Podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Power Medii akcjonariusze musieli zdecydować, jak wysoka będzie dywidenda wypłacana w 2014 roku. W obradach uczestniczył także przedstawiciel Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych.
Przed Walnym Zgromadzeniem zgłoszono dwa projekty uchwał w sprawie podziału zysku za rok 2013. Pierwszy - rekomendowany przez Zarząd - zakładał wypłatę 0,05 zł na jedną akcję. Drugi - proponowany przez jednego z akcjonariuszy - przewidywał kwotę dwukrotnie wyższą, tj. 0,1 zł na jedną akcję. W jego uzasadnieniu można było przeczytać, że: "Spółka od debiutu na GPW posiada wystarczające zasoby środków pieniężnych na realizację planów rozwoju. Akcjonariusze oczekują optymalnego wykorzystania posiadanego majątku spółki. Coraz lepsze i stabilne wyniki, rozwój szczególnie produktu jakim jest „ifirma” a tym samym wzrost wartości Power Media S.A. nie ma dzisiaj odzwierciedlenia w kursie spółki, dlatego ważnym elementem strategii firmy jest prowadzenie systematycznej i stabilnej kwotowo polityki dywidendowej. Niska płynność walorów powoduje, że najwłaściwszym sposobem pozyskania przychylności inwestorów a tym samym podniesienia wyceny i atrakcyjności spółki to regularna coroczna wypłata stosunkowo wysokiej dywidendy. Akcjonariusze poza korzyściami wynikającymi ze wzrostu wartości giełdowej spółki, powinni oczekiwać, że ich inwestycja jest bezpieczną i korzystną w porównaniu z innymi metodami inwestowania."
W czasie obrad szeroko dyskutowano na temat kwoty zysku, którą Power Media może podzielić się z inwestorami. Na pytania przedstawiciela Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych o stosunkowo wysoką kwotę środków pieniężnych na dzień 31 grudnia 2013 roku (ok. 4,3 mln zł) i plany ich wykorzystania Prezes Zarządu Power Medii odpowiadał, że nie jest to poziom przesadnie wysoki. Jego zdaniem, choć faktycznie biorąc pod uwagę wartość względną (ok. 71 proc. całości aktywów) kwota środków pieniężnych jest bardzo duża, to jednak wartość bezwględna jest optymalna i stanowi swego rodzaju bufor bezpieczeństwa dla działalności Spółki. Z drugiej strony, kierownictwo Power Medii przyznało, że wypłata nawet całego zysku wypracowanego w 2013 roku nie odbije się negatywnie na sytuacji finansowej Emitenta - realizacja założonych planów inwestycyjnych pozostanie niezagrożona, a na rachunku bankowym wciąż pozostanie spora kwota. Jak udało się dowiedzieć, głównym planem inwestycyjnym jest uruchomienie w niedalekiej przyszłości serwisu międzynarodowego analogicznego do funkcjonującego obecnie na rynku polskim serwisu ifirma. Póki co większe szczegóły jeszcze nie są jednak znane.
Ostatecznie Prezes Zarządu Power Medii, posiadający większościowy pakiet akcji, zrobił ukłon w stronę inwestora mniejszościowego i zgodził się podwyższyć poziom rekomendowanej przez siebie kwoty zysku przeznaczonej do podziału między akcjonariuszy. W efekcie Walne Zgromadzenie jednogłośnie natomiast uchwaliło, iż kwota dywidendy wypłacanej w 2014 roku będzie wynosić 0,07 zł na jedną akcję, co przy obecnym kursie giełdowym (ok. 1,6 zł) stanowi ponad 4 proc. Dzień dywidendy przypada na 2 czerwca 2014 roku, a termin wypłaty dywidendy to 16 czerwca 2014 roku.
Nie ma powodów do obaw
Podczas obrad Walnego Zgromadzenia akcjonariusze mogli również usłyszeć od Zarządu, że prowadzony przez Spółkę serwis ifirma wraz z usługą biura rachunkowego spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem klientów, a także iż można się spodziewać stabilnego wzrostu przychodów z tego obszaru działalności w kolejnych okresach. Prezes Power Medii wskazywał, że ze względu na bardzo duże rozdrobnienie kontrahentów Spółka nie ponosi ryzyka związanego ze zbyt dużą koncentracją sprzedaży. Na pytanie o planowaną zmianę struktury finansowania w zakresie większego wykorzystywania kapitału obcego padła natomiast odpowiedź, iż obecnie nie ma takiej potrzeby. Spółka posiada bowiem wystarczające środki własne, które są w stanie pokryć wszystkie planowane wydatki.