O wynikach za 2024 rok, nowych tytułach, TGS Store, dywidendzie, otoczeniu rynkowym rozmawiano podczas czatu inwestorskiego Ten Square Games, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Inwestorów Indywidualnych. Na pytania uczestników dyskusji odpowiadali przedstawiciele zarządu Ten Square Games w tym: Andrzej Ilczuk - prezes zarządu, Magdalena Jurewicz - członkini zarządu, CFO oraz Janusz Dziemidowicz - członek zarządu, CTO.
W 2024 roku spółka wypracowała 67,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec 15,2 mln złotych w 2023 roku, tymczasem przychody były o 45,5 mln zł mniejsze rok do roku. Jeden z inwestorów pytał, jak udało się tego dokonać.
- To zasługa dyscypliny kosztowej, rozważnego rozwoju produktów, naszej własnej platformy sprzedaży TSG Store oraz braku istotnych wydarzeń o charakterze jednorazowym - wyjaśnił zarząd Ten Square Games.
Oprócz powyższego, do działań optymalizacyjnych dodano również mniejszą powierzchnię biurową oraz niższe prowizje.
Na temat usprawnień procesu rozwoju nowych gier podano: Zmieniliśmy podejście do rozwoju projektów. Są skalowane etapami, po osiągnięciu określonych parametrów. To ogranicza koszty i ryzyko.
Na pytanie o wydatki marketingowe w całym 2024 roku podano kwotę 86,5 mln PLN.
W kwestii przychodów przedstawiono, że kluczowe tytuły dla spółki: Fishing Clash i Hunting Clash, odpowiadały za odpowiednio 61% i 23% płatności Grupy.
- Kluczowy dla TSG był sukces segmentu gier lotniczych oraz rozwój TSG Store. Negatywny wpływ miała ogólna kondycja rynku gamingowego w szczególności w USA - dodał zarząd.
Na pytanie o możliwą poprawę wyników głównych tytułów zarząd odpowiedział: Zdecydowanie tak. Zarząd wraz z zespołem przygotował szczegółową roadmapę działań, która ma na celu poprawę wyników głównych gier.
Inwestorzy zwracali również uwagę na wcześniejsze zapewnienia zarządu dotyczące Hunting Clash.
- Na wyniki trzeba jeszcze chwilę poczekać. Ostatnie kwartały to praca nad zaangażowaniem graczy. Zmieniona została kadencja kontentu. Od Q2 zespół skoncentruje się na monetyzacji - poinformowano podczas czatu.
Z kolei na temat gry Wing of Hero odpowiedziano: Segment gier lotniczych rozwija się dynamicznie. Jego udział w płatnościach Grupy przekroczył 12%.
Pytano także, czego nie udało się zrobić w 2024 roku.
- Nie udało nam się trwale odwrócić trendu w płatnościach - skomentował zarząd.
Z kolei w kwestii zagrożeń dotyczących Ten Square Games wymieniono: Sytuacja makroekonomiczna, niepewność geopolityczna, czyli takie czynniki, na które nie mamy jako spółka wpływu.
Nowe tytuły
Jak podała spółka podczas czatu, obecnie pracuje nad tytułami Trophy Hunter i Real Combat Simulator.
Odnośnie projektu Trophy Hunter zarząd mówił: To etap zaawansowanych testów rynkowych. Gra ma obiecujące parametry jeśli chodzi o gameplay. Ostatnie testy dotyczyły konwersji na płatnika.
- W związku z zaawansowanymi testami rynkowymi nowych tytułów Trophy Hunter i Real Combat Simulator, jakie są kluczowe wskaźniki sukcesu (KPI) decydujące o ich potencjalnym globalnym wydaniu w roku 2025 i kiedy możemy spodziewać się ostatecznych decyzji w tej sprawie - pytał jeden z inwestorów.
- Główne tytuły skupią się na segmentacji, personalizacji oraz monetyzacji. Jeśli chodzi o rozwój gier lotniczych to kontynuujemy obraną ścieżkę, przynosi ona dobre wyniki. Jeśli chodzi o Trophy Hunter i Real Flight Simulator to najważniejsze jest LTV - odpowiedział zarząd Ten Square Games.
Na pytanie o budżet dotyczący rozwoju nowych gier w 2024 roku oraz pracach w tym zakresie na 2025 rok podano kwotę 3,7 mln zł.
Poruszono również temat zamkniętych projektów Hunting Next i Fishing Next.
- Projekt Fishing Champions (Fishing Next) został zamknięty w 2024 roku. Projekt Hunting Next to obecnie Trophy Hunter w zaawansowanych testach rynkowych - odpowiedziano podczas czatu.
Na pytanie o powody rezygnacji z Fishing Champions podano: Trophy Hunter miał istotnie lepsze parametry. Naszym celem jest koncertowanie zasobów na projektach, które mają największe szanse na sukces komercyjny.
- Od pewnego czasu Fishing Clash i Hunting Clash odpowiadają za największą część przychodów. Czy spółka zamierza bardziej zdywersyfikować przychody - pytał jeden z inwestorów.
- Spółka pracuje nad dywersyfikacją przychodów. Istotnym krokiem w tą stronę było nabycie Rortosa w 2021 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi Wings of Heroes i Real Flight Simulator udział segmentu gier lotniczych w płatnościach Grupy w 2024 roku przekroczył 12% - mówili przedstawiciele zarządu.
TSG Store
Istotnym tematem podczas czatu inwestorskiego był również rozwój TSG Store, co oceniono następująco: Rewelacyjnie. Udział TSG Store w płatnościach Grupy to 14.8%, a w Fishing Clash 21.2%.
- Cel dla TSG Store jest niezmienny na razie i wynosi 25% - dodano.
Dywidenda
Sporo mówiono również na temat dywidendy, która według rekomendacji zarządu może wynieść 15,73 zł na akcję, co łącznie daje 100,04 mln złotych. Pytano, czy przy spadku przychodów w ujęciu rocznym, wypłata rekordowej dywidendy to rozsądny pomysł.
- Siłą modelu biznesowego TSG jest generowanie gotówki. Spółka ma duże zasoby wypracowanych środków i dzieli się nimi z akcjonariuszami - mówił zarząd.
- Dlaczego zamiast wypłaty dywidendy nie zdecydujecie się np. na jakieś ciekawe przejęcia studiów, spółek, skoro tak mocno spadły ich wyceny? Ewentualnie dlaczego nie zdecydujecie zainwestować w większą liczbę nowych projektów - pytał jeden z inwestorów podczas czatu.
- Zależy nam na akwizycji spółki, która wniesie dodatkową wartość dla całej Grupy. Takich projektów szukamy. Interesują nas projekty, które pasują do nas profilem. Wyciągając wnioski z przeszłości, chcemy poświęcić najbliższy czas na pracę nad naszymi kluczowymi projektami, które wnoszą najwięcej do wyników - odpowiedziano.
Według informacji podanej podczas czatu, zarząd Ten Square Games postrzega spółkę bardziej jako “growth” niż dywidendową.
Otoczenie rynkowe
Zarząd poproszony ocenę koniunktury na rynku gier mobilnych na początku 2025 roku odpowiedział: Widzimy dużą zmienność i niepewność na tym rynku. Negatywne trendy z 2024 roku są kontynuowane, a sytuacja polityczna w USA podsyca niepokój.
- Biorąc pod uwagę trudną sytuację na rynku gier mobilnych w roku 2024, w tym zmieniające się zachowania graczy i rosnącą konkurencję, jak Ten Square Games zamierza dostosować swoje strategie rozwoju produktów i marketingowe, aby utrzymać konkurencyjność i przyciągać nowych użytkowników - pytano podczas czatu.
- Zgodnie z przedstawioną informacją TSG ma jasną roadmapę. W jej centrum jest segmentacja, personalizacja oraz zarządzanie kontentem. 2025 r. To zwrot w kierunku monetyzacji we flagowych tytułach, przyspieszenie rozwoju Wings of Heroes, skalowanie TSG Store. Akwizycje to dalsza przyszłość - wyjaśniono.
Na pytanie czy rynek gier mobilnych już się nasycił zarząd odpowiedział: Rynek gier mobilnych przechodzi transformację, ale nie mamy poczucia że już się nasycił. Wręcz przeciwnie. To czas na innowacje i kreatywność.