Na konferencji Wallstreet 18 przedstawiciel spółki opowiadał uczestnikom o mocnych stronach Lotosu. W obecnej strategii spółka koncentruje się na segmencie poszukiwań i wydobycia. Jednak to ten drugi segment – downstream był do tej pory dominującym w wynikach finansowych, a jego rentowność w dużej mierze zależała od cen rynkowych końcowych produktów. Lotos posiadał w połowie 2014 r. 426 własnych stacji benzynowych, głównie w segmencie ekonomicznym. Cel strategiczny zakłada na 2015 r. osiągnięcie udziału na rynku detalicznym 10% (obecnie ma 9%).
Przedstawiciel spółki wytłumaczył również dokładnie, czym jest marża rafineryjna i od jakich czynników zależy jej wysokość. Przypomnijmy, że wskaźnik ten jest często używany przy analizowaniu wyników finansowych spółek z branży rafineryjnej. Używa się też przy porównaniu spółek z tej branży.
Lotos zapowiada kolejne akwizycje w segmencie upstream. W zeszłym roku spółka przejęła aktywa Heimdal na Norweskim Szelfie Kontynentalnym. Zapowiada poszukiwanie kolejnych celów akwizycyjnych. Ewentualne zakupy uzależnia od warunków, ceny i otoczenia konkurencyjnego.
Źródło: atskaner.pl
Więcej: