Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu Digital Network. „Posiadamy ponad 20 tys. ekranów w ofercie”

Skomentuj artykuł

Omówienie wyników i perspektyw dalszego rozwoju, w tym planów wypłaty zaliczki na dywidendę w grudniu 2024. Pod takim hasłem miał miejsce czat inwestorski Digital Network zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadała Agnieszka Godlewska, Prezes Zarządu Digital Network.

 

- Jesteśmy dumni ze stałego powiększania sieci w tym lokalizacji Premium (np. Galeria KTW) - skomentowali działalność spółki w pierwszym półroczu 2024 roku przedstawiciele Digital Network.  

 

Odpowiadając na kolejne pytanie zarząd spółki podał, że największym czynnikiem kosztotwórczym stanowiły nowe inwestycje, czynsze oraz energia.

 

- Czynsze znajdują się w amortyzacji i usługach obcych. Część z nich jest indeksowana o inflację - dodano.

Działalność Digital Network

Pytano także, jaką liczbą ekranów cyfrowych spółka może się pochwalić według stanu na koniec pierwszego półrocza 2024 roku.

 

- Posiadamy ponad 20 tys. ekranów w ofercie - podano podczas czatu.

 

Na pytanie o wzrost liczby oraz powierzchni nośników reklamowych odpowiedziano: Stale rośniemy zgodnie ze strategią spółki.

 

Podobną odpowiedź otrzymano w kwestii miast, w których spółka rozwija się najprężniej.

 

- Równomiernie w oparciu o potrzeby reklamodawców i strategię spółki - podał Digital Network.

Plany

W kwestii budżetu inwestycyjnego podano, że spółka zamierza w drugiej połowie wydać mniejszą kwotę niż w pierwszym półroczu 2024 roku. 

 

- Poczyniliśmy już główne inwestycje - podano podczas czatu.

 

Na temat spodziewanych wyników działalności w końcówce tego oraz w przyszłym roku podano, że sezonowo druga połowa roku jest lepsza niż pierwsza. 

 

- Czwarty kwartał jest sezonowo najlepszy. W przyszłym roku planujemy stały wzrost biznesu na poziomie 10%+ - podał zarząd Digital Network.

Dywidenda 

W kwestii podziału zysku z inwestorami, Agnieszka Godlewska powiedziała, że spółka na tę chwilę planuje utrzymać bieżącą politykę dywidendową.

 

- W maju ogłoszona polityka dywidendowa, będzie realizowana zgodnie z planem - dodano.

 

Publikacji kolejnej polityki dywidendowej można się spodziewać w 2026 roku.

 

- Czy zarząd zamierza regularnie rekomendować wypłaty dywidendy w dwóch ratach? - pytał jeden z inwestorów.

 

- W dwóch albo w jednej - odpowiedział zarząd.

 

Pytano także, czy wypłata od 75 do 100 procent zysku nie zmniejszy rozwojowych zdolności Digital Network.

 

 - Na razie nie mamy aż tak dużych planów inwestycyjnych - podano.

Otoczenie rynkowe i konkurencja

- Jakie jest zdanie zarządu względem coraz liczniej wprowadzonych uchwał krajobrazowych w polskich miastach? Czy tego typu rozwiązanie ma sens? - pytał inwestor.

 

- Nowych uchwał nie ma - odpowiedział zarząd Digital Network.

 

Z kolei w kwestii bezpośredniej konkurencji podano: Spółka posiada konkurencje (inni gracze z rynku OOH), nie mniej jest niekwestionowanym liderem rynku DOOH.

 

Dodatkowo odpowiadając na kolejne pytanie Agnieszka Godlewska podała, że nie ma obecnie ofert zakupu spółki przez m.in. fundusze private equity, czy inwestorów branżowych.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie