Pod hasłem podsumowania wyników Ten Square Games za trzeci kwartał 2024 roku miał miejsce czat inwestorski zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Rozmawiano także o rynku gier mobilnych, rozwoju nowych tytułów oraz planach spółki. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadali przedstawiciele zarządu Ten Square Games w składzie: Andrzej Ilczuk, Magdalena Jurewicz i Janusz Dziemidowicz.
Wśród czynników, które miały największy wpływ na wynik grupy w trzecim kwartale były według informacji przedstawionych podczas czatu: Inwestycja w marketing, przychody odroczone, spadający kurs USD.
Zarząd Ten Square Games tak oceniał wyniki trzeciego kwartału 2024 roku: Wzrosły całkowite płatności Grupy dzięki poprawie wyników wszystkich głównych tytułów, spółka wygenerowała najwyższy kwartalny poziom gotówki z działalności operacyjnej w 2024 r. oraz pomimo dużej inwestycji w marketing utrzymała Adj. EBITDA na stabilnym poziomie. To dobre wyniki.
Spółka nie posiada zadłużenia, a największe działania oszczędnościowe zostały podjęte w 2023 roku. W bieżącym widać efekty tych działań.
Pytano również, jakie tytuły miały największy udział w przychodach grupy w trzecim kwartale tego roku.
- Udział w płatnościach Grupy w Q3 2024 kształtował się następująco: Fishing Clash - 60.8%, Hunting Clash - 22.5%, Wings of Heroes - 5.5%, Real Flight Simulator - 5.3% - podała spółka podczas czatu - wymieniono.
Poruszono również temat TG Store oraz generowanych przychodów.
- TSG Store rozwijał się bardzo dobrze. Ostatnie dane - październik wskazują, że miał on 14% udziału w płatnościach Grupy - skomentował zarząd.
Inwestycje i nowe tytuły
Zarząd zapytany o strukturę wydatków inwestycyjnych w trzecim kwartale tego roku przedstawił: Fishing Champions – 968.422 PLN*; dalszy rozwój projektu został wstrzymany. Koszt odpisu w wysokości 1,2 mln PLN obciąży wynik Q4, Trophy Hunter – 1.313.858 PLN, Flying Next – 343.728 PLN, pozostałe narzędzia – 86.826 PLN.
Dodano również, że inwestycja w marketing jest długoterminowa.
- To kluczowy czynnik dla sukcesu gier. Możliwość inwestycji w marketing świadczy o potencjale monetyzacyjnym gry - tłumaczył przedstawiciel zarządu.
Najbardziej promowane były: Fishing Clash i Wings of Heroes.
Dodano, że w kwestii oceny potencjału projektu , Ten Square Games prowadzi bardzo dużo testów wdrażanych rozwiązań oraz korzysta z nowoczesnych narzędzi pozwalających śledzić trendy na rynku gamingowym, w tym. data.ai oraz Sensor Tower.
W związku z powyższym, poproszono o doprecyzowanie powodów rezygnacji z rozwoju prototypu gry Fishing Champions.
- Gra miała niesatysfakcjonujące parametry dotyczące retencji i UA, w szczególności w porównaniu z drugim prototypem (Trophy Hunter). Spółka skoncentrowała się na rozwoju projektu o większym potencjale rynkowym - wyjaśnili przedstawiciele zarządu Ten Square Games.
Na pytanie nad jakimi nowymi tytułami Ten Square Games obecnie pracuje odpowiedziano: W Grupie Ten Square Games trwają prace nad 2 prototypami gier. Pierwszy z nich do Trophy Hunter rozwijany przez Ten Square Games S.A., a drugi prototyp jest rozwijany przez spółkę Rortos. Oba prototypy są w fazie testów. Ich celem jest weryfikacja potencjału obu pomysłów zanim Spółka zainwestuje w ich dalszy rozwój.
Dodano, że prototyp Rortosa będzie symulatorem.
Jedno z pytań dotyczyło także zaangażowania zespołu firmy w rozwój nowych tytułów oraz obsługę obecnych.
- Zdecydowana większość pracuje nad naszymi głównymi tytułami - Fishing Clash (60 osób) i Hunting Clash. Zespół Trophy Huntera to mniej niż 10 osób, a nad prototypem Rortosa pracuje około 3 osób - mówił zarząd spółki podczas czatu inwestorskiego.
Rynek gier mobilnych
Wiele uwagi poświęcono także kondycji, w jakiej znajduje się obecnie rynek gier mobilnych.
- Rynek gier mobilnych mierzy się z wyzwaniami rynków globalnych - sytuacją w Chinach, czy USA. Bardzo się dynamicznie zmienia, tak jak potrzeby graczy. W naszych projektach stawiamy na aspekty społecznościowe i rywalizacyjne - podano.
Wśród najważniejszych dla Ten Square Games wskazano wszystkie rozwinięte rynki, a przede wszystkim Europę.
- Biorąc pod uwagę Państwa doświadczenie rynkowe, jakiego typu gry mobilne mają największy potencjał monetyzacyjny? - pytał jeden z inwestorów.
- Zgodnie z ogólnodostępnymi raportami branżowymi wzrosty rynku gamingowego szacowane są w przedziale 1-3%. Wpływ na to ma ogólna sytuacja makroekonomiczna - np. wysoka inflacja, konflikty zbrojne, czy inne duże zmiany geopolityczne np. wybory w USA - podał Ten Square Games.
Pytano również o dane dotyczące statystycznego gracza Ten Square Games.
- Statystyczny gracz to mężczyzna w przedziale wieku 35-45, o ugruntowanej sytuacji rodzinnej i stabilnej sytuacji materialnej - odpowiedział zarząd spółki.
Plany
Wśród planow zarządu w kwestii rozwoju Ten Square Games podało: Poprawa wyników głównych gier, rozwój nowych projektów i wzmocnienie portfolio Grupy.
Z kolei odnośnie ewentualnych akwizycji dodano: Przyglądamy się rynkowi, widzimy kilka ciekawych podmiotów, nie wykluczamy inwestycji jeśli byłyby one przeznaczone na sprzedaż.
Kurs akcji
Zapytany o zadowolenie z aktualnej wyceny spółki, zarząd podsumował: Uważamy, że aktualna wycena nie oddaje wartości Grupy Ten Square Games.