Ponad 51 mln zł skonsolidowanego obrotu i 3,3 mln zł zysku brutto - takie wyniki po 9 miesiącach 2011 roku odnotowuje Grupa Black Point. Jeden z największych producentów alternatywnych materiałów do druku w Polsce po trzecim kwartale wypracował ok. 70% wartości przychodów prognozowanych na 2011 rok.
Po 9 miesiącach działalności Grupa Black Point wypracowała ponad 51 mln zł obrotu, tj. o ok. 2,5% mniej niż w 2010 roku oraz 3,3 mln zysku brutto, co oznacza spadek o ok. 40% w odniesieniu do analogicznego okresu 2010 roku. Jednoczenie spółka Black Point osiągnęła obroty na poziomie ponad 31,5 mln zł i zysk wielkości 2,5 mln zł brutto.
Tabela: Wybrane skonsolidowane dane finansowe
Waluta |
mln PLN |
mln PLN |
|||
Rok |
2011 |
2010 |
|||
Okres obrachunkowy |
I-III Kwartały |
III Kwartał |
I-III Kwartały |
III Kwartał |
|
Przychody netto ze sprzedaży |
51,22 |
15,06 |
52,51 |
12,91 |
|
Zysk brutto |
3,35 |
0,82 |
5,68 |
0,69 |
|
Zysk netto |
2,52 |
0,58 |
4,41 |
0,51 |
- Wyniki oceniamy dobrze, pamiętając o tym, że należy je odczytywać w kontekście aktualnej sytuacji rynkowej - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA. - Cały czas mamy do czynienia ze spadkiem cen sprzedaży, presją cenową ze strony producentów alternatywy i sprzętu drukującego, obniżeniem marż handlowych, a do tego wzrostem kosztów działalności. Mimo to stałe tendencje wzrostowe, które obserwujemy w zakresie sprzedaży ilościowej pozwalają z optymizmem patrzeć na przyszłe wyniki finansowe Grupy i poszczególnych spółek – dodaje.
W trzecim kwartale 2011 roku Grupa Black Point odnotowała 17% wzrost obrotów wartościowych w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i 19% wzrost wartości zysków. Wzrosty odnotowano w dwóch najważniejszych w ofercie producenta grupach produktowych - 14% wyniósł wzrost sprzedaży ilościowej w grupie tonerów laserowych i aż 10% w grupie atramentów. Oba produkty to dwie najbardziej zyskowne grupy w ofercie marki.
- Obserwowane wzrosty potwierdzają słuszność przyjętego przez Black Point modelu biznesowego – mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Pointa. – Jesteśmy przekonani, że kluczem do sukcesu jest długofalowa realizacja polityki jakościowej. Produkcja innowacyjnych produktów pod własną marką i współpraca z wykwalifikowanymi specjalistami w zakresie dystrybucji, jakimi są nasi partnerzy handlowi, zagwarantuje zyski grupie oraz naszym kontrahentom – dodaje.
W trzecim kwartale 2011 roku dynamiczne wzrosty odnotowała też należąca do grupy spółka Eco Service, zajmująca się handlem pustymi kartridżami. W ostatnim kwartale sprzedaż ilościowa wzrosła o ponad 30%, a to pozwala mówić o 11% wzroście przychodów w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
W czwartym kwartale spółka Black Point zamierza kontynuować prace nad rozwojem swojej oferty. Rozpoczęto już przygotowania do wdrożenia nowej linii technologicznej dla atramentów. Jednoczenie cały czas trwają działania nad rozbudową sieci dystrybucji, ze szczególnym uwzględnieniem rynków eksportowych (zwł. Czech i Węgier). Najbliższy kwartał to także wdrażanie programu poprawy efektywności, który ma służyć optymalizacji kosztów działalności. Dzięki przyjętym założeniom spółka szacuje, że mimo trudniejszej sytuacji rynkowej, w 2011 roku uda jej się wypracować wyniki finansowe zgodne z przyjętą prognozą. Przewidywana wartość obrotu skonsolidowanego w 2011 roku to ok. 72 mln zł i ok. 5,3 mln zł zysku brutto.
Pełna treść raportu za III kwartał 2011r. znajduje się pod adresem: raport za III kwartał
Osoby zainteresowane uzyskiwaniem na bieżąco informacji nt spółki Black Point zachęcamy do wpisania się na listę Newsletter za pośrednictwem strony internetowej Black Point S.A.
Informacje o firmie
Black Point S.A. jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.
Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. TÜV Rheinland Polska, Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech.
Od maja 2010 roku akcje Black Point S.A. są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie.