Grupa Oponeo.pl pochwaliła się wynikami za I półrocze 2014 roku. Przychody spółki wzrosły o 29% i wyniosły 143 mln zł vs. 110,9 mln zł w Ih2013. Zysk operacyjny wzrósł 10-krotnie, co było głównie skutkiem niskiej bazy porównawczej EBIT-u przed rokiem. EBITDA wzrosła o 34% i wyniosła 5,2 mln zł, a marża EBITDA wzrosła z 3,52% do 4,24%. Spółka wygenerowała w prezentowanym okresie 2,1 mln zł zysku netto vs. 1,2 mln zł straty w 1h2013.
Wybrane pozycje wynikowe [mln zł] |
1h2013 |
1h2014 |
Różnica |
Przychody |
110,9 |
143 |
29% |
EBIT |
0,2 |
1,9 |
930% |
Zysk netto |
-1,2 |
2,1 |
275% |
Źródło: Opracowanie własne na podstawie raportu finansowego Oponeo.pl za 1h2014
Wyniki w pierwszym półroczu
Spółka wypracowała wyższe przychody dzięki średnio 22% wzrostowi zamówień na wszystkich rynkach. Wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych, stanowiących 93% sprzedaży w I półroczu 2014 roku, wzrósł o 23%. Przychody z zamówień krajowych, które stanowią 76% przychodów ogółem, wzrosły o 20% r/r, natomiast przychody zagraniczne, których udział zwiększył się z poziomu 19% w 2013 roku do 24%, wzrosły o 66%. W komentarzu spółki możemy zapoznać się z wypowiedzią Prezesa Zarządu, Dariusza Topolewskiego.
„Ilość zamówień na 11 rynkach zagranicznych wzrosła w sumie o 35%, a najwięcej zamówień zagranicznych zrealizowaliśmy dla klientów Wielkiej Brytanii, Włoch i Holandii. Wzrosty na rynkach zagranicznych są istotne ze względu na wyższe marże, jakie tam generujemy.”
Spółka kilka dni temu podała, że planuje uruchomienie sprzedaży na nowym rynku – belgijskim w październiku tego roku. W maju tego roku uruchomiła słowacką wersję sklepu internetowego z oponami i felgami.
O Grupie
Podstawowa działalność Grupy Kapitałowej OPONEO.PL związana jest z sprzedażą detaliczną opon i felg za pośrednictwem Internetu przy wykorzystaniu autorskich rozwiązań e-commerce i IT.
Grupa prowadzi sprzedaż blisko 100 marek opon i felg poprzez takie serwisy jak: Oponeo.pl, Opony.com, Opony.pl, Motostrada.pl, Felgi.pl a także zagraniczne sklepy w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Austrii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Irlandii, Turcji, Czechach i na Słowacji. Oferuje opony do samochodów osobowych, samochodów dostawczych oraz opony do samochodów terenowych (4x4) jak również felgi stalowe, felgi aluminiowe, łańcuchy na koła i inne artykuły motoryzacyjne.
Grupa OPONEO.PL posiada największą w Polsce, drugą na świecie, bazę informacyjną na temat jakości, kondycji i eksploatacji opon samochodowych. Jest także współwłaścicielem firmy prowadzącej serwis motoryzacyjny Autocentrum.pl oraz właścicielem serwisu Elektroda.pl – portalu udostępniającego bogate zasoby wiedzy z dziedziny elektroniki oraz forum dyskusyjne.
Udział Grupy w rynku sprzedaży opon szacowany jest na ok. 10%. Grupa od lat utrzymuje pozycję lidera rynku sprzedaży internetowej opon z ok. 75 % udziałem w rynku.
Źródło: oponeo.pl