Chat with us, powered by LiveChat

Wyniki finansowe Grupy AMBRA za I półrocze 2013/2014 r.

Czat inwestorski

Temat czata:

Wyniki finansowe Grupy AMBRA
za I półrocze 2013/2014 r.

13 lutego
(czwartek) 2013 r. 
g. 14:00

  

Uczestnicy czata: na pytania inwestorów odpowiadali:

Robert Ogór, Prezes Zarządu

W Zarządzie AMBRA S.A. od 2003 r., funkcję Prezesa Zarządu pełni od 2008 r. Absolwent Wydziału Filozofii Uniwersytetu w Heidelbergu. W latach 1994 – 2004 pracował jako doradca i członek grupy zarządczej do spraw inwestycji kapitałowych i rynków zagranicznych Sektkellerei Schloss Wachenheim AG – większościowego akcjonariusza AMBRA S.A. Pełni również szereg funkcji nadzorczych w spółkach zależnych AMBRA S.A.

 

 

 

 

 

Piotr Kaźmierczak – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy

Związany z AMBRA S.A. od 2005 r. Pełni funkcję Członka Zarządu AMBRA S.A. od 2008 r. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Studiował również zarządzanie na Uniwersytecie w Würzburgu. Ukończył studia podyplomowe ACCA w zakresie rachunkowości i finansów. W latach 1998 – 2005 pracował w KPMG Polska Audyt Sp. z o.o. w Warszawie oraz w KPMG DTG AG w Düsseldorfie. Pełni również funkcje nadzorcze w spółkach zależnych AMBRA S.A.

 

 

 


Grupa AMBRA jest zdecydowanym liderem rosnącego rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w każdym z głównych segmentów rynku oraz kanałów dystrybucji. Obok własnych marek Grupa AMBRA oferuje również wina importowane od najbardziej renomowanych światowych producentów, m. in. poprzez największą w Polsce sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką CENTRUM WINA liczącą 26 sklepów, największą organizację sprzedaży do restauracji i hoteli (HoReCa) oraz jeden z wiodących winiarskich sklepów internetowych pod marką WINEZJA.PL. Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i rentowności jej marek dla akcjonariuszy. W ciągu ostatnich 3 lat obrotowych Grupa wygenerowała prawie 2 mld zł przychodów ze sprzedaży, ponad 50 mln zł zysku, 108 mln zł przepływów pieniężnych operacyjnych oraz wypłaciła swoim akcjonariuszom w formie dywidend ponad 30 mln zł. AMBRA S.A. zadebiutowała na GPW w Warszawie w czerwcu 2005 r. Jej głównym akcjonariuszem posiadającym ok. 61% akcji jest niemiecki koncern Sektkellerei Schloss Wachenheim AG - światowy lider w produkcji i dystrybucji win musujących notowany na giełdzie we Frankfurcie.


 

 Zapis czata inwestorskiego

Moderator: Witamy serdecznie wszystkich uczestników naszego spotkania! Dziękujemy za już zadane pytania i zapraszamy do zadawania kolejnych.

 

Moderator: Pod ikonka "Pliki do pobrania" znajduje się prezentacja podsumowująca I półrocze 2013/2014 - zapraszamy do zapoznania się z nią.

 

krasny: Jak komentuje Zarząd przedstawione wyniki za I półrocze 2013/2014 ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wyniki sprzedaży poniżej naszych oczekiwań, jednak sprzedaż w najważniejszych segmentach rosła (rynek polski bez eksportu). Wyniki finansowe pomimo niższej sprzedaży pokazują poprawę efektywności biznesu dla akcjonariuszy.

 

krasny: Z czego wynika przesunięcie roku obrotowego ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Z potrzeby adekwatnego ujęcia cyklu biznesowego i obrotowego spółki. (Wysoka sezonowość na koniec grudnia).

 

ohans: Czy zawirowania na Ukrainie miały wpływ na sprzedaż?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie. Nie działamy na tym rynku.

 

ciekawski: Jaki jest pomysł zarządu na zwiększanie sprzedaży?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Inwestycje w główne marki w istniejących i nowych obszarach rynku wina i innych alkoholi.

 

Mundi: W jaki sposób na wyniki finansowe Grupy Ambra wpłynęło przejęcie dystrybucji marki Sutter Home i jakie miejsce ta marka zajmuje w asortymencie Grupy?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Przejęcie dystrybucji tej marki przyczyniło się do wzrostu naszej sprzedaży w kategorii win stołowych znacznie powyżej rynku. Nasze główne win stołowych EL SOL i FRESCO rosły równie dynamicznie.

 

Radek Samuel: Czy Spółka będzie publikować prognozy?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie.

 

Mundi: Czy firma ma w planach kolejne przejęcia dużych międzynarodowych graczy (marek) tak jak to się stało w przypadku marki Sutter Home?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Jako lider rynku wina jesteśmy atrakcyjnym partnerem dla wiodących międzynarodowych marek win i alkoholi. Dlatego nasz portfel marek dystrybucyjnych będzie się rozwijał.

 

kawek: Co zakładają plany inwestycyjne na 2014 rok?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Inwestujemy w moce produkcyjne związane z projektem marki CYDR LUBELSKI (ok. 6 mln zł).

 

Beata Drewnowska: Czy Ambra planuje wypłatę dywidendy z zysku za rok 203/2014? Czy będzie wyższa/niższa niż 43 grosze na akcje w 2012/2013 roku?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Tak. Podtrzymujemy nasza politykę rosnącej dywidendy. W przyszłym roku będzie ona nie mniejsza niż w ubiegłym roku.

 

serum: Witam! Dlaczego spada eksport?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Osłabienie rubla zmniejszyło konkurencyjność produktów z importu w Rosji.

 

piotr37: na jakie inne rynki eksportowe wysyłacie swoje produkty? poza Rosją

 

Zarząd Grupy AMBRA: Kraje nadbałtyckie, Skandynawia. Ponadto spolka matka eksportuje na potrzeby spółek w Czechach, na Słowacji i w Rumunii.

 

wezuwiusz: Jaki jest w chwili obecnej stan zadłużenia spółki w aspekcie krótko i długoterminowym? Czy zgodnie z założeniami z I kw. 2013/2014 spółka się oddłuża ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Spółka ma niski poziom zadłużenia. Na koniec grudnia 2014 r. zadłużenie wynosiło 142 mln zł i było niższe o 19 mln zł rdr. W I kwartale roku 2014 spada ono zgodnie z założeniami.

 

Beata Drewnowska: Czy Ambra zanotowała spadek sprzedaży wódek w styczniu i lutym 2014 roku. Chodzi o efekt zapasów zrobionych przed podwyżką akcyzy.

 

Zarząd Grupy AMBRA: Udział wódki w całkowitej sprzedaży jest znikomy. Spadki sprzedaży na markach J.A. Baczewski i Nemiroff w styczniu i lutym są nieznaczne.

 

Heronim: Czy spółka zabezpiecza się w jakiś sposób przed zmiennością cen walut?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Kontrakty forward (EUR i USD) na okres do 6 miesięcy.

 

Zoltan: Jakie są plany rozwoju na najbliższe lata ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Umacnianie się na rosnącym rynku wina, zwiększanie udziałów w oparciu o przewagi konkurencyjne i główne marki. Rozszerzanie potencjału przychodów poprzez innowacje w nowych, rozwojowych segmentach rynku alkoholi.

 

Akcjonariusz: Gorące Pozdrowienia dla Pana Prezesa. Byłem na Capital Market Day w zeszłym roku było super. Czy w tym roku będzie podobne spotkanie ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Dziękujemy za pozdrowienia! Będziemy na Capital Market - do zobaczenia!

 

ohans: Jakieś nowe produkty?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Cala para w CYDR LUBELSKI!

 

Michał Pol: Jak wygląda konkurencja dla spółki w Polsce i Europie?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nasz udział w polskim rynku jako lider jest ponad dwukrotnie wyższy niż największego konkurenta.

 

Michalina Kwasna: Wina których krajów generują najwyższe marże

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nasza polityka handlowa opiera się na zasadzie zrównoważonych marż dla wszystkich krajów pochodzenia w celu ograniczenia ryzyka rentowności.

 

Solimon: Czy spółka planuje rozszerzenie działalności na inne kraje dawnego bloku wschodniego?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie, rynek polski jest ma zdecydowanie największy potencjał, a wzrost na tym rynku daje największe synergie i zyski dla akcjonariuszy.

 

Weko: Jak wyglądają upodobania konsumenckie w kwestii spożywanych alkoholi w poszczególnych krajach ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Czechy, Słowacja i Rumunia to kraje produkujące wina. Tam poziom konsumpcji, jak i udział wina w konsumpcji alkoholu jest zdecydowanie wyższy niż w Polsce.

 

dziennikarz_GGParkiet: Czy są jakieś statystyki, jak podwyżki akcyzy wpływają na poziom sprzedaży?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie ma jeszcze twardych danych. Oczekujemy, że wyższa akcyza na wódkę pozytywnie wpłynie na konsumpcję wina.

 

Michalina Kwasna: Jakie jest zainteresowanie konsumentów programem lojalnościowym ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Program "Kocham Wino" zdobywa nowych uczestników. Ich liczba przekroczyła 30 tys.

 

Miro: Czy spółka planuje w najbliższym okresie jakieś akwizycje?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Koncentrujemy się na wzroście organicznym. Na tym etapie rozwoju rynku to najbardziej efektywny model wzrostu.

 

izydor: Czy coraz bardziej dominujący udział w sprzedaży dyskontów w Polsce nie będzie wpływał negatywnie na marże poszczególnych produktów Grupy AMBRA ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Udział dyskontów w rynku wina osiągnął 40% i w naszej ocenie zbliża się do poziomu nasycenia. Pokazuje to spadek dynamiki wzrostu dyskontów w ostatnim roku. Współpraca naszej Grupy z dyskontami opiera się na zasadzie dobrej rentowności.

 

wojciech: Czy w najbliższym czasie spółka planuje skup własnych akcji?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie planujemy.

 

Orion: Na przestrzeni ostatnich okresów sprawozdawczych w raporcie widać rosnące zapasy z czego to wynika, czy to dobra tendencja ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zapasy na koniec grudnia 2013 r. wzrosły w związku z zakupami alkoholi mocnych przed podwyżką akcyzy. Po wyeliminowaniu tego czynnika zapasy nie wykazują tendencji rosnącej.

 

Mezos: Czy Cydr Lubelski może być stałym ‘bywalcem’ obok piw w pubach i barach ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W Wlk. Brytanii sprzedaż cydru to 15% rynku piwa. Również w Polsce cydr nie jest przejściowa moda i stanie się stała częścią konsumpcji alkoholu, także w pubach i restauracjach.

 

Yotto: Ile spółka obecnie wydaje rocznie lub kwartalnie na działania marketingowe?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Roczne wydatki to ok. 10 mln zł, czyli ok. 2,5% przychodów. Inwestujemy w główne marki: EL SOL, CIN&CIN, PICCOLO i CYDR LUBELSKI.

 

snopi: Jaki udział w runku Polskim mają produkty Ambry ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nasza Grupa dostarcza 20% wszystkich win konsumowanych w Polsce i jest liderem w każdym segmencie rynku i kanale dystrybucji. Najwyższe udziały posiadamy w rynku win musujących i wermutów, ale również co 5 butelka wina stołowego pochodzi od nas.

 

kuranyi: Która marka produktów Ambry jest w opinii Zarządu najbardziej rozpoznawalna w Polsce ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Absolutnymi liderami w swoich kategoriach w świadomości konsumenckiej są: CIN&CIN, DORATO, PICCOLO, EL SOL.

 

Golon: Jakie czynniki wpłyną najbardziej na wyniki drugiego półrocza?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Rosnąca sprzedaż i niższe koszty operacyjne.

 

cersub: skąd tak wysokie zadłużenie krótkoterminowe

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zadłużenie krótkoterminowe odpowiada wartości kapitału obrotowego. Majątek trwały finansowany jest przez kapitał. Struktura finansowanie jest bezpieczna.

 

piotr37: czy planujecie przejęcie kolejnej marki wina lub mocnych alkoholi?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Cała para w CYDR LUBELSKI!

 

piotr37: tradycyjne pytanie o sprzedaż działki w Bukareszcie, w zeszłym roku podaliście informację że sfinalizujecie transakcję w ciągu 12 miesięcy

 

Zarząd Grupy AMBRA: Tradycyjna odpowiedź: jesteśmy w trakcie komercjalizacji. Mamy umowę przedwstępna na część działki. Jest szansa na sprzedaż tej części w roku 2014.

 

Raffi: Na czym polega "zmiana klasyfikacji akcyzy" (-2,8 mln złotych)?

 

Zarząd Grupy AMBRA: O tę kwotę zwiększyła się pozycja "podatek akcyzowy" w rachunku zysków i strat, a zmniejszył się koszt własny sprzedanych towarów. Wynika to ze sprzedaży większej części towarów przez skład podatkowy.

 

Marek Smyk: Czy jest miejsce do podwyższenia cen dla odbiorców? Ile czasu trwa potencjalne wdrożenie podwyżek?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W związku z obniżającymi się cenami zakupu surowca nie planujemy podwyżek cen sprzedaży w bieżącym roku.

 

Leokadia: Czy jest możliwe zminimalizowanie negatywnego wpływu wahań kursów walut obcych?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wahania kursów nie miały istotnego wpływu na wynik spółki. Zabezpieczenia kursów walut mogą zmniejszyć ryzyko kursowe w krótkim okresie. W dłuższym okresie koszt takich zabezpieczeń jest b. wysoki.

 

Beata Drewnowska: Na ile Ambra szacuje swoje udziały w rynku cydru w 2013 roku (szacowane 2 mln litrów)?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Na chwilę obecna 40%.

 

Gandi: Ile procent wynajmowanej powierzchni w galeriach pod sklepy jest opłacana poprzez czynsz w euro?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zdecydowana większość.

 

bjerre: Jakie korzyści odnosi spółka z uwagi na posiadanie większościowego pakietu akcji przez inwestora branżowego?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zapewnienie stabilności realizacji długoterminowej strategii spółki.

 

piotr37: czy 10mln przeznaczone na reklamę to nie jest zbyt wysoki poziom szczególnie w porównaniu do poziomu zysku netto?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W I półroczu na promocję poprzez media przeznaczyliśmy ok. 2,5 mln zł. Pozostałe koszty to inne formy promocji.

 

Raffi: Czy w przypadku braku większych inwestycji i/lub akwizycji spółka będzie się dalej oddłużać, czy raczej utrzyma poziom zadłużenia zwiększając dywidendę?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zakładamy, że dobry cash flow pozwoli na stały wzrost dywidendy. Obecny poziom zadłużenia uważamy za bliski optymalnego.

 

Mariusz Rusek: Czy Członkowie Zarządu są akcjonariuszami spółki ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Tak.

 

piotr37: w raporcie podaliście informację że występuje ryzyko podatkowe, czy aktualnie jesteście w sporze z fiskusem?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie prowadzimy obecnie postępowań podatkowych.

 

Werry: Czy w kolejnych okresach będą jeszcze widoczne koszty restrukturyzacji grupy w Czechach?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Koszty restrukturyzacji Grupy w Czechach zostały już poniesione w poprzednim roku obrotowym. W I półroczu tego roku oraz w kolejnych okresach widoczne będą pozytywne tego efekty w postaci obniżonych kosztów oraz spadku zadłużenia.

 

Karawadżio: W jaki sposób spółka poprawiła ściągalność należności?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Dzięki konsekwentnemu stosowaniu polityki kredytu kupieckiego we wszystkich segmentach rynku.

 

Raffi: Restrukturyzacja niweluje negatywne efekty spadku sprzedaży. Jednak marża brutto na sprzedaży spadła. Zapowiadają Państwo spadek ceny surowca, czyli wina u producentów. Pan Prezes mówił o tym już na Capital Market Day. Kiedy możemy spodziewać się, że spadek cen dostaw znajdzie odzwierciedlenie we wzroście podstawowej rentowności biznesu?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zmiany cen zakupu surowców przekładają się na marże ze sprzedaży wyrobów z opóźnieniem ok. 18 miesięcy. Dlatego marża I półrocza była jeszcze obciążona cenami wina ze zbiorów 2012. Efekty pozytywne pokażą się w II półroczu.

 

wojciech: Czy spółka korzysta z usług faktoringowych?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie.

 

Gandi: Czy okolicznościowe promocje w sklepach faktycznie wpływają na zwiększony wolumen sprzedaży ? Jakiego rządu obniżki % są akceptowalne przez spółkę ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Wpływ promocji cenowych na wolumen sprzedaży jest - jak we wszystkich branżach spożywczych - wysoki. Udział sprzedaży promocyjnej, jak i głębokość udzielonych rabatów jest przedmiotem ścisłego zarzadzania, a marża wynikowa zysku brutto ze sprzedaży od całych przychodów jest efektem tego zarzadzania.

 

Franciszek Jasek: Witam! Jakie są główne składniki aktywów trwałych?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Rzeczowe aktywa (gł. zakład produkcyjny w Biłgoraju), znaki towarowe, wartość firm spółek przejętych. Szczegółowy opis dostępny jest w naszych raportach finansowych.

 

Rafał: Jakie są plany na rozwój sieci Centurm Wina?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Zwiększanie sprzedaży z posiadanej powierzchni i sklepowej i koncentracja na głównych aglomeracjach.

 

Rafał: A czy zadłużenie w przypadku rosnącego kosztu pieniądza na rynku będzie obniżane kosztem wysokości dywidendy ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie.

 

Piotr: czy spółka rozważała kwartalną wypłatę dywidendy?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Z uwagi na duża sezonowość sprzedaży i wyników nie planujemy kwartalnych wypłat dywidendy.

 

Slawomir S.: W poprzednich latach Zarząd prognozował szybki wzrost rynku wina spokojnego w Polsce. W 2013 roku nastąpiło spowolnienie wzrostu na wzmiankowanym rynku. Czy ta tendencja sie utrwali? I czy grupa zamierza w dalszym ciągu dywersyfikować swoja działalność.

 

Zarząd Grupy AMBRA: Utrzymujemy prognozę długoterminowego wzrostu rynku wina na poziomie średnio 5-10% rocznie. Grupa nie dywersyfikuje działalności, a jedynie rozwija się w kolejnych segmentach rynku win i alkoholi, co ma gwarantować wysoki poziom synergii.

 

Rafał: Jaki udział w koszcie jednej sztuki produktu ma opakowanie czyli butelka?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Koszt opakowania szklanego do wina waha się w zależności od asortymentu od 0,70 do 1,20 zł.

 

Rafał: A jaka część należności jest na dzień dzisiejszy przeterminowana?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Około 10 procent należności jest przeterminowana powyżej 30 dni. Struktura wiekowa jest lepsza niż rok temu.

 

Mariusz T.: Ile placówek sieci Centrum Wina powstanie w ciągu najbliższych 2-3 lat?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W listopadzie otworzyliśmy nowy sklep w Galerii Riviera w Gdyni, a od marca zapraszamy do nowego sklepu w nowej Galerii Felicity w Lublinie.

 

ohans: Czy strata netto w drugiej połowie 2013/14 będzie mniejsza niż w 2012/13?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Oczekujemy poprawy wyników w drugiej połowie 2013/2014 r.

 

Slawomir S.: Czy segment brandy będzie dalej rozwijany ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Dzięki akwizycji marek PLISKA i SLANCHEV BRIAG i rozwoju w tym segmencie udział naszej Grupy w rynku brandy osiągnął 20%. Należymy do liderów tej kategorii i zamierzamy nadal rosnąć.

 

Raffi: Czy mogą Państwo sprecyzować, gdzie Waszym zdaniem koncentrują się ryzyka podatkowe Państwa działalności? O ile to nie jest zbyt ryzykowne :)

 

Zarząd Grupy AMBRA: Ryzyka podatkowe są typowe dla branży FMCG.

 

Slawomir S.: Czy będą rozwijane własne moce produkcyjne w kontekście planowanej dalszej ekspansji na rynku cydru?

 

Zarząd Grupy AMBRA: W roku 2014 planujemy inwestycje związane z produkcja cydru na kwotę ok. 6 mln zł. Zapewni to zdolności produkcyjne na ok. 10 mln litrów cydru.

 

piotr37: dlaczego eksport do Rosji był tak niski?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Jak już pisaliśmy - osłabienie rubla, wyższe ceny wina spowodowały mniejsza konkurencyjność produktów z importu.

 

piotr37: Kiedy kurs akcji Ambry osiągnie poziom 20 złotych? :)

 

Zarząd Grupy AMBRA: Chcielibyśmy, żeby nastąpiło to jak najszybciej :-)

 

Slawomir S.: Na ile szacują Państwo sprzedaż wina spokojnego w gastronomii., gdzie wiodącym graczem jest Centrum Wina? I czy spowolnienie na rynku wina spokojnego dotknęło również gastronomii?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Rosnącym segmentem rynku gastronomicznego były w zeszłym roku sieci gastronomiczne i fast food. Segment dla nas najważniejszy, czyli restauracje był dotknięty stagnacja, również z uwagi na ograniczone budżety firm na wydatki reprezentacyjne.

 

Moderator: Rozpoczynamy ostatnie 15 minut spotkania - zapraszamy do zadawania pytań.

 

Miro: Jaki jest w tej chwili stan zatrudnienia w Grupie ? Czy tendencja wzrostu liczby pracowników jest rosnąca czy malejąca ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Stan zatrudnienia w Grupie nie zmienił się w ciągu ostatniego półrocza. Wynosił 677 osób. Nie planujemy zmian w wielkości zatrudnienia.

 

Slawomir S.: Czy Grupa wciąż zajmuje się wytwarzaniem napojów bezalkoholowych dla Sektkellerei Schloss Wachenheim ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Nie.

 

Sergio: Jakie wydarzenia w ubiegłym roku były kluczowe dla spółki jeśli chodzi o rozwój? Czego się należy spodziewać w tym roku ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Połączenie Centrum Wina ze spółka matka i integracja kanałów dystrybucji premium oraz rozpoczęcie wprowadzenia marki CYDR LUBELSKI. W bieżącym roku należy się spodziewać rosnących przychodów i zysków.

 

Kustosz: Czy Zarząd mógłby coś więcej powiedzieć o głównym akcjonariuszu, jaka jest jego pozycja w Europie, na Świecie ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Grupa Schloss Wachenheim AG należy do wiodących graczy na rynku wina w Europie i jest największym producentem win musujących. Główne rynki działalności to Niemcy, Francja i Europa Środkowa (AMBRA). Spółka akcjonariusza notowana jest na giełdzie we Frankfurcie. Przychody Grupy za ostatni rok obrotowy wyniosły 307 mln EUR.

 

Gwidon II: Czy są jakieś stanowiska w spółce do obsadzenia w tym roku ;) ?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Budujemy najsilniejsza drużynę na rynku i stale poszukujemy mocnych graczy na wielu pozycjach :-)

 

Slawomir S.: Jeszcze kilka lat temu, sieci handlowe stanowiły o około 45% sprzedaży Ambry, handel tradycyjny około 55%. Czy nastąpiły zmiany we wzmiankowanym zakresie?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Dzisiaj na rynku polskim sprzedaż do sieci handlowych stanowi już ponad 60% przychodów Grupy.

 

Moderator: Ostatnie pytanie!

 

fanka_cydru: Jakie największe wyzwanie stoi przed Spółką AMBRA w drugim półroczu roku obrotowego?

 

Zarząd Grupy AMBRA: Umocnić u polskich konsumentów świadomość, że cydr = CYDR LUBELSKI!

 

Moderator: Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w naszym spotkaniu i do zobaczenia!

 

Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji

Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych realizuje projekt "Zwiększenie konkurencyjności działalności Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych poprzez wdrożenie oprogramowania do obsługi subskrypcji" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszy Europejskich w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Więcej informacji o projekcie