Wyniki za trzeci kwartał oraz omówienie prognozy na 2024 rok było głównym tematem czatu inwestorskiego spółki Digital Network, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników wydarzenia odpowiadał zarząd spółki w składzie: Agnieszka Godlewska - Prezes Zarządu Digital Network SA, Aneta Parafiniuk - Członek Zarządu/CFO Digital Network SA oraz Damian Rezner - Członek Zarządu/CTO Screen Network SA.
Zarząd Digital Network ocenił wyniki za trzeci kwartał jako zgodne z planem.
Wśród czynników, które przyczyniły się do spadku zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w omawianym okresie wskazano zdarzenie jednorazowe w roku 2023 (q3) - sprzedaż spółki naEkranie.pl.
Dodano również, że w 2024 roku nie było zdarzeń jednorazowych.
- W raporcie wspominacie Państwo o wzroście kosztów eksploatacji nośników reklamowych. Jakie to koszty - pytał jeden z inwestorów.
- Koszty energii i waloryzacja czynszów oraz nowe umowy czynszowe (rozwój sieci) - odpowiedziano.
Na pytanie o liczbę osób zatrudnionych w Digital Network przedstawiciele zarządu podali: DN to Holding, w którym pracuje kilka osób.
Liczba lokalizacji
Pytano o liczbę lokalizacji na koniec trzeciego kwartału tego roku.
- Spółka jest obecna w ponad 1000 lokalizacjach i ma w ofercie ponad 20 tys ekranów - odpowiedziano podczas czatu.
W kwestii wzrostu liczby ekranów cyfrowych podano: Rozwijamy się rok do roku o 10 procent inventory.
Wśród nowych lokalizacji wymieniono: Nowe lokalizacje w sieci City Screen, Super Screen (np. Galeria Katowice) i Indoor (np. Poczta Polska).
Awarie
Na pytania dotyczące możliwych awarii odpowiedziano, że dochodzi o nich sporadycznie, a jeżeli już wystąpią, nie stanowią dla spółki problemu.
Konkurencja
- Czy wraz z postępującą digitalizacją, czy na waszym rynku pojawiła się istotna konkurencja - pytał inwestor.
- Konkurencja jest, ale cały czas jesteśmy zdecydowanym liderem - wyjaśnił Digital Network.
Na pytanie, jakie firmy stanowią dla spółki największą konkurencję odpowiedziano: Firmy z branży reklamy zewnętrznej.
Otoczenie rynkowe
W kwestii otoczenia, pytano o kondycję rynku reklamy zewnętrznej.
- Bardzo dobra. Trend wzrostowy - odpowiedziano.
Dodano także, że nie należy porównywać kosztów reklamy dokonywanej przy użyciu tradycyjnego billboardu i cyfrowego.
Na pytanie o szacunkowe tempo wzrostu rynku reklamy zewnętrznej w Polsce odpowiedziano: Tradycyjny OOH spada lub rośnie nie wiele. DOOH rośnie dynamicznie (cały czas).
Z kolei na pytanie czy zbliżająca się kampania prezydencka będzie miała wpływ na rynek reklamy zewnętrzenej wyjaśniono: Na chwilę obecną nie. Nie zakładamy wpływu na wyniki finansowe.
ESG
Pytano także o działania ESG.
- Sukcesywnie wymieniamy nasze ekrany na nisko-emisyjne - odpowiedział zarząd Digitree Group.
Kurs akcji i dywidenda
Zarząd pozytywnie odniósł się do postrzegania akcji spółki przez inwestorów.
- Jest to potwierdzenie słuszności naszej strategii - skomentowano.
Potwierdzono również, że wypłata zysku dla akcjonariuszy będzie zgodna z polityką dywidendową spółki.
Na pytanie kiedy Digital Network zaprezentuje nową politykę dywidendową odpowiedziano: Na ten moment data nie została określona.
Plany
Na pytanie o plany Digital Network na przyszły rok podano: Dalszy rozwój na poziomie 10%+.
Prognozę określono na podstawie rezerwacji kampanii w systemie sprzedażowym.
Dodano, że nakłady na nowe ekrany i lokalizacje w 2025 roku będą zbliżone do lat ubiegłych.
Podano także, że spółka na razie skupia się na rozwoju na rynku polskim.