Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu Ten Square Games. Marketing jako kluczowy czynnik dla sukcesu gier

Skomentuj artykuł

Pod hasłem podsumowania wyników Ten Square Games za trzeci kwartał 2024 roku miał miejsce czat inwestorski zorganizowany wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Rozmawiano także o rynku gier mobilnych, rozwoju nowych tytułów oraz planach spółki. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadali przedstawiciele zarządu Ten Square Games w składzie: Andrzej Ilczuk, Magdalena Jurewicz i Janusz Dziemidowicz.

 

Wśród czynników, które miały największy wpływ na wynik grupy w trzecim kwartale były według informacji przedstawionych podczas czatu: Inwestycja w marketing, przychody odroczone, spadający kurs USD.

 

Zarząd Ten Square Games tak oceniał wyniki trzeciego kwartału 2024 roku: Wzrosły całkowite płatności Grupy dzięki poprawie wyników wszystkich głównych tytułów, spółka wygenerowała najwyższy kwartalny poziom gotówki z działalności operacyjnej w 2024 r. oraz pomimo dużej inwestycji w marketing utrzymała Adj. EBITDA na stabilnym poziomie. To dobre wyniki.

 

Spółka nie posiada zadłużenia, a największe działania oszczędnościowe zostały podjęte w 2023 roku. W bieżącym widać efekty tych działań.

 

Pytano również, jakie tytuły  miały największy udział w przychodach grupy w trzecim kwartale tego roku.

 

- Udział w płatnościach Grupy w Q3 2024 kształtował się następująco: Fishing Clash - 60.8%, Hunting Clash - 22.5%, Wings of Heroes - 5.5%, Real Flight Simulator - 5.3% - podała spółka podczas czatu - wymieniono.

 

Poruszono również temat TG Store oraz generowanych przychodów. 

 

- TSG Store rozwijał się bardzo dobrze. Ostatnie dane - październik wskazują, że miał on 14% udziału w płatnościach Grupy - skomentował zarząd.

Inwestycje i nowe tytuły

Zarząd zapytany o strukturę wydatków inwestycyjnych w trzecim kwartale tego roku przedstawił: Fishing Champions – 968.422 PLN*; dalszy rozwój projektu został wstrzymany. Koszt odpisu w wysokości 1,2 mln PLN obciąży wynik Q4, Trophy Hunter – 1.313.858 PLN, Flying Next – 343.728 PLN, pozostałe narzędzia – 86.826 PLN.

 

Dodano również, że inwestycja w marketing jest długoterminowa.

 

- To kluczowy czynnik dla sukcesu gier. Możliwość inwestycji w marketing świadczy o potencjale monetyzacyjnym gry - tłumaczył przedstawiciel zarządu.

 

Najbardziej promowane były: Fishing Clash i Wings of Heroes.

 

Dodano, że w kwestii oceny potencjału projektu , Ten Square Games prowadzi bardzo dużo testów wdrażanych rozwiązań oraz korzysta z nowoczesnych narzędzi pozwalających śledzić trendy na rynku gamingowym, w tym. data.ai oraz Sensor Tower.

 

W związku z powyższym, poproszono o doprecyzowanie powodów rezygnacji z rozwoju prototypu gry Fishing Champions.

 

- Gra miała niesatysfakcjonujące parametry dotyczące retencji i UA, w szczególności w porównaniu z drugim prototypem (Trophy Hunter). Spółka skoncentrowała się na rozwoju projektu o większym potencjale rynkowym - wyjaśnili przedstawiciele zarządu Ten Square Games.

 

Na pytanie nad jakimi nowymi tytułami Ten Square Games obecnie pracuje odpowiedziano: W Grupie Ten Square Games trwają prace nad 2 prototypami gier. Pierwszy z nich do Trophy Hunter rozwijany przez Ten Square Games S.A., a drugi prototyp jest rozwijany przez spółkę Rortos. Oba prototypy są w fazie testów. Ich celem jest weryfikacja potencjału obu pomysłów zanim Spółka zainwestuje w ich dalszy rozwój.

 

Dodano, że prototyp Rortosa będzie symulatorem.

 

Jedno z pytań dotyczyło także zaangażowania zespołu firmy w rozwój nowych tytułów oraz obsługę obecnych.

 

- Zdecydowana większość pracuje nad naszymi głównymi tytułami - Fishing Clash (60 osób) i Hunting Clash. Zespół Trophy Huntera to mniej niż 10 osób, a nad prototypem Rortosa pracuje około 3 osób - mówił zarząd spółki podczas czatu inwestorskiego. 

Rynek gier mobilnych

Wiele uwagi poświęcono także kondycji, w jakiej znajduje się obecnie rynek gier mobilnych.

 

- Rynek gier mobilnych mierzy się z wyzwaniami rynków globalnych - sytuacją w Chinach, czy USA. Bardzo się dynamicznie zmienia, tak jak potrzeby graczy. W naszych projektach stawiamy na aspekty społecznościowe i rywalizacyjne - podano.

 

Wśród najważniejszych dla Ten Square Games wskazano wszystkie rozwinięte rynki, a przede wszystkim Europę.

 

- Biorąc pod uwagę Państwa doświadczenie rynkowe, jakiego typu gry mobilne mają największy potencjał monetyzacyjny? - pytał jeden z inwestorów.

 

- Zgodnie z ogólnodostępnymi raportami branżowymi wzrosty rynku gamingowego szacowane są w przedziale 1-3%. Wpływ na to ma ogólna sytuacja makroekonomiczna - np. wysoka inflacja, konflikty zbrojne, czy inne duże zmiany geopolityczne np. wybory w USA - podał Ten Square Games.

 

Pytano również o dane dotyczące statystycznego gracza Ten Square Games.

 

- Statystyczny gracz to mężczyzna w przedziale wieku 35-45, o ugruntowanej sytuacji rodzinnej i stabilnej sytuacji materialnej - odpowiedział zarząd spółki.

Plany

Wśród planow zarządu w kwestii rozwoju Ten Square Games podało: Poprawa wyników głównych gier, rozwój nowych projektów i wzmocnienie portfolio Grupy.

 

Z kolei odnośnie ewentualnych akwizycji dodano: Przyglądamy się rynkowi, widzimy kilka ciekawych podmiotów, nie wykluczamy inwestycji jeśli byłyby one przeznaczone na sprzedaż.

Kurs akcji

Zapytany o zadowolenie z aktualnej wyceny spółki, zarząd podsumował: Uważamy, że aktualna wycena nie oddaje wartości Grupy Ten Square Games.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie