Chat with us, powered by LiveChat

Relacja z czatu SFD. „Spółka ma możliwości wysyłki ok. 10 tys. paczek każdego dnia”

Skomentuj artykuł

Wyniki za 3 kwartał 2024 oraz plany na kolejne kwartały były głównym tematem czatu inwestorskiego SFD, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Rozmawiano także o logistyce, marketingu i dywidendzie, a na pytania uczestników wydarzenia odpowiadali: Mateusz Pazdan Prezes Zarządu, Bartosz Kogut Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych, Przemysław Kwiatkowski Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Administracyjnych oraz Natalia Pazdan Wiceprezes Zarządu ds. Produktu. 

 

- Przychody SFD w 3 kwartale 2024 tego roku wyniosły 85,9 mln zł i były o 6,4 procent rok do roku wyższe, natomiast przychody od początku roku wyniosły 261,6 mln zł i były o 2,4 procent rok do roku niższe. Czy można zatem sądzić że mamy do czynienia z odwróceniem negatywnego trendu - rozpoczął jeden z inwestorów.  

 

- Tak, trend w zakresie przychodów zdecydowanie się odwrócił i powróciliśmy do wzrostów przychodów - odpowiedział zarząd SFD.

 

W samym trzecim kwartale 2024 roku SFD poniosła stratę netto w wysokości 0,8 mln zł. Pytano, jakie czynniki w największym stopniu wpłynęły na wynik.

 

- Głównym czynnikiem mającym wpływ na wyniki, były niższe ceny sprzedaży oraz wzrost kosztów marketingu - komentował zarząd.

 

Odnośnie trudności z jakimi borykała się spółka powiedziano: W 2024 roku mierzyliśmy się z wyzwaniami, takimi jak wahania cen surowców, które wymagały elastycznych rozwiązań zakupowych oraz optymalizacją kosztów operacyjnych dla utrzymania rentowności. Jednocześnie rosnąca popularność produktów proteinowych w supermarketach wymagała od nas dostosowania strategii do nowych trendów rynkowych.

 

Z kolei na pytanie o zjawisko sezonowości odpowiedziano: Niezmiennie postanowienia noworoczne odgrywają dużą rolę w sprzedaży.

 

W związku z poprawą poziomu przychodów pytano także o spodziewane możliwości osiągnięcia lepszych wyników przez SFD.

 

- Oczekujemy zamknięcia czwartego kwartału oraz całego roku z dodatnim wynikiem finansowym. Poprawa wyników spółki powinna nastąpić w kolejnym roku obrotowym - odpowiedział zarząd.

Asortyment i sprzedaż

- Spółka posiada w swojej ofercie ok. 6000 SKU - odpowiedziano na pytanie dotyczące asortymentu SFD.

 

Pytano także o sprzedaż na platformach marketplace. Jak podano podczas czatu, SFD jest obecny na Allegro, eMag.ro i Decathlon, spośród których ten pierwszy jest zdecydowanym liderem.

 

Wśród segmentów produktowych, które zarząd SFD planuje w największym stopniu rozwijać wymieniono: Produkty zdrowej żywności i funkcjonalnej, produkty dietetyczne oraz suplementy prozdrowotne.

 

- Jak rozwija się Państwa segment produktów impulsowych - pytał inwestor podczas czatu.

 

- Obecnie odbywa się launch kolejnego produktu w sieci Lidl, jakim jest kolagen peachini. W Żabce przy kasie można znaleźć ashwagandha shot - podał zarząd.

 

Pytano również o bezcukrowe Michałki.

 

- Kooperacja produktu MICHAŁKI x ALLNUTRITION NUTLOVE jest już dostępna w naszej sieci sklepów SFD - odpowiedziano.

 

Na pytanie, czy oprócz współpracy ze Śnieżką planowane jest nawiązanie jeszcze jakiegoś partnerstwa dotyczącego nowych produktów odpowiedziano: Tak planujemy kolejne partnerstwa, które pozwolą nam tworzyć wyjątkowe i innowacyjne produkty.

Logistyka

Podczas czatu poruszono również temat rozwoju logistyki SFD.  Pytano o rozwój logistyki kontraktowej.

 

- W styczniu 2025 planujemy rozpocząć testy tego modelu wysyłki - mówił zarząd spółki.

 

Z kolei na temat zmian logistycznych, jakie mogą nastąpić zarząd podał: W najbliższych kwartałach nasze działania w obszarze logistyki będą obejmowały przygotowanie logistyki pod przyszłoroczne wzrosty sprzedaży, dalsze udoskonalanie procesów logistycznych - poprawa wydajności, uruchomienie Logistyki kontraktowej na potrzeby obsługi części zamówień z kanału e-commerce, dostosowanie logistyki do wymagań nowych klientów - sieci handlowych, decyzje w zakresie budowy własnego obiektu magazynowego lub alternatywnego sposobu pozyskania powierzchni magazynowej.

 

Odnośnie obecnych możliwość logistycznych odpowiedziano: Spółka ma możliwości wysyłki około 10 tys. paczek każdego dnia bez uruchomionej trzeciej zmiany.

Inwestycje i marketing

W temacie dalszych inwestycji przedstawiciele SFD podali: Planujemy otwarcia kolejnych rynków w kanale e-commerce. Cały czas rozważamy inwestycje w własny obiekt logistyczny, którą uzależniamy od możliwości pozyskania dogodnego gruntu. Bierzemy również pod uwagę uruchomienie własnej produkcji dla wybranych grup asortymentu.

 

Jak dowiedzieliśmy się podczas czatu, w trzecim kwartale 2024 SFD wydała na marketing 10 procent przychodów.

 

- W tej chwili nasze główne kontrakty sponsorskie to Kanał Zero na Youtubie oraz Pierwsza Liga piłki nożnej - odpowiedział zarząd.


Pytano także o wydatki marketingowe w kolejnych kwartałach. 

 

- W przypadku launchu tak wielu nowych produktów marketing jest istotnym elementem naszych wydatków - dodano.

Kierunki rozwoju i dywidenda

Odpowiadając na kolejne pytanie zarząd wymienił obszary rozwoju SFD takie jak: ekspansja międzynarodowa, rozwój sprzedaży w kanale nowoczesnym, rozszerzenie oferty produktowej, optymalizacja kanałów sprzedaży, własna produkcja wybranych grup asortymentowych, poprawa rentowności.

 

Z kolei na temat dywidendy podsumowano: W kolejnych latach planujemy utrzymać naszą politykę dywidendową, aktualna polityka obowiązuje do roku 2025.

Autor artykułu

 

Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych Przemysław Ławrowski, Redaktor, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na kierunku Finanse i Rachunkowość. Dyrektor finansowy, analityk i redaktor ekonomiczny. Wieloletni współpracownik Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych oraz ekspert tematyki giełdowej i gospodarczej Forbes'a. Wcześniej szlify analityczno-dziennikarskie zbierał w redakcji money.pl tworząc dział giełdowy. W czasie wolnym zapalony muzyk.

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie