Grupa Eurotel zwiększa dywersyfikację źródeł przychodów dzięki nowej akwizycji, dokonanej w ramach sieci sprzedaży operatora telekomunikacyjnego PLAY. Viamind Sp. z o.o. - spółka zależna od Eurotel SA - kupuje prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY. Dzięki temu Viamind będzie wiodącą siecią w ramach operatora PLAY.
Umowa wchodzi w życie w dniu 1 marca, została zawarta w dniu 22 lutego 2012 roku. Przedmiotem transakcji jest akwizycja sieci sprzedaży działającej w ramach operatora PLAY. Spółka zależna od Eurotel SA - Viamind Sp. z o.o. - kupuje od spółki Abitel prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach za kwotę 1 800 tys. zł netto.
Dokonanie akwizycji umożliwia osiągnięcie przez Viamind Sp. z o.o. pozycji kluczowego partnera operatora PLAY. Spółka po przejęciu 24 nowych lokalizacji będzie w sumie zarządzać siecią 111 punktów sprzedaży PLAY. Przychody Viamind po transakcji powinny sięgnąć poziomu 30 proc. przychodów Eurotel SA.
Zwiększenie zaangażowania w sieć sprzedaży PLAY to bardzo ważne wydarzenie dla Grupy Eurotel, bowiem jest to kolejny duży krok w kierunku dywersyfikacji źródeł przychodów Grupy - mówi Tomasz Basiński, wiceprezes Eurotel SA - Strategię dywersyfikacji realizujemy konsekwentnie już od dłuższego czasu, jednak w ostatnim czasie nabrała ona tempa, co jak myślę powinno być bardzo pozytywnym sygnałem dla akcjonariuszy spółki, bo zapewnia dalszy dynamiczny, a jednocześnie zrównoważony i bezpieczny rozwój Grupy.
Eurotel SA jest największym dilerem operatora T-Mobile. Spółka obsługuje sieć prawie 200 punktów sprzedaży tej marki. Teraz poprzez spółkę zależną Viamind będzie także jednym z leaderów w ramach sieci sprzedaży PLAY.
Przejęcie praw do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci PLAY to druga akwizycja Grupy Eurotel w ciągu kilkunastu tygodni. Na przełomie listopada i grudnia Eurotel SA nabył 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, działającej w segmencie telesprzedaży ("call-center").
Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 6 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie około 300 salonów sprzedaży w tym T-Mobile (ok. 200 punktów) i PLAY (ponad 110 punktów) oraz sieć Telewizji "n" z 40 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak "Tak-Tak T-Mobile" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie. Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Spółka posiada ponadto sieć ok. 400 terminali (w punktach sprzedaży prasy i sklepach) umożliwiających uzupełnianie stanu kont telefonów komórkowych, realizację płatności za rachunki oraz operacje kartami płatniczymi. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest również autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji "n", dystrybuując usługi tej platformy w sieci punktów sprzedaży niezależnej od innych operatorów telekomunikacyjnych.