Sieć Monnari obejmuje 119 salonów. Oprócz jednego wszystkie znajdują się w centrach i galeriach handlowych. Łączna powierzchnia handlowa sklepów liczy 19,14 tys. m kw.
Nowa przestrzeń handlowa
W I połowie 2014 roku spółka otworzyła 4 nowe sklepy. W II połowie ma w planach otwarcie 11 kolejnych. Już wcześniej spółka zapowiadała, że chce w całym 2014 roku otworzyć 15 sklepów. W ramach trwającej restrukturyzacji możliwe jest zamknięcie niektórych nierentownych placówek. Zarząd zwraca uwagę, że będzie starał się renegocjować umowy z właścicielami galerii handlowych przed podjęciem decyzji o zamknięciu. W planach Zarządu jest także zwiększanie powierzchni już istniejących, co ma skutkować lepszymi warunkami współpracy oraz uzyskanie dodatkowej przestrzeni na prezentację produktów. Na spotkaniu z dziennikarzami prezes spółki, Mirosław Misztal, powiedział, że:
„Nasze plany zakładają zwiększanie metrażu naszych salonów. Chcemy, żeby powierzchnia handlowa naszego sklepu wynosiła powyżej 200-300 metrów kwadratowych.
W przyszłym roku liczymy na otwarcie kilku nowych salonów, ale nie wiemy, jak potoczą się rozmowy z deweloperami. Chcemy też nadal skupiać się na zwiększaniu powierzchni handlowych naszych salonów.”
Monnari działa tylko na rynku polskim. W planach spółki było wejście na rynek rosyjski jednak ze względu na ostatnią sytuację geopolityczną plany zostały zawieszone. Nie oznacza to, że spółka zrezygnowała z planów ekspansji zagranicznej. Już niedługo spółka może pojawić się na rynku rosyjskim oraz węgierskim za sprawą przejęcia konkurencyjnej firmy Kan. Prezes liczy na pozytywne zakończenie sprawy przejęcia.
„Rozmowy trwają już od 15 miesięcy i najwyższy czas na jakieś rozstrzygnięcia. Jeśli zdecydujemy się na tę inwestycję, w pierwszym rzędzie będziemy musieli pomóc w restrukturyzacji i uzdrowieniu sytuacji tej spółki.”
Wyniki za 2Q2014
W II kwartale spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 6,4 mln zł, przy 4,4 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody wyniosły 41,6 mln zł vs. 32,2 mln zł w 2q2013. EBIT wyniósł 6,3 mln zł w porównaniu do 4,1 mln zł rok wcześniej. W całym pierwszym półroczu 2014 roku spółka wypracowała 76,6 mln zł przychodów, 9,7 mln zł EBIT oraz 12,5 mln zł zysku netto. Takie wyniki pozwoliły na osiągnięcie dynamiki wzrostowej na EBIT-ie oraz na zysku netto przekraczającej 100% (w I półroczu 2013 roku EBIT wyniósł 3,6 mln zł, a zysk netto 5,5 mln zł).
Na koniec czerwca marża na sprzedaży spółki wyniosła 60,36% vs. 55,79% w I półroczu 2013 roku. Marża już od pewnego czasu ulega stopniowemu wzrostowi. W 3q2013 wyniosła 54%, a w 4q2014 58%. Prezes przewiduje dalszy wzrost marży.
„Jeśli nie wydarzy się nic drastycznego i nie nastąpi załamanie sprzedaży, to marże będą dalej się poprawiać. W trzecim kwartale jak na razie widzimy lepszą sprzedaż rok do roku.”
Źródło: atskaner.pl
Źródło: biznes.pap.pl