Temat czata: Wyniki finansowe Grupy AMBRA |
|
13 lutego |
Uczestnicy czata: na pytania inwestorów odpowiadali:
Robert Ogór, Prezes Zarządu
W Zarządzie AMBRA S.A. od 2003 r., funkcję Prezesa Zarządu pełni od 2008 r. Absolwent Wydziału Filozofii Uniwersytetu w Heidelbergu. W latach 1994 – 2004 pracował jako doradca i członek grupy zarządczej do spraw inwestycji kapitałowych i rynków zagranicznych Sektkellerei Schloss Wachenheim AG – większościowego akcjonariusza AMBRA S.A. Pełni również szereg funkcji nadzorczych w spółkach zależnych AMBRA S.A.
Piotr Kaźmierczak – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy
Związany z AMBRA S.A. od 2005 r. Pełni funkcję Członka Zarządu AMBRA S.A. od 2008 r. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Studiował również zarządzanie na Uniwersytecie w Würzburgu. Ukończył studia podyplomowe ACCA w zakresie rachunkowości i finansów. W latach 1998 – 2005 pracował w KPMG Polska Audyt Sp. z o.o. w Warszawie oraz w KPMG DTG AG w Düsseldorfie. Pełni również funkcje nadzorcze w spółkach zależnych AMBRA S.A.
Grupa AMBRA jest zdecydowanym liderem rosnącego rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO, CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w każdym z głównych segmentów rynku oraz kanałów dystrybucji. Obok własnych marek Grupa AMBRA oferuje również wina importowane od najbardziej renomowanych światowych producentów, m. in. poprzez największą w Polsce sieć specjalistycznych sklepów winiarskich pod marką CENTRUM WINA liczącą 26 sklepów, największą organizację sprzedaży do restauracji i hoteli (HoReCa) oraz jeden z wiodących winiarskich sklepów internetowych pod marką WINEZJA.PL. Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i rentowności jej marek dla akcjonariuszy. W ciągu ostatnich 3 lat obrotowych Grupa wygenerowała prawie 2 mld zł przychodów ze sprzedaży, ponad 50 mln zł zysku, 108 mln zł przepływów pieniężnych operacyjnych oraz wypłaciła swoim akcjonariuszom w formie dywidend ponad 30 mln zł. AMBRA S.A. zadebiutowała na GPW w Warszawie w czerwcu 2005 r. Jej głównym akcjonariuszem posiadającym ok. 61% akcji jest niemiecki koncern Sektkellerei Schloss Wachenheim AG - światowy lider w produkcji i dystrybucji win musujących notowany na giełdzie we Frankfurcie.
Zapis czata inwestorskiego
Moderator: Witamy serdecznie wszystkich uczestników naszego spotkania! Dziękujemy za już zadane pytania i zapraszamy do zadawania kolejnych.
Moderator: Pod ikonka "Pliki do pobrania" znajduje się prezentacja podsumowująca I półrocze 2013/2014 - zapraszamy do zapoznania się z nią.
krasny: Jak komentuje Zarząd przedstawione wyniki za I półrocze 2013/2014 ?
Zarząd Grupy AMBRA: Wyniki sprzedaży poniżej naszych oczekiwań, jednak sprzedaż w najważniejszych segmentach rosła (rynek polski bez eksportu). Wyniki finansowe pomimo niższej sprzedaży pokazują poprawę efektywności biznesu dla akcjonariuszy.
krasny: Z czego wynika przesunięcie roku obrotowego ?
Zarząd Grupy AMBRA: Z potrzeby adekwatnego ujęcia cyklu biznesowego i obrotowego spółki. (Wysoka sezonowość na koniec grudnia).
ohans: Czy zawirowania na Ukrainie miały wpływ na sprzedaż?
Zarząd Grupy AMBRA: Nie. Nie działamy na tym rynku.
ciekawski: Jaki jest pomysł zarządu na zwiększanie sprzedaży?
Zarząd Grupy AMBRA: Inwestycje w główne marki w istniejących i nowych obszarach rynku wina i innych alkoholi.
Mundi: W jaki sposób na wyniki finansowe Grupy Ambra wpłynęło przejęcie dystrybucji marki Sutter Home i jakie miejsce ta marka zajmuje w asortymencie Grupy?
Zarząd Grupy AMBRA: Przejęcie dystrybucji tej marki przyczyniło się do wzrostu naszej sprzedaży w kategorii win stołowych znacznie powyżej rynku. Nasze główne win stołowych EL SOL i FRESCO rosły równie dynamicznie.
Radek Samuel: Czy Spółka będzie publikować prognozy?
Zarząd Grupy AMBRA: Nie.
Mundi: Czy firma ma w planach kolejne przejęcia dużych międzynarodowych graczy (marek) tak jak to się stało w przypadku marki Sutter Home?
Zarząd Grupy AMBRA: Jako lider rynku wina jesteśmy atrakcyjnym partnerem dla wiodących międzynarodowych marek win i alkoholi. Dlatego nasz portfel marek dystrybucyjnych będzie się rozwijał.
kawek: Co zakładają plany inwestycyjne na 2014 rok?
Zarząd Grupy AMBRA: Inwestujemy w moce produkcyjne związane z projektem marki CYDR LUBELSKI (ok. 6 mln zł).
Beata Drewnowska: Czy Ambra planuje wypłatę dywidendy z zysku za rok 203/2014? Czy będzie wyższa/niższa niż 43 grosze na akcje w 2012/2013 roku?
Zarząd Grupy AMBRA: Tak. Podtrzymujemy nasza politykę rosnącej dywidendy. W przyszłym roku będzie ona nie mniejsza niż w ubiegłym roku.
serum: Witam! Dlaczego spada eksport?
Zarząd Grupy AMBRA: Osłabienie rubla zmniejszyło konkurencyjność produktów z importu w Rosji.
piotr37: na jakie inne rynki eksportowe wysyłacie swoje produkty? poza Rosją
Zarząd Grupy AMBRA: Kraje nadbałtyckie, Skandynawia. Ponadto spolka matka eksportuje na potrzeby spółek w Czechach, na Słowacji i w Rumunii.
wezuwiusz: Jaki jest w chwili obecnej stan zadłużenia spółki w aspekcie krótko i długoterminowym? Czy zgodnie z założeniami z I kw. 2013/2014 spółka się oddłuża ?
Zarząd Grupy AMBRA: Spółka ma niski poziom zadłużenia. Na koniec grudnia 2014 r. zadłużenie wynosiło 142 mln zł i było niższe o 19 mln zł rdr. W I kwartale roku 2014 spada ono zgodnie z założeniami.
Beata Drewnowska: Czy Ambra zanotowała spadek sprzedaży wódek w styczniu i lutym 2014 roku. Chodzi o efekt zapasów zrobionych przed podwyżką akcyzy.
Zarząd Grupy AMBRA: Udział wódki w całkowitej sprzedaży jest znikomy. Spadki sprzedaży na markach J.A. Baczewski i Nemiroff w styczniu i lutym są nieznaczne.
Heronim: Czy spółka zabezpiecza się w jakiś sposób przed zmiennością cen walut?
Zarząd Grupy AMBRA: Kontrakty forward (EUR i USD) na okres do 6 miesięcy.
Zoltan: Jakie są plany rozwoju na najbliższe lata ?
Zarząd Grupy AMBRA: Umacnianie się na rosnącym rynku wina, zwiększanie udziałów w oparciu o przewagi konkurencyjne i główne marki. Rozszerzanie potencjału przychodów poprzez innowacje w nowych, rozwojowych segmentach rynku alkoholi.
Akcjonariusz: Gorące Pozdrowienia dla Pana Prezesa. Byłem na Capital Market Day w zeszłym roku było super. Czy w tym roku będzie podobne spotkanie ?
Zarząd Grupy AMBRA: Dziękujemy za pozdrowienia! Będziemy na Capital Market - do zobaczenia!
ohans: Jakieś nowe produkty?
Zarząd Grupy AMBRA: Cala para w CYDR LUBELSKI!
Michał Pol: Jak wygląda konkurencja dla spółki w Polsce i Europie?
Zarząd Grupy AMBRA: Nasz udział w polskim rynku jako lider jest ponad dwukrotnie wyższy niż największego konkurenta.
Michalina Kwasna: Wina których krajów generują najwyższe marże
Zarząd Grupy AMBRA: Nasza polityka handlowa opiera się na zasadzie zrównoważonych marż dla wszystkich krajów pochodzenia w celu ograniczenia ryzyka rentowności.
Solimon: Czy spółka planuje rozszerzenie działalności na inne kraje dawnego bloku wschodniego?
Zarząd Grupy AMBRA: Nie, rynek polski jest ma zdecydowanie największy potencjał, a wzrost na tym rynku daje największe synergie i zyski dla akcjonariuszy.
Weko: Jak wyglądają upodobania konsumenckie w kwestii spożywanych alkoholi w poszczególnych krajach ?
Zarząd Grupy AMBRA: Czechy, Słowacja i Rumunia to kraje produkujące wina. Tam poziom konsumpcji, jak i udział wina w konsumpcji alkoholu jest zdecydowanie wyższy niż w Polsce.
dziennikarz_GGParkiet: Czy są jakieś statystyki, jak podwyżki akcyzy wpływają na poziom sprzedaży?
Zarząd Grupy AMBRA: Nie ma jeszcze twardych danych. Oczekujemy, że wyższa akcyza na wódkę pozytywnie wpłynie na konsumpcję wina.
Michalina Kwasna: Jakie jest zainteresowanie konsumentów programem lojalnościowym ?
Zarząd Grupy AMBRA: Program "Kocham Wino" zdobywa nowych uczestników. Ich liczba przekroczyła 30 tys.
Miro: Czy spółka planuje w najbliższym okresie jakieś akwizycje?
Zarząd Grupy AMBRA: Koncentrujemy się na wzroście organicznym. Na tym etapie rozwoju rynku to najbardziej efektywny model wzrostu.
izydor: Czy coraz bardziej dominujący udział w sprzedaży dyskontów w Polsce nie będzie wpływał negatywnie na marże poszczególnych produktów Grupy AMBRA ?
Zarząd Grupy AMBRA: Udział dyskontów w rynku wina osiągnął 40% i w naszej ocenie zbliża się do poziomu nasycenia. Pokazuje to spadek dynamiki wzrostu dyskontów w ostatnim roku. Współpraca naszej Grupy z dyskontami opiera się na zasadzie dobrej rentowności.
wojciech: Czy w najbliższym czasie spółka planuje skup własnych akcji?
Zarząd Grupy AMBRA: Nie planujemy.
Orion: Na przestrzeni ostatnich okresów sprawozdawczych w raporcie widać rosnące zapasy z czego to wynika, czy to dobra tendencja ?
Zarząd Grupy AMBRA: Zapasy na koniec grudnia 2013 r. wzrosły w związku z zakupami alkoholi mocnych przed podwyżką akcyzy. Po wyeliminowaniu tego czynnika zapasy nie wykazują tendencji rosnącej.
Mezos: Czy Cydr Lubelski może być stałym ‘bywalcem’ obok piw w pubach i barach ?
Zarząd Grupy AMBRA: W Wlk. Brytanii sprzedaż cydru to 15% rynku piwa. Również w Polsce cydr nie jest przejściowa moda i stanie się stała częścią konsumpcji alkoholu, także w pubach i restauracjach.
Yotto: Ile spółka obecnie wydaje rocznie lub kwartalnie na działania marketingowe?
Zarząd Grupy AMBRA: Roczne wydatki to ok. 10 mln zł, czyli ok. 2,5% przychodów. Inwestujemy w główne marki: EL SOL, CIN&CIN, PICCOLO i CYDR LUBELSKI.
snopi: Jaki udział w runku Polskim mają produkty Ambry ?
Zarząd Grupy AMBRA: Nasza Grupa dostarcza 20% wszystkich win konsumowanych w Polsce i jest liderem w każdym segmencie rynku i kanale dystrybucji. Najwyższe udziały posiadamy w rynku win musujących i wermutów, ale również co 5 butelka wina stołowego pochodzi od nas.
kuranyi: Która marka produktów Ambry jest w opinii Zarządu najbardziej rozpoznawalna w Polsce ?
Zarząd Grupy AMBRA: Absolutnymi liderami w swoich kategoriach w świadomości konsumenckiej są: CIN&CIN, DORATO, PICCOLO, EL SOL.
Golon: Jakie czynniki wpłyną najbardziej na wyniki drugiego półrocza?
Zarząd Grupy AMBRA: Rosnąca sprzedaż i niższe koszty operacyjne.
cersub: skąd tak wysokie zadłużenie krótkoterminowe
Zarząd Grupy AMBRA: Zadłużenie krótkoterminowe odpowiada wartości kapitału obrotowego. Majątek trwały finansowany jest przez kapitał. Struktura finansowanie jest bezpieczna.
piotr37: czy planujecie przejęcie kolejnej marki wina lub mocnych alkoholi?
Zarząd Grupy AMBRA: Cała para w CYDR LUBELSKI!
piotr37: tradycyjne pytanie o sprzedaż działki w Bukareszcie, w zeszłym roku podaliście informację że sfinalizujecie transakcję w ciągu 12 miesięcy
Zarząd Grupy AMBRA: Tradycyjna odpowiedź: jesteśmy w trakcie komercjalizacji. Mamy umowę przedwstępna na część działki. Jest szansa na sprzedaż tej części w roku 2014.
Raffi: Na czym polega "zmiana klasyfikacji akcyzy" (-2,8 mln złotych)?
Zarząd Grupy AMBRA: O tę kwotę zwiększyła się pozycja "podatek akcyzowy" w rachunku zysków i strat, a zmniejszył się koszt własny sprzedanych towarów. Wynika to ze sprzedaży większej części towarów przez skład podatkowy.
Marek Smyk: Czy jest miejsce do podwyższenia cen dla odbiorców? Ile czasu trwa potencjalne wdrożenie podwyżek?
Zarząd Grupy AMBRA: W związku z obniżającymi się cenami zakupu surowca nie planujemy podwyżek cen sprzedaży w bieżącym roku.
Leokadia: Czy jest możliwe zminimalizowanie negatywnego wpływu wahań kursów walut obcych?
Zarząd Grupy AMBRA: Wahania kursów nie miały istotnego wpływu na wynik spółki. Zabezpieczenia kursów walut mogą zmniejszyć ryzyko kursowe w krótkim okresie. W dłuższym okresie koszt takich zabezpieczeń jest b. wysoki.
Beata Drewnowska: Na ile Ambra szacuje swoje udziały w rynku cydru w 2013 roku (szacowane 2 mln litrów)?
Zarząd Grupy AMBRA: Na chwilę obecna 40%.
Gandi: Ile procent wynajmowanej powierzchni w galeriach pod sklepy jest opłacana poprzez czynsz w euro?
Zarząd Grupy AMBRA: Zdecydowana większość.
bjerre: Jakie korzyści odnosi spółka z uwagi na posiadanie większościowego pakietu akcji przez inwestora branżowego?
Zarząd Grupy AMBRA: Zapewnienie stabilności realizacji długoterminowej strategii spółki.
piotr37: czy 10mln przeznaczone na reklamę to nie jest zbyt wysoki poziom szczególnie w porównaniu do poziomu zysku netto?
Zarząd Grupy AMBRA: W I półroczu na promocję poprzez media przeznaczyliśmy ok. 2,5 mln zł. Pozostałe koszty to inne formy promocji.
Raffi: Czy w przypadku braku większych inwestycji i/lub akwizycji spółka będzie się dalej oddłużać, czy raczej utrzyma poziom zadłużenia zwiększając dywidendę?
Zarząd Grupy AMBRA: Zakładamy, że dobry cash flow pozwoli na stały wzrost dywidendy. Obecny poziom zadłużenia uważamy za bliski optymalnego.
Mariusz Rusek: Czy Członkowie Zarządu są akcjonariuszami spółki ?
Zarząd Grupy AMBRA: Tak.
piotr37: w raporcie podaliście informację że występuje ryzyko podatkowe, czy aktualnie jesteście w sporze z fiskusem?
Zarząd Grupy AMBRA: Nie prowadzimy obecnie postępowań podatkowych.
Werry: Czy w kolejnych okresach będą jeszcze widoczne koszty restrukturyzacji grupy w Czechach?
Zarząd Grupy AMBRA: Koszty restrukturyzacji Grupy w Czechach zostały już poniesione w poprzednim roku obrotowym. W I półroczu tego roku oraz w kolejnych okresach widoczne będą pozytywne tego efekty w postaci obniżonych kosztów oraz spadku zadłużenia.
Karawadżio: W jaki sposób spółka poprawiła ściągalność należności?
Zarząd Grupy AMBRA: Dzięki konsekwentnemu stosowaniu polityki kredytu kupieckiego we wszystkich segmentach rynku.
Raffi: Restrukturyzacja niweluje negatywne efekty spadku sprzedaży. Jednak marża brutto na sprzedaży spadła. Zapowiadają Państwo spadek ceny surowca, czyli wina u producentów. Pan Prezes mówił o tym już na Capital Market Day. Kiedy możemy spodziewać się, że spadek cen dostaw znajdzie odzwierciedlenie we wzroście podstawowej rentowności biznesu?
Zarząd Grupy AMBRA: Zmiany cen zakupu surowców przekładają się na marże ze sprzedaży wyrobów z opóźnieniem ok. 18 miesięcy. Dlatego marża I półrocza była jeszcze obciążona cenami wina ze zbiorów 2012. Efekty pozytywne pokażą się w II półroczu.
wojciech: Czy spółka korzysta z usług faktoringowych?
Zarząd Grupy AMBRA: Nie.
Gandi: Czy okolicznościowe promocje w sklepach faktycznie wpływają na zwiększony wolumen sprzedaży ? Jakiego rządu obniżki % są akceptowalne przez spółkę ?
Zarząd Grupy AMBRA: Wpływ promocji cenowych na wolumen sprzedaży jest - jak we wszystkich branżach spożywczych - wysoki. Udział sprzedaży promocyjnej, jak i głębokość udzielonych rabatów jest przedmiotem ścisłego zarzadzania, a marża wynikowa zysku brutto ze sprzedaży od całych przychodów jest efektem tego zarzadzania.
Franciszek Jasek: Witam! Jakie są główne składniki aktywów trwałych?
Zarząd Grupy AMBRA: Rzeczowe aktywa (gł. zakład produkcyjny w Biłgoraju), znaki towarowe, wartość firm spółek przejętych. Szczegółowy opis dostępny jest w naszych raportach finansowych.
Rafał: Jakie są plany na rozwój sieci Centurm Wina?
Zarząd Grupy AMBRA: Zwiększanie sprzedaży z posiadanej powierzchni i sklepowej i koncentracja na głównych aglomeracjach.
Rafał: A czy zadłużenie w przypadku rosnącego kosztu pieniądza na rynku będzie obniżane kosztem wysokości dywidendy ?
Zarząd Grupy AMBRA: Nie.
Piotr: czy spółka rozważała kwartalną wypłatę dywidendy?
Zarząd Grupy AMBRA: Z uwagi na duża sezonowość sprzedaży i wyników nie planujemy kwartalnych wypłat dywidendy.
Slawomir S.: W poprzednich latach Zarząd prognozował szybki wzrost rynku wina spokojnego w Polsce. W 2013 roku nastąpiło spowolnienie wzrostu na wzmiankowanym rynku. Czy ta tendencja sie utrwali? I czy grupa zamierza w dalszym ciągu dywersyfikować swoja działalność.
Zarząd Grupy AMBRA: Utrzymujemy prognozę długoterminowego wzrostu rynku wina na poziomie średnio 5-10% rocznie. Grupa nie dywersyfikuje działalności, a jedynie rozwija się w kolejnych segmentach rynku win i alkoholi, co ma gwarantować wysoki poziom synergii.
Rafał: Jaki udział w koszcie jednej sztuki produktu ma opakowanie czyli butelka?
Zarząd Grupy AMBRA: Koszt opakowania szklanego do wina waha się w zależności od asortymentu od 0,70 do 1,20 zł.
Rafał: A jaka część należności jest na dzień dzisiejszy przeterminowana?
Zarząd Grupy AMBRA: Około 10 procent należności jest przeterminowana powyżej 30 dni. Struktura wiekowa jest lepsza niż rok temu.
Mariusz T.: Ile placówek sieci Centrum Wina powstanie w ciągu najbliższych 2-3 lat?
Zarząd Grupy AMBRA: W listopadzie otworzyliśmy nowy sklep w Galerii Riviera w Gdyni, a od marca zapraszamy do nowego sklepu w nowej Galerii Felicity w Lublinie.
ohans: Czy strata netto w drugiej połowie 2013/14 będzie mniejsza niż w 2012/13?
Zarząd Grupy AMBRA: Oczekujemy poprawy wyników w drugiej połowie 2013/2014 r.
Slawomir S.: Czy segment brandy będzie dalej rozwijany ?
Zarząd Grupy AMBRA: Dzięki akwizycji marek PLISKA i SLANCHEV BRIAG i rozwoju w tym segmencie udział naszej Grupy w rynku brandy osiągnął 20%. Należymy do liderów tej kategorii i zamierzamy nadal rosnąć.
Raffi: Czy mogą Państwo sprecyzować, gdzie Waszym zdaniem koncentrują się ryzyka podatkowe Państwa działalności? O ile to nie jest zbyt ryzykowne :)
Zarząd Grupy AMBRA: Ryzyka podatkowe są typowe dla branży FMCG.
Slawomir S.: Czy będą rozwijane własne moce produkcyjne w kontekście planowanej dalszej ekspansji na rynku cydru?
Zarząd Grupy AMBRA: W roku 2014 planujemy inwestycje związane z produkcja cydru na kwotę ok. 6 mln zł. Zapewni to zdolności produkcyjne na ok. 10 mln litrów cydru.
piotr37: dlaczego eksport do Rosji był tak niski?
Zarząd Grupy AMBRA: Jak już pisaliśmy - osłabienie rubla, wyższe ceny wina spowodowały mniejsza konkurencyjność produktów z importu.
piotr37: Kiedy kurs akcji Ambry osiągnie poziom 20 złotych? :)
Zarząd Grupy AMBRA: Chcielibyśmy, żeby nastąpiło to jak najszybciej :-)
Slawomir S.: Na ile szacują Państwo sprzedaż wina spokojnego w gastronomii., gdzie wiodącym graczem jest Centrum Wina? I czy spowolnienie na rynku wina spokojnego dotknęło również gastronomii?
Zarząd Grupy AMBRA: Rosnącym segmentem rynku gastronomicznego były w zeszłym roku sieci gastronomiczne i fast food. Segment dla nas najważniejszy, czyli restauracje był dotknięty stagnacja, również z uwagi na ograniczone budżety firm na wydatki reprezentacyjne.
Moderator: Rozpoczynamy ostatnie 15 minut spotkania - zapraszamy do zadawania pytań.
Miro: Jaki jest w tej chwili stan zatrudnienia w Grupie ? Czy tendencja wzrostu liczby pracowników jest rosnąca czy malejąca ?
Zarząd Grupy AMBRA: Stan zatrudnienia w Grupie nie zmienił się w ciągu ostatniego półrocza. Wynosił 677 osób. Nie planujemy zmian w wielkości zatrudnienia.
Slawomir S.: Czy Grupa wciąż zajmuje się wytwarzaniem napojów bezalkoholowych dla Sektkellerei Schloss Wachenheim ?
Zarząd Grupy AMBRA: Nie.
Sergio: Jakie wydarzenia w ubiegłym roku były kluczowe dla spółki jeśli chodzi o rozwój? Czego się należy spodziewać w tym roku ?
Zarząd Grupy AMBRA: Połączenie Centrum Wina ze spółka matka i integracja kanałów dystrybucji premium oraz rozpoczęcie wprowadzenia marki CYDR LUBELSKI. W bieżącym roku należy się spodziewać rosnących przychodów i zysków.
Kustosz: Czy Zarząd mógłby coś więcej powiedzieć o głównym akcjonariuszu, jaka jest jego pozycja w Europie, na Świecie ?
Zarząd Grupy AMBRA: Grupa Schloss Wachenheim AG należy do wiodących graczy na rynku wina w Europie i jest największym producentem win musujących. Główne rynki działalności to Niemcy, Francja i Europa Środkowa (AMBRA). Spółka akcjonariusza notowana jest na giełdzie we Frankfurcie. Przychody Grupy za ostatni rok obrotowy wyniosły 307 mln EUR.
Gwidon II: Czy są jakieś stanowiska w spółce do obsadzenia w tym roku ;) ?
Zarząd Grupy AMBRA: Budujemy najsilniejsza drużynę na rynku i stale poszukujemy mocnych graczy na wielu pozycjach :-)
Slawomir S.: Jeszcze kilka lat temu, sieci handlowe stanowiły o około 45% sprzedaży Ambry, handel tradycyjny około 55%. Czy nastąpiły zmiany we wzmiankowanym zakresie?
Zarząd Grupy AMBRA: Dzisiaj na rynku polskim sprzedaż do sieci handlowych stanowi już ponad 60% przychodów Grupy.
Moderator: Ostatnie pytanie!
fanka_cydru: Jakie największe wyzwanie stoi przed Spółką AMBRA w drugim półroczu roku obrotowego?
Zarząd Grupy AMBRA: Umocnić u polskich konsumentów świadomość, że cydr = CYDR LUBELSKI!
Moderator: Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w naszym spotkaniu i do zobaczenia!