Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP, PGM) znalazła się na pierwszym miejscu w rankingu spółek giełdowych z najlepszymi wynikami finansowymi za I kwartał 2009 r. opublikowanym w Gazecie Giełdy „Parkiet”.
Cel przyświecający rankingowi był prosty - znaleźć spółki pozytywnie wyróżniające się na tle całego rynku.
Selekcja spółek do rankingu następowała w kilku etapach w oparciu o następujące kryteria: dodatni wynik netto w I kwartale 2009, dodatni wynik operacyjny, wzrost przychodów ze sprzedaży względem I kwartału 2008 r., wzrost zysku operacyjnego, wzrost zysku netto, dodatni wynik operacyjny przed rokiem, dodatni wynik netto w 2008 r., wzrost marży operacyjnej oraz wzrost rentowności sprzedaży.
„Posługiwanie się wyłącznie najbardziej popularnymi pozycjami z raportów takimi jak zysk netto czy przychody, bywa mylące” – pisze redakcja w komentarzu do rankingu. Dlatego w zestawieniu najlepszych spółek pod uwagę wzięto cały zestaw kryteriów oceny.
Spółką, która w I kwartale 2009 najbardziej wyróżniła się na plus okazała się Platforma Mediowa Point Group.
PMPG odnotowała najwyższy wzrost rentowności sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. i jeden z najwyższych wzrostów marży operacyjnej – oba na poziomie przekraczającym 50 proc. Redakcja zwraca też uwagę, że PMPG ma niskie zadłużenie, co powoduje niskie koszty finansowe, a pakiet kontrolny akcji znajduje się w jednych rękach, co też jest atutem.
W zestawieniu, oprócz Platformy Mediowej Point Group znalazły się również m.in. Polish Energy Partners, HTL-Strefa, Kogeneracja, ZREMB Chojnice, Macrologic, ECHO, ENEA, Instal Kraków, Magellan, Infovide Matrix, PBG, Komputronik, Mostostal Warszawa.
Platforma Mediowa Point Group trafiała już w tym roku do zestawień najlepszych spółek publikowanych przez „Parkiet”. Była na drugim miejscu najlepszych spółek WIG-Media za 2008 r., znalazł się w pierwszej piątce najlepszych inwestycji 2008 r. w kategorii spółek średnich, trafiła też do pierwszej dziesiątki najlepszych firm technologicznych.
Bieżące informacje z PMPG SA można śledzić na stronie www.point-group.pl, a także subskrybując newsletter PMPG SA.
O PMPG SA:
Platforma Mediowa Point Group jest holdingiem funkcjonującym w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Aktywność wydawniczą firmy wspierają działania prowadzone przez spółki zależne. Dzięki połączeniu kompetencji w zakresie mediów i marketingu oraz wykorzystaniu zaawansowanych rozwiązań technologicznych, buduje przewagę konkurencyjną w stosunku do znacznie większych koncernów medialnych działających na polskim rynku.
Firma powstała w 1997 r. z inicjatywy Michała Lisieckiego, dzisiaj Prezesa Zarządu i głównego akcjonariusza spółki. Rozpoczęła działalność jako Point Group Sp. z o.o., wydawca magazynu studenckiego „?dlaczego". Od ponad 12 lat konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, inwestując w rozwój kolejnych przedsięwzięć oraz konsekwentnie rozszerzając zakres usług. Od końca 2006 r. Platforma Mediowa Point Group jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Dzisiaj Platforma Mediowa Point Group jest właścicielem dobrze rozpoznawalnych marek silnie związanych z jasno określonym kręgiem odbiorców. Co miesiąc ukazują się trzy główne magazyny PMPG SA – „Machina”, „Film” i „?dlaczego”, średnio co trzy miesiące – wydania specjalne: „Machina Design”, „Modne Miasta by Machina”, „Machina Sport&Style”, „HOLLYWOOD”, „Kinoteka domowa”, „Sporootym”, „Dlatego!”. Serwisy internetowe PMPG SA – Sport24.pl, Pilka24.pl, Kulisy.pl, Ukaraj.pl, Bulvar.pl, Korba.pl - mają kilka milionów użytkowników i notują kilkanaście milionów odsłon miesięcznie. Obecnie trwają prace nad uruchomieniem kanału telewizyjnego o charakterze rozrywkowym. Spółka złożyła w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji wniosek o koncesję.
W ramach Grupy Kapitałowej PMPG SA działa również agencja reklamowa z zespołem kreatywnym oraz zespołem eventów, który doświadczenie zdobywał, organizując m.in. wielkie gale, roadshowy, imprezy obejmujące zasięgiem teren całej Polski. Uzupełnienie działań agencji reklamowej oferują agencja interaktywna i agencja marketingu mobilnego.
PMPG SA to również alternatywna sieć dystrybucji prasy - Distribution Point Group – której eleganckie stojaki można spotkać w sieciach restauracji, kawiarni, klubów fitness, salonów piękności, prywatnych klinikach. Distribution Point Group to również cała gama usług marketingu bezpośredniego skierowanego do wyselekcjonowanej grupy odbiorców.
Własna drukarnia (GEMTEXT) pozwala na realizację ciekawych rozwiązań poligraficznych, m.in. z wykorzystaniem niestandardowych technologii druku lub niestandardowym ich zastosowaniem (m.in. druk soczewkowy czy hot stamping).
Dzięki tak szerokiej gamie usług, PMPG SA może zrealizować każde zlecenie z zakresu komunikacji marketingowej. Na tym m.in. polega efekt synergii, który powoduje, że Platforma Mediowa Point Group może zaoferować znacznie więcej niż wydawca i znacznie więcej niż agencja reklamowa czy interaktywna. Pierce Brosnan prawdopodobnie nie pojawiłby się w reklamie Vistuli&Wólczanki, gdyby nie fakt, że sesja była jednocześnie sesją do magazynu „Film”.
PMPG SA to także unikalne grupy docelowe, atrakcyjne dla szerokiego grona reklamodawców. Są to ludzie młodzi i bardzo młodzi, wykształceni albo kształcący się, aktywni, z ambicjami i aspiracjami, zainteresowani otaczającym ich światem, o wyraźnie wyrobionych gustach. W Internecie to tzw. hard userzy, spędzający w sieci sporą część dnia, obeznani z technologiami i nie mający obaw przed korzystaniem z najnowocześniejszych rozwiązań. To kilkaset tysięcy czytelników i ponad dwa miliony internautów co miesiąc.
Zalety współpracy z PMPG SA jako grupą docenia coraz większa grupa klientów, zarówno wielkich światowych koncernów, jak i coraz liczniejsza grupa polskich marek. Są wśród nich m.in. Adidas, Bols, BOŚ Bank, Domoteka, Jack Daniels, Jamesom, Libresse, Lubella, Navia, Nike, Orange, Pepsi, Philips, PKO BP, Polkomtel, Puma, PZU, RUCH, Samsung, Sony Ericsson, Sony VAIO, Tchibo, Vistula, Żywiec.