Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu Huuuge. Nowe funkcjonalności we flagowych grach będą kluczowe

Skomentuj artykuł

Wyniki za pierwsze półrocze 2024 roku były głównym tematem czatu inwestorskiego Huuuge, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Dyskutowano również o działaniach marketingowych firmy, rynku gamingowym oraz przyszłości spółki. Na pytania inwestorów odpowiadał Marek Chwałek, wiceprezes wykonawczy ds. finansowych spółki Huuuge.

 

Poproszony o ocenę wyników pierwszego półrocza 2024 roku Marek Chwałek mówił: Wyniki za pierwsze półrocze 2024 roku były solidne, pomimo trudnych warunków rynkowych. Utrzymaliśmy wysoką rentowność oraz silne przepływy pieniężne, co potwierdza efektywność naszej działalności oraz dyscyplinę finansową. Skorygowana EBITDA wyniosła 19,4 mln USD. Jej spadek w porównaniu do poprzednich kwartałów wynikał ze zwiększonych inwestycji w marketing. Spodziewamy się, że te działania przyniosą zwrot w kolejnych kwartałach. Kluczowy dla nas będzie harmonogram wprowadzenia nowych funkcjonalności w naszych flagowych grach, co powinno przyczynić się do wzrostu zaangażowania użytkowników oraz przychodów​.

 

Wśród czynników, które w największym stopniu wpłynęły na funkcjonowanie spółki w pierwszej połowie 2024 roku podsumowano: Z czynników wewnętrznych były to przede wszystkim zwiększone nakłady na marketing oraz pozyskiwanie nowych użytkowników. Jeśli chodzi o czynniki zewnętrzne było to osłabienie rynku w segmencie gier typu social casino. Z czynników pozytywnych wskazaliśmy dyscyplinę kosztową oraz rozwój kanału direct to consumer (czyli nasz sklep internetowy).

 

Na pytanie o kluczowe z punktu przychodów spółki tytuły wymieniono Huuuge Casino oraz Billionaire Casino, które wygenerowały w pierwszym półroczu 2024 roku 97 procent przychodów.

 

Z kolei na temat samej rentowności podano: Pomimo zwiększonych wydatków na marketing, udało nam się utrzymać wysokie marże: 25% skorygowanej marży netto i 30,7% skorygowanej marży EBITDA.

 

Pytano również o zadłużenie spółki po pierwszym półroczu.

 

- Grupa nie korzysta obecnie z finansowania dłużnego. Na koniec drugiego kwartału grupa dysponowała prawie 110 mln dolarów gotówki. Zobowiązania długoterminowe widoczne w naszym bilansie to głównie są zobowiązania z tytułu umów najmu biur - odpowiedział przedstawiciel zarządu.

Marketing

Wiele uwagi poświęcono wydatkom marketingowym firmy, które według informacji podanej podczas czatu w pierwszej połowie 2024 roku wyniosły 30,645 mln USD (wzrost około 50 procent w stosunku do pierwszej połowy 2023 roku), z tego koszty pozyskiwania użytkowników wyniosły 23,683 mln USD, pozostałe ogólne koszty marketingu - 6,962 mln USD.

 

- Czy wzrost wydatków na kampanie marketingowe z 14 mln złotych na niespełna 24 mln złotych był dla Huuuge opłacalny? Czy przełożyło się to na sprzedaż? - pytał jeden z inwestorów.

 

- Nasze wydatki marketingowe planujemy przede wszystkim pod kątem oczekiwanych stóp zwrotu (lub okresu zwrotu wydanych środków). Mając dużą ilość danych historycznych o zachowaniach naszych graczy jesteśmy w stanie przewidzieć te okresy zwrotu z dość dużą skutecznością. Przełożenie na sprzedaż jest pozytywne, natomiast trzeba pamiętać, że efekt jest nieco opóźniony i rozłożony w czasie - nasi gracze pozostają aktywni i grają w nasze gry przez wiele lat - wyjaśnił Chwałek.

Nowe projekty

Podczas czatu inwestorskiego poruszono również temat projektów inwestycyjnych, które obecnie są prowadzone, te jednak według informacji zarządu, mają charakter poufny. Informacje na ich temat pojawią się w raportach bieżących spółki.

 

- Huuuge koncentruje się przede wszystkim na dalszym rozwoju swoich kluczowych produktów: Huuuge Casino i Billionaire Casino. Rozwój nowych gier jest realizowany w ramach naszych PODów czyli mniejszych zespołów pracujących nad koncepcjami nowych gier i prototypami. Nie komentujemy wyników tych prac zanim któryś z tych nowych produktów nie osiągnie wskaźników produktowych pozwalających na jego skalowanie poprzez działania marketingowe - dodano.

Rynek gamingowy

Rozmawiano również na temat branży gamingowej.

 

- Wierzymy, że pomimo słabszego sentymentu na rynku gier mobilnych w ostatnich miesiącach, długofalowo jest to rynek perspektywiczny dający możliwość zapewnienia wysokiej stopy zwrotu dla inwestorów - skomentował Marek Chwałek.

 

Na pytanie o wpływ sytuacji makroekonomicznej na kondycję finansową spółki odpowiedziano: Otoczenie makroekonomiczne może być jednym z czynników wpływających na słabość rynku gier social casino. Prognozy Eilers & Krejcik wskazują na spadek o ok. 3% w całym 2024 roku.

 

- Która platforma Apple czy Google przynosi spółce wyższe płatności od graczy? - pytał inwestor.

 

- Na poziomie pojedynczego gracza, zazwyczaj wyższe płatności pochodzą od graczy używających telefonów Apple / iOS, natomiast przychody ogółem są zbliżone dla obu platform - powiedziano podczas czatu.

 

Jak dodano, Huuuge w drugim kwartale miało prawie 400 tys. dziennych aktywnych użytkowników.

Przyszłe wyniki spółki

Inwestorzy pytali także, jakiej koniunktury na rynku gier zarząd spodziewa się w drugiej połowie 2024 roku.

 

- Jeżeli chodzi o rynek social casino, prognozy Eilers & Krejcik wskazują na spadek o ok. 3% w całym 2024 r. Z naszej strony pracujemy nad wdrożeniem nowych funkcjonalności w grach. Liczymy na to, że pozytywnie wpłynie to na wyniki pod koniec 4 kwartału - mówił Marek Chwałek.

 

Z kolei na temat sytuacji spółki dodano: W naszej prezentacji wynikowej, dostępnej na naszej stronie internetowej, mówimy o oczekiwanych kierunkowo dynamikach: spadku przychodów rok do roku oraz utrzymaniu pomimo tego wysokiej rentowności i poziomu zysków.

 

- Jakie działania podejmuje zarząd, aby zwiększyć sferę przychodową spółki? - pytano podczas czatu.

 

- Główne kierunki działań to praca nad nowymi funkcjonalnościami w naszych flagowych produktach. Mamy interesującą roadmapę produktową na pozostałą część 2024 roku i wierzymy, że przełoży się ona pozytywnie na wyniki finansowe. Równocześnie nasz zespół M&A jest bardzo aktywny i nieustannie szuka interesujących spółek pod kątem transakcji M&A lub mniejszych inwestycji - wyjaśnił wiceprezes wykonawczy spółki.

Program VIP i skup akcji własnych

Pytano także, czy sprawdza się program VIP spółki.

 

- Bezpośrednia obsługa i kontakt z naszymi graczami VIP to jeden z ważniejszych filarów naszego biznesu. Dzięki temu mamy szybki i bezpośredni feedback odnośnie produktu - nowych funkcjonalności wprowadzanych w naszych grach, kalendarza promocji i ofert specjalnych. Ponadto, nasi gracze VIP stanowią istotny odsetek przychodów generowanych przez kanały direct-to-consumer (sklep internetowy) - mówił członek zarządu Huuuge.

 

Z kolei oceniając przeprowadzony skup akcji własnych podano: Zarząd jest zadowolony z rezultatów ostatniego skupu akcji. Spółka skupiła ponad 7 mln akcji zwykłych, które stanowiły 10,64% wyemitowanego kapitału zakładowego.. Wszystkie skupione akcje zostały umorzone. Średnia stopa redukcji złożonych ofert sprzedaży wyniosła 84,12% i dotyczyła wszystkich akcjonariuszy, którzy posiadali akcje Spółki uprawniające do mniej niż 10% głosów na walnym zgromadzeniu, co świadczy o dużym zainteresowaniu inwestorów tą inicjatywą.

 

Na temat dywidendy dodano natomiast: Nie mamy obecnie takich planów. Koncentrujemy się na działalności M&A i mniejszych inwestycjach. Jeśli nie znajdziemy obiecujących spółek do przejęcia, rozważmy redystrybucję kapitału do inwestorów poprzez kolejny skup akcji.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie