Po trzech odrzuconych wnioskach patentowych, Pekao ostatecznie zrezygnował z umieszczenia w nazwie banku lidera grupy - UniCredit. Nowe barwy będą symbolizowały przynależność do włoskiej grupy kapitałowej. Łączne koszty rebrandingu to 40 mln zł, a nakłady na promocję banku podczas Euro2012 to 10 mln zł.
"Do końca 2012 roku nastąpi wymiana oznakowania w 500 oddziałach oraz 1.880 bankomatów, które są zlokalizowane poza oddziałami. Pozostałe 500 oddziałów otrzyma nowe barwy do końca 2013 roku"- powiedział wiceprezes Marian Wężyński podczas konferencji prasowej.
"W tym roku nakłady na rebranding wyniosą ok. 20 mln zł, w przyszłym podobnie" - dodał.
Dla banku Euro 2012 to doskonała okazja do zmiany wizerunku, tym bardziej, że nowe biało - czerwone logo kojarzone są z barwami narodowymi. Właśnie na tym założeniu, Pekao ma opierać kampanię informacyjną podczas trwania mistrzostw. Z okazji Euro 2012 bank przygotował nowe karty prepaidowe, oryginale dla każdego z 4 miast - gospodarzy. Bank szacuje, że w czasie trwania turnieju sprzeda kilkaset tysięcy takich kart.