Temat czatu: Digital Network: Omówienie wyników i perspektyw dalszego rozwoju, w tym planów wypłaty zaliczki na dywidendę w grudniu 2024
Data: wtorek, 15 października, godz. 11:30 Dodaj przypomnienie w kalendarzu Google
Na pytania inwestorów odpowie:
Agnieszka Godlewska
Prezes Zarządu Digital Network SA
Pełni funkcję Prezesa Zarządu Digital Network SA od 22 listopada br. jednak z Grupą Kapitałową jest związana od 2015 roku. Początkowo na stanowisku Dyrektor Zarządzającej spółki zależnej Screen Network, a od 2017 roku jako Prezes Zarządu tej spółki. Jest odpowiedzialna za przygotowanie, a następnie wdrożenie wieloletniej strategii rozwoju Grupy Kapitałowej Digital Network SA na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out Of Home). Zakładała on rozwój ogólnopolskiej sieci ekranów reklamowych, pozyskiwanie spektakularnych lokalizacji i uruchomienie ekranów klasy Super Screen – wielkoformatowych ekranów LED w lokalizacjach premium największych miast Polski.
Jako uznany ekspert branżowy Agnieszka Godlewska ma bezpośredni wpływ na kierunki rozwoju tego rynku. Jest prekursorką w implementacji na polski rynek najnowszych, światowych trendów branży Digital OOH oraz zdeklarowaną zwolenniczką idei Smart City. Jako Prezes Zarządu Screen Network jest wielokrotną laureatką krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych i nagród (m.in. IAB MIXX Awards, Digital Signage Awards, ApexAwards), przyznawanych za najbardziej kreatywne i innowacyjne kampanie Digital Out of Home.
Jest absolwentką Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego na kierunku Ekonomia ze specjalizacją Bankowość oraz Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania na kierunku Zarządzanie i Marketing. Jej motto zawodowe brzmi „Firma to Ludzie”.
O spółce
Spółka Digital Network wypracowała w pierwszym półroczu br. przychody na poziomie 28,8 mln zł (wzrost o 17% r/r/), EBIT w wysokości 9,8 mln zł (wzrost o 29% r/r/), EBITDA wartą 15,7 mln zł (wzrost o 24% r/r/) i zysk netto w kwocie 9,6 mln zł (wzrost o 43% r/r). Rentowność operacyjna wzrosła do 34% (wzrost o 3 p.p. r/r), rentowność EBITDA do 54% (wzrost o 3 p.p. r/r), a rentowność netto aż o 6 p.p. (r/r/) do 33%.
Rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH) jest obecnie najszybciej rozwijającym się segmentem rynku reklamowego, notującym każdego roku dwucyfrowe wzrosty. Jesteśmy głównym beneficjentem tych wzrostów co potwierdzają najnowsze wyniki finansowe. Nasz model biznesowy, który charakteryzuje się stałymi kosztami utrzymania sieci, efektywnym zarządzaniem kampaniami (online) oraz stałym wzrostem wykorzystania pętli emisyjnej wypracowuje dzięki dźwigni operacyjnej wskaźniki rentowności powyżej 30%. Największe zasięgi reklamowe w segmencie reklamy cyfrowej (DOOH) pozwalają nam osiągać efekt skali oraz gwarantują reklamodawcom realizację najbardziej spektakularnych kampanii w branży. – komentuje wyniki Agnieszka Godlewska, Prezes Zarządu Digital Network SA.
W połowie czerwca Screen Network (wiodąca spółka zależna grupy kapitałowej) ogłosiła uruchomienie kolejnego wielkoformatowego ekranu w Katowicach. Ekran ma 153m2 i generuje ponad 90 000 kontaktów dziennie. Nowoczesny, cyfrowy nośnik został zainstalowany nad głównym wejściem do Galerii Katowickiej w samym centrum Katowic. To drugi wielkoformatowy ekran spółki w regionie – tuż obok, na budynku dworca znajduje się drugi ekran Digital OOH. W ten sposób spółka uruchomiła „śląskie Times Square” co jest kolejną spektakularną inwestycją w rozwój własnej sieci dokonaną w 2024 roku. Także w czerwcu spółka Screen Network przedłużyła na kolejne 3 lata umowę brokerską z Polsat Media.
W planach na 2024 Digital Network ma jeszcze wypłatę zaliczki na dywidendę w kwocie minimum 10 mln zł. Zgodnie z przyjętą w maju polityką dywidendową na lata 2024-2025, dywidenda z zysku za 2024 rok ma wynieść nie mniej niż 20 mln zł, co przekłada się na minimum 4,72 zł na akcję. Na dywidendę ma zostać przeznaczone od 75% do 100% jednostkowego zysku netto, który może zostać powiększony o zyski z lat ubiegłych, przy czym łączna wartość dywidendy nie przekroczy 100% skonsolidowanego zysku netto za 2024 rok.
Przeczytaj raport
Digital Network – solidny wynik w II kw. 2024 r., ale dynamiki wzrostowe wyhamowały