Grupa Eurotel, obsługująca sieć ponad 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, zaprezentowała swoje wyniki finansowe za I kwartał 2012 roku. Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł za I kwartał br. 1,602 mln zł, wobec 1,884 mln zł w I kwartale 2011 roku, a przychody Grupy wyniosły analogicznie za 2012 rok 28,406 mln zł, podczas gdy w 2011 roku było to 26,891 mln zł. Głównym czynnikiem wpływającym na wynik spółki w tym okresie była zmiana zasad rozliczeń z operatorem sieci T-Mobile i inny sposób dystrybucji otrzymywanej prowizji.
Wynik skonsolidowany netto (zysk netto) Grupy Eurotel za I kwartał 2012 r. wyniósł 1,602 mln zł, wobec 1,884 mln zł w I kwartale 2011 roku. Przychody Grupy wyniosły w I kwartale 2012 r. 28,406 mln zł, zaś w I kwartale 2011 roku było to 26,891 mln zł. W samej spółce dominującej - Eurotel SA - wynik netto za I kwartał wyniósł 1,212 mln zł, zaś w 2011 roku było to 1,575 mln zł.
Zysk netto spółki zależnej Viamind wzrósł w I kwartale br. o 25%. Tym samym udział Viamind w zysku osiągniętym przez całą Grupę wzrósł do ok. 25 proc. Rok wcześniej, w I kwartale 2011 r., udział ten wynosił ok. 16%.
- Na wynik Grupy wpłynęły przede wszystkim zmiany zasad rozliczeń z operatorem sieci T-Mobile i inny sposób dystrybucji otrzymywanej prowizji. Większą jej część niż do tej pory otrzymuje obecnie nasz Partner. Trzeba też uwzględnić, że porównujemy się w tym momencie do bardzo dobrego I kwartału 2011 roku, który pod względem przychodów był dla nas rekordowy. Lepsza oferta dla klienta przedłużającego umowy, spowodowała wtedy rekordowe wyniki sprzedaży - mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA - Kolejne kwartały powinny przynosić stałą poprawę wyników Grupy, ponieważ będą się już pojawiać efekty finansowe dokonywanych w ostatnich miesiącach inwestycji.
Eurotel SA jest największym dilerem operatora T-Mobile - spółka obsługuje sieć 190 punktów sprzedaży tej marki. W ostatnich miesiącach spółka dokonała jednak trzech znaczących inwestycji, których podstawowym celem jest dywersyfikacja źródeł przychodów Grupy.
W kwietniu spółka dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży Telewizji "n". Po transakcji z firmą Solex Sp. z o.o. Eurotel SA zarządza już w sumie 68 punktami sprzedaży Telewizji "n", co stawia spółkę w grupie największych partnerów ITI Neovision, operatora sieci "n".
W lutym br. Grupa dokonała akwizycji w ramach sieci sprzedaży operatora telekomunikacyjnego PLAY. Viamind Sp. z o.o., spółka zależna od Eurotel SA, kupiła za sumę 1,8 mln zł netto od spółki Abitel prawa do prowadzenia działalności w 24 lokalizacjach sieci sprzedaży PLAY. Dzięki temu Viamind stał się wiodącą siecią w ramach operatora PLAY.
Wcześniej, na przełomie listopada i grudnia 2011 r., Eurotel SA nabył 33 proc. udziałów w spółce MEDIA System, działającej w segmencie telesprzedaży ("call-center").
Grupa telekomunikacyjna Eurotel SA jest od 6 lat notowana na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych. Posiada znaczącą pozycję na rynku telekomunikacyjnym obsługując łącznie około 300 salonów sprzedaży w tym T-Mobile (ok. 200 punktów) i PLAY (ponad 110 punktów) oraz sieć Telewizji "n" z 40 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami. Jest również jednym z dystrybutorów produktów pre-paid takich jak "Tak-Tak T-Mobile" oraz "Heyah". Kilka lat temu znalazła się w gronie firm wprowadzających markę "Heyah" na rynek, współuczestnicząc w jej spektakularnym sukcesie.
Eurotel był jedną z pierwszych firm wprowadzających technologię GSM w Polsce, rozpoczynając 16 września 1996 roku nowy etap w telekomunikacji. Spółka posiada ponadto sieć ok. 400 terminali (w punktach sprzedaży prasy i sklepach) umożliwiających uzupełnianie stanu kont telefonów komórkowych, realizację płatności za rachunki oraz operacje kartami płatniczymi. Do obsługi rynku biznesowego posiada łącznie ponad 150 Autoryzowanych Doradców Biznesowych, potrafiących znaleźć rozwiązanie w oparciu o technologię mobilną praktycznie dla każdego klienta. Spółka jest również autoryzowanym przedstawicielem ITI Neovision, operatora telewizji "n", dystrybuując usługi tej platformy w sieci punktów sprzedaży niezależnej od innych operatorów telekomunikacyjnych.