Cyfrowy Polsat podał 28.08.2014 wyniki za II kwartał 2014 roku. Był to pierwszy okres, w którym spółka wykazała w swoim sprawozdaniu wyniki włączonej do grupy sieci komórkowej Plus. W dużej mierze to one zaważyły na wynikach. Przychody grupy wyniosły 1 745 mln zł vs. konsensusu na poziomie 1 717 mln zł. Wzrost przychodów względem roku poprzedniego wyniósł 137%. Podobnie prezentowały się pozostałe pozycje wynikowe. Jedynie zysk netto znacznie odbiegał od oczekiwań rynku. Wyniósł on 132,1 mln zł vs. 38,8 mln zł konsensusu. Prognozy analityków odnośnie wyniku netto wahały się od 39,8 mln zł straty netto do 98,8 mln zł zysku netto.
Wybrane pozycje wynikowe [mln zł] |
2q2014 |
Konsensus |
Różnica |
r/r |
q/q |
Przychody |
1 745,9 |
1 717 |
1,7% |
137,2% |
141,6% |
EBITDA |
708,9 |
687,9 |
3,1% |
175,6% |
152% |
EBIT |
397,6 |
378,7 |
5% |
103,9% |
81,6% |
Zysk netto |
132,1 |
38,8 |
240,2% |
63,6% |
34,6% |
Źródło: biznes.pap.pl
W całym pierwszym półroczu spółka wypracowała 2 469 mln zł przychodów, 990,0 mln zł EBITDA, 617,1 mln zł zysku operacyjnego i 230,3 mln zł zysku netto.
Prognozy Zarządu
Cyfrowy Polsat poinformował, że podniósł prognozowane korzyści synergii finansowych z faktu połączenia z Metelem do 700 mln zł do końca 2019 roku. Pod koniec roku 2013 spółka poinformowała, że szacuje synergie operacyjne na ok. 3,5 mld zł oraz finansowe na ok. 0,5 mld zł do końca 2019 roku. Jak dotąd zrealizowano już 90% synergii finansowych, wynikających z połączenia.
Spółka podtrzymała także prognozy średniego jednocyfrowego wzrostu rynku reklamowego w 2014 roku. Udziały oglądalności segmentu telewizyjnego spółki w 2q2014 wzrosły z 19,7% przed rokiem do 23,6%. Dodajmy, że we wrześniu 2013 roku Cyfrowy Polsat rozpoczął konsolidowanie wyników TV4 i TV6. Udział Cyfrowego Polsatu w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszej połowie 2014 roku wzrósł rok do roku do 24,9% z 22,4%. Dom medialny Starling oszacował wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszej połowie 2014 roku na 1 908 mln zł.
Sukcesem okazała się wprowadzona oferta SmartDOM. W wywiadzie dla PAP-u prezes Cyfrowego Polsatu, Dominik Libicki komentuje wyniki nowej oferty.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników oferty smartDOM i na pewno będziemy kontynuować tego rodzaju promocje. Nie zawsze będzie się to odbywało w takiej formule jak obecnie, ale łączenie usług wraz benefitami dla kilenta płynącymi z korzystania z większej ich liczby, na pewno będzie podstawą budowania ofert grupy w przyszłości. Oczywiście w kolejnych okresach do naszej oferty dołączą kolejne usługi.”
Opinie analityków
Konrad Księżopolski, Espirito Santo
„Wyniki Cyfrowego Polsatu są bardzo dobre na każdej linii. Pozytywną reakcję powinien jednak wywołać przede wszystkim SmartDOM. Baza 300 tys. +smartdomowców+ zaskoczyła, myślę, wszystkich. Ja spodziewałem się 50 tys. w całym roku. Średni użytkownik SmartDOMU miał przynajmniej trzy usługi, co jest realizacją strategii, o której Cyfrowy mówił w dniu akwizycji Polkomtela.
W przypadku telewizji - wiadomo było, że będą dobre wyniki. Oglądalność w tym przypadku była lepsza niż TVN-u. Myślę, że kurs powinien rosnąć, głównie ze względu na liczbę klientów SmartDOM i podwyższonym synergiom finansowym.”
Dominik Niszcz, Raiffeisen Centrobank
„Głównym zaskoczeniem był bardzo dobry wynik na reklamie, który okazał się wyższy aż o 19 proc. rok do roku. Wyniki Polkomtelu były zasadniczo zgodne z oczekiwaniami. Choć trzeba zauważyć, że były one lekko słabsze kwartał do kwartału, co jednak wynikało z kosztów pozyskania klientów. Ogólnie wyniki grupy Cyfrowego Polsatu oceniam pozytywnie.
Kurs spółki powinien dziś rosnąć, ale trzeba pamiętać, że potencjał ruchu w górę jest nieco ograniczony, z uwagi na zwyżki, które akcje Cyfrowego Polsatu notowały w ostatnich tygodniach.”
Paweł Szpigiel, DM mBank
„Jest to pierwszy kwartał kiedy Cyfrowy Polsat połączył wskaźniki operacyjne wraz z Polkomtelem. ARPU zostało podane wspólne dla całej grupy i bez rozbicia na szczegółowe segmenty ciężko komentować. Wyniki skonsolidowane całej grupy nie odbiegały od moich oczekiwań, ale były wyższe od konsensusu rynkowego, dlatego rynek może zareagować lekko pozytywnie.”
Źródło: atskaner.pl
Więcej: