Chat with us, powered by LiveChat

SII wysłało do spółek giełdowych pisma w sprawie opcji

Skomentuj artykuł

W związku z tym, że informowanie akcjonariuszy o problemach spółek w sposób pełny i rzetelny służy nie tylko interesom inwestorów, ale także interesom samych spółek i ich wizerunkowi na rynku giełdowym, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych wysłało do wszystkich podmiotów giełdowych, które poniosły istotne straty na transakcjach zabezpieczających pisma. SII skierowało pisma do tyvh firm, które nie poinformowały o tym problemie w sposób rzetelny i wyczerpujący, ani w raportach kwartalnych, ani w bieżących.

 

SII uważa, że dysponowanie pełnym zestawem informacji o instrumentach zabezpieczających oraz ich przeszłego jak i potencjalnego wpływu na wyniki finansowe jest kluczowe dla kompleksowej oceny sytuacji ekonomicznej spółki. Uważamy, iż akcjonariusze powinni mieć możliwość dostępu do tych informacji. Szczególnie istotne jest to w sytuacji zbliżających się zwyczajnych walnych zgromadzeń, na których akcjonariusze będą podejmować decyzję o zatwierdzeniu sprawozdań finansowych za miniony rok obrotowy oraz będą mieli możliwość dokonania oceny pracy zarządów i rad nadzorczych, udzielając absolutorium, bądź też nie.

 

W opinii SII tylko kompletne dane na temat zabezpieczających instrumentów finansowych umożliwią akcjonariuszom podjecie właściwych decyzji. Dlatego też SII zwróciło się o zawarcie w rocznych sprawozdaniach finansowych wszelkich niezbędnych danych, podkreślając, iż najlepszym, z punktu widzenia akcjonariuszy zestawem informacji są m.in. informacje o liczbie poszczególnych instrumentów, ich cenach wykonania, terminach wygasania, wpływie na wynik finansowy. W opinii SII taki komplet informacji powinien dotyczyć zarówno kontraktów już rozliczonych na dzień bilansowy, jak i wciąż na ten dzień otwartych. W przypadku, gdyby zawarcie takiego zestawu informacji, w rocznych sprawozdaniach finansowych, byłoby już niemożliwe, poprosiliśmy o ich przekazanie do publicznej wiadomości za pomocą raportu bieżącego zgodnie z przepisami ustawy o ofercie publicznej.

 

Osoba kontaktowa:

Piotr Pochmara

Specjalista ds. Interwencji Prawnych i Analiz

e-mail: ppochmara@sii.org.pl

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie