Temat czata:
Omówienie wyników Grupy Kapitałowej |
|
czwartek, 29 maja godzina 10:30 |
Bogusz Kruszyński - Wiceprezes Zarządu
Ukończył Uniwersytet Łódzki na wydziale Ekonomii i Zarządzenia w 2000 roku. Uzyskał certyfikat Executive MBA w Polsko-Amerykańskim Centrum Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego współpracującego z Uniwersytetem Maryland. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując od 1994 r. w HSBC Securities Polska S.A. jako makler papierów wartościowych, a następnie kierownik Wydziału Ofert Publicznych. W 1998 r. pracował w BankuPrzemysłowym jako zastępca dyrektora Departamentu Rynków Finansowych oraz dyrektor Oddziału Centrum Korporacyjnego. W latach 2001-2003 był dyrektorem finansowym w BP REAL Nieruchomości. Bogusz Kruszyński jest związany z Redan S.A. od 2003 roku. Początkowo pełnił funkcję dyrektora finansowego, aby następnie objąć stanowisko Wiceprezesa, a od 2011 roku Prezesa Zarządu. Od czerwca 2012 roku ponownie jest Wiceprezesem Zarządu Redan S.A.
Zapis czata inwestorskiego
Moderator: Witamy Państwa na czacie z Boguszem Kruszyńskim, Wiceprezesem Zarządu Redan S.A. Zapraszamy do zadawania pytań.
Bogusz Kruszyński: Witam Państwa na dzisiejszym czacie.
Tomasz: Panie Prezesie, jakie są plany sprzedażowe Grupy na najbliższe kwartały - czy firma stawia nadal na rozwój sprzedaży detalicznej poprzez sieć sklepów czy też być może sprzedaż przy użyciu nowoczesnych mediów, takich jak Internet? Uruchomiliście Państwo ostatnimi czasy także txm24.pl - czy to właśnie znak, że nastaje era nowych technologii? A może kanał, który będzie rozwijany, ale główny nacisk będzie położony na sklepy i umowy partnerskie?
Bogusz Kruszyński: Nasza strategia w tym zakresie się nie zmienia. W części modowej (marki Top Secret, Troll i DryWash) stawiamy na rozwój sklepów franczyzowych zarówno w Polsce jak i zagranicą. W części dyskontowej otwieramy nowe sklepy TextilMarket. E-commerce jest bardzo ważny w naszej działalności. stanowi w części modowej prawie 15% sprzedaży. To bardzo duży udział. Dlatego cały czas go rozwijamy. W najbliższych dniach uruchomimy sklep www.topsecret.dom.ru w Rosji. Będzie to nasz 3 sklep po polskim i ukraińskim. Bardzo pozytywne doświadczenia z ec w fashion przenosimy na część dyskontową. Tu dodatkowo mamy dobry produkt w bardzo atrakcyjnych cenach, co w internecie jest ważne. To zapewni sukces tego przedsięwzięcia.
arencjusz: ile kosztowało uruchomienie txm24.pl i kiedy nastąpi zwrot z tej inwestycji?
Bogusz Kruszyński: Dzięki temu, że wykorzystaliśmy rozwiązania w fashion, w które zainwestowaliśmy wcześniej, wydatki na dostosowanie front-endu były nieznaczne. zwrot z tej inwestycji nastąpi po kilku miesiącach.
leko: Bardzo pozytywne zmiany w Textilmarket, poprawa jest widoczna, pytam się, gdzie kolejny driver do wzrostów ? Większa sprzedaż, szukanie rentowności, czy jednak internet ?
Bogusz Kruszyński: Istotny wzrost w TextilMarkecie w tym roku będzie wynikał z dwóch źródeł: (i) coraz lepszy produkt oraz skuteczniejsze akcje promocyjne powodują wzrosty w sklepach porównywalnych, w I kw. br. o ponad 10%. To bardzo dobry wynik. w kolejnych kwartałach nie będzie aż tak dobrze, ale będzie lepiej niż w 2013 r. (ii) w 2014 r. - inaczej niż w 2013 r. - nastąpi wzrost powierzchni sklepów. otworzymy co najmniej 20-25 nowych placówek. ponieważ otwieramy dobre sklepy, na każdym z nich w tym roku zarobimy. E-commerce w TXM będzie się rozwijał stopniowo. w br. nie będzie jeszcze miał dużego wpływu ani na sprzedaż, ani na wyniki. Lecz w każdym kolejnym roku jego znaczenie będzie rosło.
leko: Witam, Panie Prezesie jak wygląda segment modowy w Redanie, konkurencja duża, wyniki cały czas na minusie, gdzie szukać światełka w tunelu ?
Bogusz Kruszyński: Kluczem do pierwszego etapu sukcesu w części modowej, tj. osiągnięcia trwałej rentowności, są dziś zmiany w kolekcji. Przeprowadziliśmy w 2013 r. analizę, w czym popełniamy błędy. Niestety było kilka powodów. Stopniowo je eliminujemy. Zarówno w zakresie planowania samej kolekcji - jaka powinna być struktura asortymentowa, jaka kolorystyka, kiedy wchodzić do sklepów itd. Jak też od strony wzorniczej - tak, aby nasze produkty po prostu klientkom (głównie) się podobały. Niestety czas od zmiany założeń kolekcji do wejścia ich do sklepów jest długi - nawet do 12 m-cy/. Dlatego pierwsze zmiany, które wprowadziliśmy w kolekcji rok temu zaczyna być widać obecnie. Towary letnie sprzedają się lepiej niż wiosenne w tym roku. Jesteśmy przekonani, że jesienne będą jeszcze lepsze. Zmiany w produkcie/kolekcji pozwolą nam na osiągnięcie pierwszego etapu sukcesu - trwałej rentowności. Potem będziemy pracować nad jej zwiększeniem.
Ariel: Jak przedstawiają się rentowności na poszczególnych markach modowych?
Bogusz Kruszyński: nie prowadzimy osobnej analizy rentowności marek. Prowadzimy to pośrednio, gdyż marki - poza e-commerce - mają odrębne kanały dystrybucji. 90% biznesu to marka Top Secret. Ona determinuje wyniki części modowej.
Korelo: Jaki jest obecnie poziom zadłużenia ?
Bogusz Kruszyński: w bilansie mamy ok. 40 mln zł zobowiązań z tytułu kredytów i obligacji. poza tym mamy ok. 15 mln zł limitów na akredytywy, gwarancje bankowe.
baron: jak wyglądają plany otwarć nowych sklepów w tym roku?
Bogusz Kruszyński: W części dyskontowej otworzymy co najmniej 20-25 nowych sklepów TextilMarket. w części modowej otworzymy kilkanaście nowych sklepów franczyzowych w Polsce oraz kilka w Rosji.
Ariel: kiedy można spodziewać się uzyskania dodatkowych rentowności na segmencie modowym?
Bogusz Kruszyński: Naszym celem jest, aby część modowa osiągnęła break-even w tym roku. Oczywiście na koniec roku ze względu na sezonowość tego biznesu.
yes: czy spółka zabezpiecza się jakoś przed zmianami kursów walutowych?
Bogusz Kruszyński: Nie korzystamy z instrumentów finansowych zabezpieczających przed ryzykiem kursowym.
grzes.s26@wp.pl: panie kruszynski jakiś czas temu w tv biznesowej powiedział pan ze redan da zarobić w 2 lata kilkaset % wiec dlaczego Pan z z Zarzadem nie kupuje akcji?
Bogusz Kruszyński: Żona Pana Wiśniewskiego w ciągu ostatnich 12 m-cy zainwestowała w akcje Redan ok. 1,5 mln zł. Każdy dokonuje takich inwestycji jakie w danym momencie może zrealizować.
shadow123: jakich nakładów inwestycyjnych można spodziewać się w 2014 roku?
Bogusz Kruszyński: Wartość nakładów inwestycyjnych w 2014 r. zgodnie z umową restrukturyzacyjną, którą zawarliśmy z instytucjami finansowymi nie może przekroczyć 5 mln zł.
Kurkowiak: Czy uruchomione zostały już platformy e-commerce w Rosji oraz WWW.txm24.pl ? Jak się sprawują?
Bogusz Kruszyński: sklep części modowej w Rosji zostanie uruchomiony w najbliższych dniach. sklep www.txm24.pl działa od końca kwietnia. wysłaliśmy do klientów pierwsze zamówienia. Parametry sprzedażowe są lepsze od naszego planu na pierwszy okres czasu.
grzes: czy jeśli wyniki za 14 rok będą świetne planujecie dywidendę?
Bogusz Kruszyński: Nie. Jeżeli nie będzie jakichś nadzwyczajnych zysków - a takich obecnie nie widzimy - Zarząd nie planuje wnioskować do WZA o wypłatę dywidendy. z jednej strony widzimy konieczność inwestowania środków w biznes, a z drugiej - wypłatę dywidendy zabrania zawarta przez nas w 2013 r. umowa restrukturyzacyjna z instytucjami finansowymi.
MIkos: czy działania optymalizacyjne Grupy zostały już ukończone?
Bogusz Kruszyński: Działania związane ze znaczną restrukturyzacją zostały zakończone. Oczywiście stale prowadzimy małe działania optymalizujące naszą działalność.
Tomasz_1: Panie Prezesie kiedy pojawi się zysk ? Czy jest szansa zamknięcia roku na plusie ?
Bogusz Kruszyński: Grupa Redan w 2013 r. wypracowała 3 mln zł zysku. Naszym celem jest abyśmy bieżący rok zakończyli istotnie lepszym wynikiem.
inwestomierz: Przy jakiej wielkości sprzedaży zostanie osiągnięty break even dla txm24.pl? Kiedy wg założeń zarządu to nastąpi?
Bogusz Kruszyński: Obawiam się, że odpowiedzi na te pytania wkracza w zakres tajemnicy handlowej.
Ariel: do jakich rentowności będzie dążyła spółka na segmencie modowym?
Bogusz Kruszyński: W pierwszym etapie - do bezpiecznego poziomu ok. 3% sprzedaży Po ustabilizowaniu wyniku na tym poziomie oczywiście będziemy pracować nad osiągnięciem poziomów liderów, czyli ok. 10%.
bartas: tak się zastanawiam czy zasadna jest teza, że gdyby nie problemy na Ukrainie wynik segmentu modowego byłby dodatni?
Bogusz Kruszyński: To trafny wniosek. rok do roku wynik na sprzedaży na Ukrainie pogorszył się o 1,7 mln zł. Gdyby Ukraina wygenerowała taki sam wynik jak w 2013 r. to na tym poziomie zysku po I kwartale 2014 r. część modowa byłaby na break-even.
Wieslaw: Czy spółka planuje w okresie wakacyjnym wynajęcie stoisk w miejscowościach nadmorskich i sprzedawanie tam swoich produktów. Pytanie jest dość zasadne ponieważ w każdej niemal miejscowości swoje stoisko ma firma reserved i inne mniej znane marki odzieżowe a obroty ze sprzedaży są dość wysokie w tym okresie. Moja siostrzenica pracowała w jednej malej miejscowości nadmorskiej i obrót takiego stoiska wynosił dziennie ponad 10 tyś. zł.
Bogusz Kruszyński: Tak. podobnie jak w latach poprzednich planujemy uruchomienie takich stoisk sezonowych.
trend: jak przewidują Państwo dalszą działalność na rynku ukraińskim?
Bogusz Kruszyński: Obserwujemy sytuację w tym kraju. Na dziś od strony operacyjnej wszystko działa bez zakłóceń - towar dociera do sklepów, sklepy wpłacają utargi na bieżąco, do Polski docierają przelewy za towary. Poza poziomami sprzedaży sklepy także działają normalnie. Łącznie z tymi w Ługańsku i Doniecku. Oczywiście ze względu na niższe poziomy sprzedaży analizujemy, które sklepy utraciły rentowność i należy je zamknąć. Wstrzymaliśmy otwarcia nowcyh sklepów Top Secret. Otwieramy za to franczyzowe sklepy outletowe - to może być dobry produkt na te czasy.
debiutant: Czy w wynikach za 2q również zobaczymy poprawę?
Bogusz Kruszyński: Wiele zależy od wyników osiąganych na Ukrainie. W Textilmarkecie wyniki II kwartału będą lepsze niż w 2013 r.
basiur: Panie Prezesie a czy wchodzą Państwo we współpracę przy projektach typowo eventowych ( kosmetycznych , urodowych) by dalej promować markę??
Bogusz Kruszyński: Tak. współpracujemy przy tego typu projektach.
adrew: dlaczego mimo straty brutto spółka wykazała jeszcze dość spory podatek dochodowy?
Bogusz Kruszyński: Wyniki analizują Państwo w postaci skonsolidowanej, czyli składającej się z wyników jednostkowych kilkudziesięciu spółek, w tym także zagranicznych. Podatek dochodowy jest natomiast przypisany do każdej spółki jednostkowo. W szczególności spółka prowadząca sieć TextilMarket uzyskała zysk, a nie posiada obecnie tarczy podatkowej. Dlatego wykazaliśmy CIT.
kasia: czy prawda jest ze prowadzicie rozmowy o polaczeniu z lpp lub monnarii?
Bogusz Kruszyński: Nie. nie jest to prawda.
dżon: w jaki sposób udało się osiągnąć tak dobre wyniki w segmencie dyskontowym?
Bogusz Kruszyński: Recepta jest prosta: dobry produkt oraz klienci, którzy o nim wiedzą i chcą go kupić. Dodatkowo rozbudowana, sprawnie działająca sieć relatywnie tanich sklepów.
Wieslaw: Kiedy planowane jest wprowadzenie do obrotu nowych akcji serii s i t? Istnieje obawa ze może to istotnie zachwiać kursem i odstraszyć potencjalnych i inwestorów ponieważ kapitał zostanie niemal podwojony.
Bogusz Kruszyński: nowych akcji jest ok. 8,8 mln sztuk. z tego 6 mln jest objętych lock-up do końca sierpnia br. łącznie nowe akcje stanowią 32% dotychczas istniejących. Proces rejestracji w KDPW 1 mln akcji serii S powinien zakończyć się niedługo. pozostałe akcje serii T czekają na rejestrację w sądzie. Natomiast dla ich dopuszczenia na giełdę konieczne jest złożenie prospektu, więc to na pewno jeszcze nieco potrwa.
kasia: ok zona pana Wiśniewskiego kupowała ,ale uciekł pan od pytania!! chodzi o zakupy bezpośrednio z GPW przez pana czy nie wyklucza pan takowych?
Bogusz Kruszyński: Mogę zapewnić, że osobiście nie prowadzę innych inwestycji rozumianych jako inwestycje kapitałowe.
rico: Spółka działa w Polsce oraz za granicą. Jak ważna jest dla spółki zagranica? Czy spółka zamierza dalej rozwijać/wchodzić na nowe rynki zagraniczne?
Bogusz Kruszyński: Działalność zagraniczna przyniosła w I kw. ok. 23% przychodów ze sprzedaży części modowej, zatem jest to już zauważalny udział. Jest zatem ważna. Na dziś nie planujemy samodzielnego rozwoju sklepów detalicznych Top Secret w kolejnych krajach. Natomiast poszukujemy partnerów lokalnych. Prowadzimy także sprzedaż do sklepów internetowych w kilkunastu krajach europejskich. w części modowej w tym roku otworzymy pierwsze sklepy zagranicą w Czechach i na Słowacji. To będzie pierwszy przyczółek z którego będziemy prowadzić dalszy rozwój.
max: Cashflow wypadł fatalnie w 1q, czy Pan prezes obawia się o płynność? Jakie Zarząd może poczynić ruchy w pierwszej kolejności by pozyskać gotówkę?
Bogusz Kruszyński: Sezonowo zawsze w I kwartale CF jest ujemny. Nie mamy nadpłynności. Poziom płynności regularnie monitorujemy i spokojnie zarządzamy. Głównym działaniem poprawiającym płynność jest wyprzedaż towarów pozostających po zakończonych sezonach. W tym roku podjęliśmy decyzje o uruchomieniu sklepów outletowych zarówno w Polsce jak i na Ukrainie, aby ten proces prowadzić bardziej efektywnie.
mazan: Wyniki coraz lepsze jednak dalej „pod kreską”. Kiedy można spodziewać się uzyskiwania stałych zysków z działalności?
Bogusz Kruszyński: nasz biznes jest sezonowy. duża część wyniku jest generowana w IV kwartale. w 2013 r. wypracowaliśmy zysk netto 3,3 mln zł. W tym roku zakładamy, że będzie on lepszy.
Fraz smuda: sieć dyskontowa osiągnęła rentowność w Iq2014. Do jakiej rentowności będzie dążyć Grupa na tym segmencie? Czy można spodziewać się już stałych dodatnich wyników na tym segmencie działalności?
Bogusz Kruszyński: Sieć dyskontowa była rentowna co roku od 10 lat jak pamiętam. W związku z tym pytanie, czy można się akurat w tym segmencie spodziewać stałych dodatnich wyników nie jest właściwe. w 2013 r. osiągnęliśmy prawie 6% rentowności na poziomie zysku przed opodatkowaniem. w tym roku wynik będzie lepszy.
journal: Jakie działania zamierzają Państwo podjąć aby sektor modowy stał się rentowny?
Bogusz Kruszyński: Na podobne pytanie juz odpowiadałem: Kluczem do sukcesu w części modowej są dziś zmiany w kolekcji. Przeprowadziliśmy w 2013 r. gruntowną analizę, w czym popełniamy błędy. Niestety było kilka powodów. Stopniowo je eliminujemy. Zarówno w zakresie planowania samej kolekcji - jaka powinna być struktura asortymentowa, jaka kolorystyka, kiedy wchodzić do sklepów itd. Jak też od strony wzorniczej - tak, aby nasze produkty po prostu klientkom (głównie) się podobały. Niestety czas od zmiany założeń kolekcji do wejścia ich do sklepów jest długi - nawet do 12 m-cy/. Dlatego pierwsze zmiany, które wprowadziliśmy w kolekcji rok temu zaczyna być widać obecnie. Towary letnie sprzedają się lepiej niż wiosenne w tym roku. Jesteśmy przekonani, że jesienne będą jeszcze lepsze.
giełdowy: Jakie cele są przed Grupą do zrealizowania w najbliższym czasie?
Bogusz Kruszyński: Nie mamy przed sobą jednostkowych b. dużych wyzwań. Nasze działania sprowadzają się do stopniowego poprawiania naszego biznesu. Do zakupu lepszych towarów i skuteczniejszej obsługi klientów dzień po dniu.
Wieslaw: Panie Prezesie czy dobrze rozumuje , gdyby nie strata z lat poprzednich zysk byłby ok 40 mln?, ponad 34 mln przeznaczyliście na pokrycie straty z lat ubiegłych wg wczorajszego komunikatu.
Bogusz Kruszyński: Nie, to nie jest słuszny wniosek. 34 mln zł to zysk jednostkowy Redan SA. Nie można go dodać do wyniku skonsolidowanego Grupy Redan za 2013 r., gdyż jest on już w nim uwzględniony. Te 34 mln zł. wynika w zdecydowanej większości z dywidendy z wyniku za kilka ostatnich lat wypłaconej Redan SA przez Adesso SA - spółkę prowadzącą sieć sklepów TextilMarket. Zatem - z punktu widzenia konsolidacji sprawozdań finansowych, ta transakcja podlega wyłączeniu. Nie jest to realny zysk całej Grupy.
SIIMATEO: Widać zwiększenie ilości sklepów czy każdy z nich jest już rentowny?
Bogusz Kruszyński: W części dyskontowej prawie każdy sklep jest rentowny. W części modowej każdy sklep franczyzowy jest dla nas rentowny - te sklepy stanowią zdecydowaną większość liczby sklepów. Sklepy własne części modowej jako cała grupa powinny w tym roku osiągnąć rentowność. Oznacza to jednak, że część z nich nadal przynosi straty.
Wieslaw: Co głównie rzutuje na wyniki Redanu? Czy jest możliwe by w kolejnych latach przy 400 mln obrotów rocznie osiągnąć rentowność na poziomie 10 % i wypracować 40 mln zysku?
Bogusz Kruszyński: 10% rentowności jest naszym celem. Jest to jednak cel raczej długoterminowy w horyzoncie 4-5 lat. dziś kluczem do podwyższenia rentowności jest wzrost sprzedaży w istniejących sklepach i, a nawet przede wszystkim, wzrost uzyskiwanej marży handlowej.
forum: Jaka część przychodów generowana jest poza Polską?
Bogusz Kruszyński: W I kw. 2014 sprzedaż zagraniczna wygenerowała ok. 23% obrotów części modowej, czyli ok. 12% Grupy Redan jako całości.
stowarzyszony towarzysz: Po 1 Q strata netto bliska 7 mln zł, czy Zarząd spodziewał się takiego wyniku?
Bogusz Kruszyński: 7 mln zł wyniosła strata całkowita. wynika ona przede wszystkim z dewaluacji ukraińskiej hrywny wobec dolara amerykańskiego i złotego. Oczywiście widząc zmiany kursów walut, byliśmy świadomi ich wpływu na sprawozdania finansowe.
Wieslaw: Czy planujecie jakieś działania pr? Np monnari często jest widoczne przy okazji programów modowych w tvn. Czy macie zamiar zatrudnienie nowych projektantów oraz stworzenie nowej bardziej ekskluzywnej marki?
Bogusz Kruszyński: Cały czas prowadzimy działania PR. naszych projektantów regularnie oceniamy za efekty ich pracy i odpowiednio do tego nagradzamy. W przypadku braku efektów - wymieniamy. Nie mamy zamiaru tworzyć obecnie nowych marek.
rafał: Przychody ze sprzedaży wzrosły, jednak spadły przychody operacyjne. Czym jest to spowodowane i co wchodzi w skład przychodów operacyjnych?
Bogusz Kruszyński: Pozostałe przychody operacyjne - bo jak rozumiem o to Pan pyta - obejmują między innymi rozwiązania rezerw na wartość aktywów. W I kw. 2013 r. wartości z tego tytułu były dość znaczne. w tym roku nie było tych operacji na taką skalę.
Tomasz: Panie Prezesie, jakie działania planujecie aby zwiększyć rynek sprzedaży internetowej i czy ten internet jest lepszy niż tradycyjne sklepy?
Bogusz Kruszyński: Dla nas e-commerce jest strategicznym kanałem dystrybucji. W I kw. 2014 obroty sklepów www stanowiły prawie 16,5% sprzedaży części modowej. To bardzo wysoki udział. Stale pracujemy nad modyfikacją naszego system e-commerce, aby zapewniał najnowsze rozwiązania. W konicu kwietnia uruchomiliśmy pierwszy w Polsce odzieżowy internetowy sklep dyskontowy www.txm24.pl. Za kilka dni uruchomimy kolejny, 3 sklep w części modowej w Rosji - po sklepie w Polsce i na Ukrainie.
marketer: Jak ocenia Pan Prezes ocenia sytuację sieci Textilmarket?
Bogusz Kruszyński: Bardzo dobrze. Sieć jest rentowna i będzie zarabiać więcej niż w roku poprzednim.
stooq: Która marka jest najsilniej rozpoznawana, a która najmniej?
Bogusz Kruszyński: Z naszych marek najbardziej rozpoznawalną marką jest Top Secret, później Troll, a najmniej DryWash.
hot: Powierzchnia sklepów modowych zmniejszyła się o 2%. z jakiego powodu?
Bogusz Kruszyński: W 2013 r. prowadziliśmy restrukturyzację sieci sklepów i zamykaliśmy nierentowne placówki. Tych zamknięć w pełni nie udało się nadrobić otwarciami nowych sklepów. Nowe sklepy otwieramy w formule franczyzowej.
parkiet: który rynek jest dla Grupy ważniejszy? Modowy czy dyskontowy?
Bogusz Kruszyński: Nie dokonujemy tego typu wartościowania. Część dyskontowa jest dobrze rozwijajacym się biznesem, na którym dobrze zarabiamy. Część modowa daje duży potencjał wzrostu wartości - gdy osiągniemy tu zysk, kurs akcji wzrośnie dynamicznie.
Zimmek: Czy w całym roku jest szansa na zysk netto? Ile dałby Pan Prezes szans w %?
Bogusz Kruszyński: Zarobiliśmy w 2013 r. 3,3 mln zł netto. W tym roku wynik będzie lepszy.
Wieslaw: A co z obligacjami zamiennymi na akcje ? Po 2015 wedle zapisu w umowie obligatiursze będą uprawnieni do zamiany ich na akcje , do dodatkowe 13, 5 mln akcji, jeśli trafia na rynek spowodują znaczne złamanie kursu.
Bogusz Kruszyński: Obligacji pozostało dziś już tylko 11 mln zł. cena zamiany od 1 lipca 2015 r. będzie średnią z notowań giełdowych pomniejszoną o 20% dyskonto. Dlatego na pewno nie będzie 13,5 mln akcji. Naszym celem jest jednak wykupienie tych obligacji przed 1 lipca 2015 r. dlatego żadne z nich nie zamienią się na akcje.
Moderator: Dziękujemy za przesłane pytania i aktywny udział w czacie z Panem Boguszem Kruszyńskim. Odpowiedzi na pytania, na które Prezes Kruszyński nie zdążył odpowiedzieć zostaną udzielone i zamieszczone wraz z zapisem czatu.
Bogusz Kruszyński: Dziękuję Państwu za pytania. Mam nadzieję, że nieco przybliżyłem Państwu Grupę Redan. Zapraszam na kolejny czat.
Informacja o spółce
Grupa Kapitałowa Redan to jedna z wiodących polskich firm zajmujących się projektowaniem oraz dystrybucją odzieży na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. W portfolio Grupy Redan znajdują się znane marki modowe Top Secret, Troll oraz Drywash, a także sieć dyskontów odzieżowych Textilmarket.
Spółka zleca produkcję na zasadzie outsourcingu w ponad 100 fabrykach, zarówno w Polsce, jak i za granicą, w szczególności w Chinach, Indiach, Bangladeszu, Turcji, Hong-Kongu, Pakistanie. Dystrybucja jest prowadzona przez sklepy stacjonarne Top Secret i Troll, których obecnie Spółka posiada w Polsce i za granicą ponad 600 (w Rosji, na Ukrainie, Białorusi i Kazachstanie). Sprzedaż prowadzona jest też przez Internet i kornery w salonach multibrandowych.