Na dzisiejszej konferencji prasowej wiceprezes LPP odniósł się do planów rozwoju spółki dotyczących rynku niemieckiego. W ciągu 2-3 lat LPP chce posiadać 20-30 salonów pod marką Reserved. Już jesienią zostaną uruchomione 4 pierwsze sklepy. Na początku spółka zamierza skoncentrować się w Niemczech na swojej głównej marce i z czasem wprowadzać następne. Wiceprezes Pachla podkreśla, że rynek naszego zachodniego sąsiada jest znacznie większy od polskiego. Wskazuje na dane, które mówią, że statystyczny Niemiec wydaje na ubrania pięcio krotnie więcej niż Polak i to przy tych samych cenach. Dodaje jednak, że proces znajdywania i wyboru lokalizacji nie jest prosty:
„Rynki Europy Zachodniej różnią się tym od naszego, że w Polsce branża zdominowana jest przez centra handlowe, a tam wciąż istnieją sklepy przy ulicach, gdzie sprzedaż na jednostkę powierzchni jest wyższa niż w przypadku lokalu w centrum handlowym.”
LPP nie poprzestaje tylko na ekspansji w Niemczech. Również w tym roku w Chorwacji zostanie otwartych 5 sklepów, a w kolejnym roku kolejne 5-10. Na celowniku pozostają też inne kraje Europy Zachodniej. Inwestycje mają być finansowane kapitałem własnym i kredytami:
„LPP szacuje, że wydatki na rozwój sieci w przyszłym roku będą zbliżone do tegorocznych, zakładanych na poziomie 380 mln zł. Parametry jeśli chodzi o poziomy inwestycji w przyszłym roku będą zbliżone.”
„Zakładamy, że w 2015 r. powierzchnia handlowa wzrośnie o 130-150 tys. m kw."
Wybrane dane wynikowe [mln zł] |
2q2014 |
Konsensus |
Różnica |
r/r |
q/q |
Przychody |
1 185,1 |
1 183,3 |
0,2% |
19,6% |
25,4% |
EBITDA |
226,5 |
241,5 |
-6,1% |
14,9% |
147,7% |
EBIT |
178,1 |
193,7 |
-8,1% |
10,6% |
267,7% |
Zysk netto |
167,7 |
166,3 |
0,8% |
39,9% |
-1 224,3% |
Źródło: biznes.pap.pl
Źródło: biznes.pap.pl
Więcej: