Omówienie wyników Grupy Kapitałowej IMS za pierwsze półrocze 2024 roku i perspektyw na najbliższe okresy było głównym tematem czatu inwestorskiego zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Rozmawiano także o dywidendzie, otoczeniu gospodarczym oraz akcjach spółki. Na pytania uczestników spotkania odpowiadali Michał Kornacki, Prezes Zarządu i Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS.
Na pytanie o ocenę wyników Grupy IMS za pierwsze półrocze, przedstawiciele zarządu powiedzieli: W kategoriach szkolnych - na 4 z małym minusem. Natomiast już teraz wiemy, że drugie półrocze będzie znacznie lepsze.
Odpowiadając na pytanie dotyczące kosztów promocji i marketingu w pierwszej połowie 2024 roku powiedziano: Relatywnie niewielkie, większe wydatki będą w czwartym kwartale bieżącego roku.
Działalność IMS
Pytano również w jaki sposób spółka rozwija narzędzia AI.
- Pracujemy bardzo intensywnie, mamy świetny, dedykowany do tego zespół. W niedługim czasie powinniśmy zaskoczyć rynek naszymi rozwiązaniami - mówili przedstawiciele zarządu IMS.
Odnośnie projektu Aroma podano: Finalizujemy prace nad własnym urządzeniem. W przyszłym roku powinna ruszyć na szerszą skalę sprzedaż zagraniczna naszych autorskich rozwiązań aroma.
- Czy w miarę zwiększania lokalizacji abonamentowych, nie obawiacie się Państwo problemu z utrzymaniem marży w długim terminie? - pytał jeden z inwestorów.
- Nie. Wręcz przeciwnie, sukcesywnie podnosimy ceny dostarczając bardzo wysokiej jakości usługi - wyjaśnił zarząd.
Pytano również o działalność IMS w drugim półroczu tego roku.
- W okresie kwiecień - sierpień pozyskaliśmy ok. 1600 lokalizacji abonamentowych i ta liczba cały czas rośnie. 3 kw. jest też znacznie lepszy w reklamie i spodziewamy się dobrej końcówki roku - dowiedzieliśmy się podczas czatu.
Closer Music
W przypadku Closer Music pytano o wielkość bazy utworów.
- Około 12,5 tys. starannie wyselekcjonowanych utworów i 7,5 tys. SFX (efektów dźwiękowych) - wymienili członkowie zarządu IMS.
- Skoro baza Closer Music jest już tak duża, zatem jakie dalsze kroki w jego rozwoju? - pytał inwestor biorący udział w czacie.
- Biblioteka będzie cały czas rosła, ale główne wydatki będą na działania promocyjno - marketingowe oraz dystrybucję i sprzedaż - wyjaśniono.
Na temat rozwoju projektu Closer Music podano: Jesteśmy zadowoleni z tempa prac i rozmów z dużymi zagranicznymi graczami. Liczymy na znaczący wzrost przychodów w najbliższych kwartałach, po pozyskaniu w 3Q zastrzyku gotówki.
Nawiązano również do przychodów z Rossmana w ramach wyników Closer Music. W odniesieniu do liczby placówek powiedziano: W ok. 70 procent lokalizacji i implementujemy usługę do reszty lokalizacji.
Akcje Grupy IMS
- Czy Państwa zdaniem akcje IMS są niedowartościowane - pytano podczas czatu.
- Niestety to ogromna słabość polskiego rynku. Istnieje duża szansa, że kolejna emisja CM już w 2025 roku, będzie przy wycenie znacznie wyższej niż obecna wycena całej Grupy IMS. Nawet niektóre fundusze zwracają uwagę, że wartość biblioteki muzycznej CM to 60 mln USD (bazując na publicznie dostępnych raportach Epidemic Sound). Reszta wniosków należy do Państwa - podano podczas czatu.
Dywidenda
Pytano równiez, czy w świetle przewidywanych dużych nakładów finansowych na promocję CM nie wpłynie to znacząco na zdolność wypłaty dywidendy przez IMS w najbliższych latach.
- Projekt Closer Music nie jest i nie będzie finansowany ze środków IMS. Jego rozwój i ponoszone wydatki nie mają wpływu na dywidendę wypłacaną przez IMS. Dywidenda będzie rosła, zgodnie z polityką dywidendową - podała spółka.
Z informacji przekazane podczas czatu dowiedzialiśmy się, że zaliczki na poczet dywidendy należy się spodziewać pod koniec listopada lub na początku grudnia.
Pytano także o możliwość wypłaty dywidendy kwartalnej.
- Wypłacać będziemy 2 razy w roku, w odstępach półrocznych - mówił zarząd.
W kontekście dywidendy poruszono także temat programu motywacyjnego.
- Sprawdza się bardzo dobrze, co widać po rekordowym zysku netto i dynamicznie rosnącej liczbie lokalizacji abonamentowych - wyjaśniono.
Otoczenie gospodarcze
Jednym z tematów było również otoczenie gospodarcze spółki. Na pytanie o jego ocenę dodano: Widzimy duży i rosnący popyt na nasze usługi. Także z branż, z którymi dotychczas nie współpracowaliśmy albo ta współpraca była bardzo wąska.
Z kolei na temat popularyzacji modelu omnichannel oceniono, że daje to duże szanse na rozwój biznesu IMS.
Plany
- Czy cały 2024 rok również może być rekordowy w przypadku Grupy IMS? - pytano.
- Tak, pod względem przychodów jak i wyników - odpowiedział krótko zarząd.
Na pytanie o plany IMS odpowiedziano: Plany mamy w zasadzie stałe. Konsekwentny wzrost liczby abonentów, rozwój projektu CM oraz zwiększenie znaczące przychodów w torcie reklamowym.
- "Stara" Grupa IMS rozwija się zgodnie z oczekiwaniami. Przy czym my jako zarząd nie patrzymy przez pryzmat jednego czy dwóch kwartałów (co jest niestety częste i powszechne wśród inwestorów na GPW), tylko mamy nieco dłuższą i szerszą perspektywę. Jak pokazuje historia i dotychczasowe wyniki, postawione cele realizowaliśmy - dodał zarząd IMS.
Pytano także o możliwości akwizycyjne spółki.
- Rozmawiamy. Interesują nas projekty w obszarze DS oraz abonamentowe - podsumował zarząd.