Już po raz jedenasty Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych przeprowadziło Ogólnopolskie Badanie Inwestorów. Ma ono na celu stworzenie profilu inwestorów indywidualnych w Polsce, poznania ich potrzeb i preferencji przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Wyniki tego badania są pomocne Stowarzyszeniu Inwestorów Indywidualnych przy realizacji celów statutowych takich jak prowadzenia działań edukacyjnych oraz obronie interesów akcjonariuszy mniejszościowych na polskim rynku kapitałowym.
Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy poświęcili swój cenny czas i pomogli nam w badaniu, wypełniając kwestionariusz ankiety.
Nagrody:
- iPad Mini - 1 szt.
- iPody Shuffle - 5 szt.
- udziały w konferencji WallStreet18 (2014 rok) lub Profesjonalny Inwestor 2013 bez noclegów i wyżywienia - 10 szt.
- okresowe subskrypcje w serwisach inwestorskich partnerów SII - 10 szt.
- książki o tematyce giełdowej - 50 szt.
zostały przyznane. Zwycięzcy zostali poinformowani mailem - lista zwycięzców.
Wyniki badania OBI2013 zostały ogłoszone podczas konferencji prasowej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w dniu 7 listopada 2013 roku. Raport znajduje się na dole strony.
PARTNER MERYTORYCZNY
PARTNERZY STRATEGICZNI
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
PROJEKT ORGANIZOWANY W RAMACH PROGRAMU
PARTNERZY
PARTNERZY MEDIALNI
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
||
|
Raport z Ogólnopolskiego Badania Inwestorów 2013
„Wszystko o polskim inwestorze indywidualnym”
- metryczka – płeć, wiek, wykształcenie, stan rodziny, miejsce zamieszkania i status zawodowy;
- sposób i strategia inwestowania – inwestycje bezpośrednie i pośrednie (np. poprzez TFI), staż na rynku i doświadczenie, utrzymywanie się z giełdy, przesłanki decyzji inwestycyjnych oraz analiza instrumentów finansowych;
- portfel – wartość i skład, procent oszczędności lokowany na rynku, liczba i rodzaje instrumentów, okres inwestycji, średnia liczba transakcji w miesiącu;
- psychologia – uśrednianie ceny zakupionego instrumentu oraz zamykanie stratnych pozycji;
- preferencje i potrzeby – dotyczące zagadnień edukacyjnych i źródeł informacji oraz zakupu poszczególnych instrumentów finansowych;
- aktywność – uczęszczanie na Walne Zgromadzenia;
- opinie – na temat rynków alternatywnych NewConnect i Catalyst oraz funkcjonowania instytucji rynkowych i przepisów prawa (identyfikacja barier i problemów);
- oceny – ważności i jakości elementów oferty domów maklerskich
- oczekiwania – odnośnie oferty domu maklerskiego i wskazanie czego w niej brakuje
- zależności (zestawienia krzyżowe) – np. wartość portfela a rodzaj analizy czy ważność elementów oferty domu maklerskiego.
Raport do pobrania poniżej - za darmo dla zalogowanych.