowe za II kwartał br. Spółka wygenerowała 29,8 mln PLN przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost na poziomie 48 proc. rdr. Marża zysku netto wyniosła 10 proc., a marża EBITDA 16 proc., podczas gdy w analogicznym okresie poprzedniego roku miały ujemne wartości. Są to historycznie najlepsze wyniki finansowe zaraportowane przez spółkę, do których w dużej mierze przyczyniła się zmiana cen abonamentów oraz wdrożenie systemu rekomendacji, działającego w oparciu o sztuczną inteligencję.

 

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, jakie osiągnęła spółka w minionym kwartale. Są to wyniki do których dążyliśmy poprzez konsekwentną realizację strategii rozwoju. Rekordowy poziom osiągnęły również wypłaty na rzecz dostawców treści – wydawców i autorów. Widzimy bardzo pozytywne efekty związane z wprowadzeniem „wirtualnego bibliotekarza”, czyli systemu rekomendacji opartego na technologii AI. Rozwiązanie jest wciąż w fazie testów, co daje nam nadzieję na jeszcze lepszy wpływ tego narzędzia w przyszłości – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.

 

Na pozytywny wyniki spółki wpłynął także wzrost wskaźnika ARPU, który był spowodowany przyjęciem nowej polityki cenowej oraz działaniami związanymi z optymalizacją kosztów operacyjnych. Co więcej, Legimi oficjalnie zakończyło prace związane z wdrażaniem funkcjonalności związanych z Legimi 5.0 i rozpoczęło pracę nad wersją Legimi 6.0.

 

Stale staramy się wprowadzać nowe funkcjonalności i udoskonalać dotychczasowe usługi, co przyczynia się do rosnącej popularności i zadowolenia użytkowników. W ten sposób tworzymy nowoczesny kanał sprzedaży, łącząc naszych rodzimych użytkowników z twórcami treści. Dobre wyniki Legimi przekładają się zatem na rosnące przychody dla sektora kreatywnego, na czym zyskuje cały rynek. Planujemy w dalszym ciągu ponosić nakłady inwestycyjne na technologię, bo to m.in. ona tworzy przewagę konkurencyjną na naszym rynku, co potwierdzają prezentowane przez nas wyniki. Jesteśmy przekonani, że dalsze inwestycje w rozwój naszej platformy pozwolą nam utrzymać wysokie tempo rozwoju – dodaje Mikołaj Małaczyński.

 

Spółka rozwija również swoją ofertę poprzez dodatkowe produkty abonamentowe, które można wykupić wraz z dostępem do biblioteki Legimi. Mowa tu m.in. o Diet&Training by Ann od Anny Lewandowskiej, Readmio z bajkami dla dzieci czy kursy online od Youniversity. Oferty łączone mają być dodatkowym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności Legimi oraz na urozmaicenie oferty dla obecnych użytkowników.

O spółce Legimi:

Legimi S.A. to pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki. Spółka jako pierwsza w Polsce, w zamian za opłatę abonamentową, zaoferowała użytkownikom dostęp do cyfrowej biblioteki Legimi. Swoje usługi oferuje również poprzez wszystkich operatorów telefonii komórkowej, a swoim klientom oferuje szereg udogodnień m.in. dowolny wybór platformy i urządzenia do czytania, możliwość przełączania pomiędzy e-książką a audiobookiem. Legimi może pochwalić się największą bazą tytułów w kategorii beletrystyka. Dzięki atrakcyjnym ofertom, od kilku lat, Spółka bardzo dynamicznie się rozwija, zwiększając przychody i liczbę klientów w Polsce. Firma prowadzi także działalność na rynku niemieckim, który jest jednym z największych na świecie.

 

Artykuł sponsorowany

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie