KLUCZ DO SUKCESU
TRWA OFERTA PUBLICZNA TOYA S.A. – ZAPISY DLA
INWESTORÓW INDYWIDUALNYCH DO 25 LIPCA
Trwa oferta publiczna TOYA S.A., jednej z czołowych polskich spółek w branży artykułów przemysłowych i jednego z liderów polskiego rynku narzędzi ręcznych i elektronarzędzi. Spółka planuje pozyskać z nowej emisji wpływy netto w wysokości około 77 – 120 mln zł, które zamierza przeznaczyć przede wszystkim na zwiększenie skali działalności i rozszerzenie oferty produktowej, jak również wzmocnienie kanałów dystrybucji oraz ewentualne przejęcie spółki z branży, które mogłoby zwiększyć potencjał handlowy TOYA.
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O OFERCIE PUBLICZNEJ TOYA S.A.
- Oferta publiczna obejmuje 28.103.060 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela Serii C.
- Cena maksymalna została ustalona na poziomie 4,40 zł za akcję
- Akcje Toya S.A. zostaną zaoferowane w transzy inwestorów indywidualnych i w transzy inwestorów instytucjonalnych. Spółka zamierza przydzielić inwestorom indywidualnym nie mniej niż 15% i nie więcej niż 25% wszystkich Akcji Oferowanych. Pozostałe Akcje Oferowane zostaną przydzielone Inwestorom Instytucjonalnym.
- Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych będą przyjmowane w dniach 19-25 lipca w Punktach Obsługi Klienta Millennium Domu Maklerskiego S.A., Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska S.A., Biura Maklerskiego Alior Banku S.A., Domu Maklerskiego PKO BP S.A. oraz Domu Inwestycyjnego BRE Banku S.A.
- Spółka przewiduje, iż udział nowych akcjonariuszy w łącznej liczbie akcji Spółki po ofercie będzie kształtował się na poziomie 30%, przy założeniu, że wszystkie akcje zostaną objęte.
- Doradcami Spółki w procesie upublicznienia są: WOOD & Company Financial Services a.s., S.A., Oddział w Polsce. (oferujący i prowadzący Księgę Popytu), Kancelaria Wardyński i Wspólnicy sp.k. (doradca prawny) oraz PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. (audytor Grupy).
HARMONOGRAM OFERTY PUBLICZNEJ
Data |
Działanie |
19 - 26 lipca 2011 |
Budowanie Księgi Popytu wśród Inwestorów Instytucjonalnych |
19 - 25 lipca 2011 |
Przyjmowanie zapisów od Inwestorów Indywidualnych. |
27 lipca 2011 r. do godz. 8.00 |
Publikacja Ceny Emisyjnej oraz informacji o liczbie Akcji Oferowanych alokowanych Inwestorom Instytucjonalnym oraz Inwestorom Indywidualnym |
27 - 29 lipca 2011 |
Przyjmowanie zapisów od Inwestorów Instytucjonalnych |
Najwcześniej 1 sierpnia 2011 |
Zamknięcie Oferty i przydział akcji Inwestorom Instytucjonalnym oraz Indywidualnym |
Najwcześniej 5 sierpnia 2011 |
Pierwszy dzień notowania PDA na GPW |
CELE EMISJI
Spółka szacuje, że w zależności od istniejącej koniunktury na GPW, z emisji Akcji Serii C, po uwzględnieniu jej kosztów, może uzyskać wpływy netto w kwocie w przedziale około
77 – 120 mln zł.
Wpływy pozyskane z oferty publicznej akcji Grupa Toya zamierza przeznaczyć na poniżej wymienione cele rozwojowe, których realizację planuje na lata 2011-2012:
Cel emisji |
Przeznaczana kwota ze środków pochodzących z emisji |
Kapitał obrotowy - zwiększenie skali prowadzonej działalności przez skokowe rozszerzenie oferty asortymentowej |
42 – 60 mln zł |
Akwizycje – przejęcie spółki z branży, zwiększającej potencjał handlowy Spółki |
10 – 15 mln zł |
Rozwój tradycyjnego kanału dystrybucji w Polsce - wzmocnienie detalicznego kanału dystrybucji poprzez rozwój sieci sklepów patronackich YATO |
10 – 15 mln zł |
Rozwój nowoczesnego kanału sprzedaży internetowej |
3 – 6 mln zł |
Rozwój systemów informatycznych wspomagania sprzedaży |
4 – 7 mln zł |
Rozwój CRP „Centrum Rozwoju Produktów |
3 – 7 mln zł |
Dokapitalizowanie Yato China Trading |
5 – 10 mln zł |
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE O GRUPIE TOYA
TOYA S.A. jest jedną z czołowych polskich spółek w branży artykułów przemysłowych i jednym z liderów polskiego rynku narzędzi ręcznych i elektronarzędzi, przeznaczonych zarówno dla profesjonalistów, jak i do domowego użytku.
Działalność Grupy obejmuje projektowanie produktów, zlecanie i nadzór jakościowy nad ich produkcją oraz dystrybucję pod własnymi markami poprzez rozwiniętą sieć sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym: w krajach Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej - Rosji, Rumunii, Ukrainie, Litwie, na Węgrzech, w Czechach, Niemczech, na Białorusi, w Słowacji i na Bałkanach oraz w krajach Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Oceanii, Afryki oraz Ameryki Centralnej i Południowej.
Grupa współpracuje przede wszystkim z producentami z Azji Południowo-Wschodniej, skąd importuje do swoich centrów logistycznych gotowe produkty i sprzedaje je poprzez szeroko rozwiniętą i wysoce efektywną sieć dystrybucji. W Chinach, dzięki wieloletniej obecności na tym rynku, postrzegana jest jako ważny i wiarygodny partner handlowy oraz posiada silną pozycję konkurencyjną. W 2008 roku Spółka rozpoczęła działalność handlową bezpośrednio na rynku chińskim poprzez spółkę Yato China Trading, którą współkontroluje.
Obecnie w asortymencie Grupy znajduje się ponad 6 tysięcy artykułów sprzedawanych pod siedmioma markami własnymi (są to: YATO, VOREL, FLO, POWER UP, STOHR, LUND, FALA).
Akcjonariuszami TOYA S.A. są: Jan Szmidt (47,9%) i Tomasz Koprowski (24,9%) – założyciele Spółki oraz Romuald Szałagan (18,6%) i Piotr Wojciechowski (8,6%).
Na koniec maja 2011 roku Grupa zatrudniała około 293 osoby.
WYNIKI FINANSOWE
Wybrane dane finansowe i informacje pro forma Grupy TOYA przedstawia poniższa tabela
w tys. PLN |
I kw. 2011 |
I kw. 2010 |
Zmiana |
2010 |
2009 |
Przychody ze sprzedaży |
54 024 |
46 072 |
+17,4% |
189 136 |
167 168 |
Zysk na działalności operacyjnej |
9 873 |
5 496 |
+79,8% |
28 642 |
18 854 |
Zysk netto z działalności kontynuowanej |
7 010 |
3 941 |
+77,9% |
21 298 |
12 530 |
Więcej informacji na www.toya.pl
Niniejszy dokument ma charakter wyłącznie promocyjny i nie może stanowić podstawy podjęcia decyzji o dokonaniu inwestycji w papiery wartościowe spółki Toya S.A. („Spółka”). Prospekt emisyjny akcji Spółki („Prospekt”), zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 14 lipca 2011, został opublikowany na stronie internetowej Spółki www.toya.pl. Prospekt stanowi jedyny prawnie wiążący dokument zawierający informacje na temat Spółki, jej akcji i oferty publicznej i jakakolwiek inwestycja w akcje powinna być dokonywana wyłącznie na podstawie informacji zawartych w Prospekcie oraz wszelkich aneksach oraz komunikatach aktualizujących do Prospektu.